صحنه‌های دلخراش و رویکرد جالب بی‌بی‌سی و شرکا! +فیلم و عکس

(بسم الله الرحمن الرحیم)
«اتحادیه اروپا اخیرا با صدور قطعنامه ای، وضعیت حقوق بشر در ایران را محکوم کرد!... بی بی سی، رادیو فردا، دویچه وله، صدای آمریکا و ... تمایلی به انعکاس جنایات پلیس علیه معترضان در رم ندارند.»

صحنه‌های دلخراش و رویکرد جالب بی‌بی‌سی و شرکا! +فیلم و عکس

 

تظاهرات هزاران نفر از مردم ایتالیا در اعتراض به سیاست های ریاضت اقتصادی دولت با خشونت و سرکوب پلیس مواجه شده است.

 

به نوشته راشاتودی (RT) طی تظاهرات اعتراضی و درگیری های خیابانی در رم، حداقل 80 نفر نفر مجروح شده اند. نیروهای امنیتی از اسپری فلفل استفاده کرده و مردم را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار می دهند؛ در مقابل معترضان هم به سمت پلیس سنگ پرتاب می کنند.


ویدئو؛ خشونت در خیابان های رم

 

در یکی از تصاویر مخابره شده، پلیس با باتوم به سر جوانی می کوبد و در تصاویر دیگر معترضان را روی آسفالت خیابان می کشند.

 

نقض حقوق بشر در اروپا و سرکوب معترضان امر تازه ای نیست و پیشتر در انگلیس، یونان، فرانسه، پرتغال و ... شاهد چنین صحنه هایی بوده ایم؛ نکته جالب اینجاست که اتحادیه اروپا اخیرا با صدور قطعنامه ای وضعیت حقوق بشر در ایران را محکوم کرده کرده است!

 

 

 

 

از سوی دیگر آنچه قابل تامل به نظر می رسد، رویکرد دوگانه رسانه های فارسی زبان غرب به تحولات جهانی است. این رسانه ها که کوچکترین اتفاقی در ایران را به خبر اول خود تبدیل کرده و مدت ها روی آن مانور می دهند (به عنوان مثال اعدام قاچاقچیان و سوداگران مرگ را خلاف حقوق بشر خوانده و گزارش و تحلیل های مفصلی در این رابطه به خورد مخاطب می دهند)، در مقابل خشونت بی سابقه پلیس در کشورهای اروپایی سکوت کرده اند.  

 

 

 

نگاهی گذرا به اخبار وب سایت هایی چون بی بی سی (BBC)، رادیو فردا (radiofarda)، دویچه وله (DW)، صدای آمریکا (VOA) و ... نشان می دهد که هیچیک از این رسانه ها تمایلی به انعکاس جنایات پلیس علیه معترضان در رم ندارند.

 

 

 

 

 

بی بی سی که یکی از صحنه گردانان اصلی فتنه 88 بود با گذشت چند سال از مرگ این فتنه هنوز هم دست بردار نیست و با تیتر "پدر قربانی اعتراضات ۸۸: حکم دیه را نمی‌پذیریم" در اخبار صفحه اول امروز خود، اهداف دولت متبوعش –انگلیس- را علیه ملت ایران پیگیری می کند، غافل از اینکه در یک قدمی تحریریه این رسانه، نیروهای پلس اروپایی به جان مردم افتاده و آنان را به قصد کشت می زنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  • جام

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:24 فروردین 1393 - 12:46

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد