انزجار اهل سنت ایران از داعش و تلویزیون های وهابی- تکفیری +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
همزمان با ظهور نوتکفیریان "داعش" در عراق و بازتاب خشونت افسارگسیخته آنان در سطح جهان، شبکه های وهابی فارسی زبان در موضعگیری دچار تناقض و سرگردانی شدند.

انزجار اهل سنت ایران از داعش و تلویزیون های وهابی- تکفیری +فیلم

 

شبکه های وهابی فارسی زبان از قبیل «کلمه» و «نور» می کوشند خود را منجی و حامی اهل سنت معرفی کنند.

این تلویزیون های ماهواره ای برنامه هایشان را در راستای اصلاح عقیدتی این مذهب اسلامی جلوه می دهند.

 

موضع شبکه های یادشده در فتنه سوریه، علیه نظام مردمی حاکم و به نفع تروریست های تکفیری بود. آن ها از طریق جنگ رسانه ای و عملیات روانی و انتشار اخبار دروغ، قضایا را وارونه نمایش می دادند و تکفیری ها را مظلوم به تصویر می کشیدند.

 

شبکه های مزبور با سوءاستفاده از ساختار تک حزبی سوریه، مخاطبان خود را با این ادعا فریب می دهند که یک دیکتاتور سکولار، مردم آزادیخواه و اسلامگرایان معترض را سرکوب می کند!

 

 

 

 

اما همزمان با ظهور نوتکفیریان "داعش" در عراق و بازتاب خشونت افسارگسیخته آنان در سطح جهان، این کانال های وهابی در موضعگیری دچار تناقض و سرگردانی شدند. زیرا افکارعمومی نمی پذیرفت که یک اقلیت ناچیز با عقبه مشکوک، چنین حجمی از جنایت، قساوت، آشوب و ناامنی را به یک کشور مستقل با دولتی برخاسته از آرای عمومی تزریق کند.

 

در این میان رفتارهایی از جانب عناصر داعش مشاهده شد که در تضاد آشکار با تعالیم اولیه دین مبین اسلام بود و نقاب شریعت را از چهره تاریک این جماعت مزدور کنار زد.

 

همین مسأله موجب شده است که شبکه های وهابی فارسی زبان به موضعگیری های ضدونقیض وادار شوند؛ ضمن اینکه در نهایت نمی توانند حمایت وقیحانه خود از گروه های تکفیری را پنهان سازند.

به عبارت دیگر، عقاید «ابن تیمیه» ای آن ها مبنی بر مشرک بودن تمام مذاهب اسلامی بغیر از وهابی ها، چاره ای برایشان باقی نگذاشته که در کنار تکفیری های داعش قرار بگیرند و جنایات وحشیانه آنان را تئوریزه کنند.

 

اما هموطنان عزیز و آگاه از اهل سنت ایران با اعلام برائت و ابراز انزجار نسبت به این گروه تروریستی و حامیان رسانه ای جریان تکفیری، شبکه های وهابی فارسی زبان را در تحقق اهداف خود ناکام گذاشتند و بار دیگر نشان دادند که اجازه نمی دهند طراحی استعمارگران برای فراگیر شدن جنگ مذهبی-فرقه ای، رنگ واقعیت بگیرد.


دانلود

خوشبختانه علیرغم تکاپوی دشمن و رسانه های تکفیری-صهیونیستی، گرایش جهان اسلام به تعمیق برادری و تقریب مذاهب بر تمایلات فرقه ای غالب است و در اقصی نقاط جغرافیای اسلام، علما و نخبگان بر لزوم تحکیم پیوندها و احتراز از دامن زدن به مسائل انحرافی تأکید می کنند.

 

هم اکنون در تمامی بلاد اسلامی و از دیدگاه کلیه مراکز فقهی معتبر -به استثنای کارخانه های فتواسازی وهابیت- این تروریست های تکفیری با «خوارج» یکسان دانسته می شوند و عناصر مزدور القاعده و داعش و جبهه النصره و... در میان توده های میلیاردی مسلمانان به هیچ وجه از جایگاه مقبولی برخوردار نیستند.


  • جام

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:24 تیر 1393 - 0:21

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد