نگاهی گذرا به فضيلت انتظار

(بسم الله الرحمن الرحیم)
در روايات اسلامي, مقام و منزلت والايي براي منتظران فرج امام زمان (عليه السلام) بيان شده که به چند نمونه از آن‌ها اشاره مي‌کنيم, وجود نوراني پيامبر اعظم(صلي الله عليه و آله وسلم) و ائمه‌ي اطهار‌(عليهم السلام) در فضيلت انتظار فرموده‌اند:
1- «إنتظار الفرج عبادة»؛1 «انتظار فرج عبادت است.»
2- «أفضل العبادة إنتظار الفرج»؛2 «والاترين عبادت انتظار فرج است.»
3- «أحبّ الاعمال إلی الله عزّ و جلّ إنتظار الفرج»؛3 «محبوب‌ترين کارها به سوي خداوند متعال انتظار فرج است.»
4- «أفضل أعمال امّتي إنتظار الفرج من الله عزّ و جلّ»؛4 «برترين کارهاي امت من انتظار فرج از جانب خداوند عزّوجل است.»
5- «أفضل عبادة المؤمن انتظار فرجِ الله»؛5 «برترين عبادت مؤمن انتظار فرج از جانب خداوند است.»
6- «أفضل جهاد امّتي انتظار الفرج»؛6 «بالاترين جهاد امت من انتظار فرج است.»
7- «المنتظر لِأمرنا کَالمُتَشَحَّطِ بِدَمه في سبيل الله»؛7 «منتظر امر ما مثل کسي است که در خون خود در راه خداوند مي‌غلتد.»
از اين روايات مي‌توان به نکات زير دست يافت:
الف) انتظار فرج, بندگي خداوند متعال است و در اين مسير بايد همان‌گونه که خداوند اراده مي‌کند حرکت کرد. (عبادة)
ب) والاترين جلوه‌ي بندگي خداوند انتظار است.( أفضل العبادة)
ج) انتظار فرج, سکون و توقف نيست بلکه کار و تلاش و تکاپو است؛ و پسنديده‌ترين و با فضيلت‌ترين کارهاست. (أفضل أعمال)
د) انتظار حرکت و عملي است که در تحقق احکام الهي و آرمان‌هاي توحيدي نقشي تعيين‌کننده دارد؛ از اين رو خداوند بيشتر از ساير اعمال آن را دوست دارد. (أحبّ الاعمال)
ه‍( مؤمن منتظر ظهور را از ناحيه‌ي خداوند متعال طلب مي‌کند و براي تحقق امر فرج بر دستورات الهي گردن مي‌نهد. (مِن الله)
و) تلاش منتظر نه يک حرکت عادي، بلکه حرکتي مجاهد گونه است. (جهاد امّتي)
ز) عظمت منتظر به قدري است که با شهدا مقايسه شده است. (کَالمُتَشَحَّطِ بِدَمه)
ح) منتظر واقعي همانند شهدا جان و مال و هستي خود را در اين را مصرف مي‌کند. (کَالمُتَشَحَّطِ بِدَمه)

پي نوشت ها:

1. علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 52، ص 122 .
2. قندوذی، ينابيع المودّة، ج 3، ص 169 .
3. علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 52، ص 133 .
4. شيخ صدوق، کمال الدين و تمام النعمة، ج 2، ح 1 .
5. علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 52، ص 131 .
6. همان، ج 51، ص 156 .
7. همان .

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:22 تیر 1393 - 0:57

نظر شما...
    • Unknown

      دو موضوع عجیب و فرا زمانی در قرآن گفته شده که به معنیه این دو آیه میپردازیم.
      بسم الله الرحمن الرحیم
      (سوره النحل)
      و اسبان و استران و خران را براي سواري و تجمّل شما آفريد و چيز ديگري هم که شما هنوز نمي‌دانيد (براي سواري شما) خواهد آفريد. ( 8 ) ( منظور به احتمال قوی خودروی سواری است. بعنوان یک خدا پرست باید قبول کرد که علم از سمت الله میاد و ما تنها وسیله هستیم.)
      (سوره الرحمن آیه 33)
      اى گروه جنّيان و انسيان، اگر مى‌توانيد از کرانه‌هاى آسمانها و زمين به بيرون رخنه کنيد، پس رخنه کنيد. [ولى‌] جز با [به دست آوردن‌] تسلطى رخنه نمى‌کنيد. ( 33 ) ( خیلی زیبا اشاره به سفر موجودات زمینی از جن و انس به فضا دارد. پس فیلم های هالیوودی که از آدم فضایی اسم میبرند و طوری نشان داده میشوند که در ذهن بیننده آنها را بعنوان خدا بپرستیم در قرآن بارها این مکر باطل شده. در جای دیگری گفته شده جنیان را با خدا خویشاوند میدانند. خیلی از جاها که از بت و شرک در قرآن صحبت شده در واقع همون جن پرستی است که الان خیلی حساب شده و مکارانه این داستان از طرف شیاطین طرح ریزی شده)
    • Unknown

      بسم الله الرحمن الرحیم
      (سوره نوح)
      و گفتند: زنهار، خدايان خود را رها مکنيد، و نه «وَدّ» را واگذاريد و نه «سُواع» و نه «يَغُوث» و نه «يَعُوق» و نه «نَسْر» را. ( 23 )

      جدیدا فیلمی در هالیوود به اسم نوح ساخته شده که به سرگذشت زندگی حضرت نوح میپردازد. به بررسی فیلم نامه ی صهیونیستی این فیلم میپردازیم.
      در ابتدا این فیلم بشر را دسته بندی کرده و با حالت نژاد پرستانه بیان میکند در ابتدا سه نسل از آدم بوده اند. هابیل ، قابیل و شیث. همه میدونیم که هابیل بدست قابیل کشته شد. اما در این فیلم گفته میشود نسل هابیلیان که کمتر هستند و نوح از آن نسل است نسبت به نسل قابیلیان برتر هستند. که منظور بنی اسراییل است. و زمین در واقع جنگ بین این دو نسل است. البته بحث های نژادی بسیار پیچیده هستند که چرا اروپاییان از لحاظ رنگ مو و رنگ پوست و چشم باما تفاوت دارند. یا شرق آسیا و سرخ پوستان و سیاه پوستان البته باید در نظر داشت که نسل اولیه بشر خاورمیانه ای است. سپس در جایی از فیلم گفته میشود بعد از گناه آدم و حوا به زمین سقوط کردند و بعد از آنها عده ای فرشته هم سقوط کردند. یکی از تحریفات انجیلی که شیطان از جن رو فرشته میدانند. ابلیس رجیم یک نفر بوده نه عده ای جن یا به تعبیر صهیونی عده ای فرشته سرپیچی کردند. به سن نوح در این فیلم توجه نشده. به پسر نوح که با بدان نشست توجه نشده. البته در فیلم به اشتباه گفته میشوند ولی طوری بازگو میشود که بیننده به اشتباه بیفتد و هدف اصلیه حضرت نوح فراموش شود که یکتا پرستی بوده است. حضرت نوح را شبیه به امریکاییها نشان میدهند که منظور قوم بنی اسراییل است. موهای تراشیده با ریش که از نمادهای نژاد پرستی است. حضرت نوح شخصی ساده و بی اطلاع نشان داده میشود که با لجبازی به حرف زن و بچه گوش نمیدهد. یکی نیست به کارگردان بگه اگر قرار این شکلی نشون بدید چرا اصلا این فیلم هارو میسازید.
    • Unknown

      در ابتدا آیه ای از سوره نوح نوشتم که منظور این آیرو بهتون میگم. در ابتدا باید گفت چیزی باسم سرپیچی فرشته و سقوط کردن آنها وجود خارجی ندارد. تنها آدم و حوا به همراه جنی باسم ابلیس سقوط کردند. ابلیس دوست دارد ما فکر کنیم فرشته است که یکجور تناقض بین روح القدس و شیطان بوجود بیاید. تا آنجایی که خیلیا فکر میکنند حضرت جبراییل شخصیت بد است و شیطان میخواهد از طریق علم ممنوعه به انسان کمک کند. منظور از علم ممنوعه تکنولوژی نیست منظور مکر شیطان در اقتصاد و سیاست است. در انجیل تحریف شده گفته شده در زمان قبل از نوح فرشته های سقوط کرده به زمین آمدند و با انسان رابطه نامشروع برقرار کردند و حاصل آن موجودات اهریمنی باسم نفیلیم شده است. یعنی موجوداتی بین انس و جن. سپس سیل حضرت نوح آمد و همگی نابود شدند. شبیه به این رو در قرآن قوم عاد داریم اما نوع نابودی و زمان یخورده با انجیل متفاوت است. حتی قوم عاد دارای پیامبر(حضرت هود) بوده. خداوند در قرآن به صراحت میفرماید که تمام جنبنده ها در زمین و آسمانها تحت کنترل من هستند و برای من عبادت میکنند. پس فرض بر اینکه در زمان های گذشته عفریته ها خراب کاری کرده و موجوداتی عجیب حاصل شده بازهم همان موجودات تحت کنترل الله هستند و تنها شیاطین بمانند کودکان بازی میکنند اما در آخر خداوند مکر را باطل میکند. شاید با این تفاسیر بشود به این نتیجه رسید که چرا نژاد خاور میانه ای با تمام نژادهای دیگر متفاوت است و تمام پیامبران و امامان از این منطقه آمده اند. در نژادهای دیگر که اینقدر بی غیرت هستند و نسبت به حق و یکتا پرستی تعصبی بمانند مردم خاور میانه ندارند حتما ایراداتی است. همان که در انجیل گفته شده فرزندان هابیل از سه فرشته آمده اند و فرزندان قابیل از سه عفریته که به طرز ماهرانه ای که پروردگار عالم ژنتیک انسان را طراحی کرده جواب این موضوع را میدهد. گفته شده انسان اشرف مخلوقات است پس منظور قرآن برتری ژنتیکی که انسان نسبت به جنیان و موجودات دیگر این مابین دارد. دوستان امیدوارم متوجه موضوع شده باشید چون چشم آبی مو بلوندها ادعای استغرالله خدای میکنند بمانند فیلم (تور) که چهره ای سوئدی دارد. اما سه نژاد اصلی ایرانی عرب و بنی اسراییلی هستند. بقیه حالت تقلبی دارند اما نژاد پرستی ملاک نیست تنها عبادت خدا و اسلام مهم است. انس یا جن برای خدا فرقی ندارد زمانی که آن موجود گنه کار باشد.
    • Unknown

      دوستان عزیزان برادرا خواهرا بحث امام زمان و مهدویت اصلا دست کم نگیرید. خداوند آخرین فرستاده ی خودش را میفرستد تا کارو یکسره کند. هیچ زمانی در قرآن گفته نشده که قومی به هلاکت رسیده و تا قبل از آن هشدار دهنده ای نیامده باشد. کشتیه نوح بمانند کشتیه مهدی است. اما این کشتی بزرگ تر است. چهار تا فیلم و سریالو آگهی تبلیغاتی نباید اینقدر ایمان مارا سست کند که به این فاجعه بی حجابی و فساد برسیم. چرا تبلیغات در ایران اینقدر فراماسونری شده اند و کسی متوجه اوضاع نیست. چرا عالمان سکوت کردند؟ اگر همین جمعه ظهور کند ما شرمنده نیستیم مثل بدبختا که میدیدیم اما سکوت کردیم. کارتونی باسم (تد TED) چند وقت پیش ساخته شد که کارتونی تماما س.ک.س زده و شیطانی بود. خرسی بامزه و جالب که تماما شیطانی رفتار میکرد.(منظور دجال جن است)
      همین شخصیت الان بعنوان نماد تبلیغاتی در صدا سیما هرشب پخش میشود. هزاران برنامه دیگر هم هست که اگر شروع کنیم کار خیلی خراب میشود. فیلم آدم برفی با بازیگری اکبر عبدی چند وقت پیش از Ifilm پخش شد که جالبه این شخصیت مسخره و جلف "عباس" نام داشت. حتما میدونید حضرت عباس بمانند حضرت یوسف زیبا بوده است.کارگردان بسیار هوشمندانه این نام را بروی شخصیت گذاشته. حالا اینو بگیرید تا الان خودتون موضوع حتما میفهمید. اگر فیلم هالیوودی بسازه میگیم خب طرف داره علنا اعلام میکنه صهیونه و دست نشانده ولی بدبختی برای زمانیه که مملکتی که نام مهدی و دعای فرج در آن خوانده میشود این اتفاق میفتد. عده ای فکر میکنند ما حالیمان نیست که سکوت کرده ایم؟ مگر قرآن سوره البقره نمیگوید عده ای باسم اصلاحات می آیند ولی نابودگر هستند. عیب نداره ما تنها باید گریه کنیم ان شاء الله روز حق میرسه انتقام از مفسدین گرفته خواهد شد.
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد