با دست مان، زندگی خود را نابود نکنیم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
امروزه اکثر جوانان ماهواره را برای استفاده از برنامه های علمی آن انتخاب نمی کنند بلکه بیشتر تمایل دارند به دیدن برنامه هایی که در تلویزیون داخل کشور نمی یابند و آنها برنامه هایی هستند که به دنبال اشاعه فحشا در جامعه و سست کردن بنیان خانواده هاست.

با دست مان، زندگی خود را نابود نکنیم

 

دنیای امروز عبارت است از فضایی مملو از فرصت و خطر . این فرصت ها و تهدید ها زمانی وضوح پیدا کردند که تکنولوژی ارتباطات، سایه خود را بر سرتاسر جهان گسترش داد به گونه ای که در جوامع مختلف با عقائد، سنن و فرهنگ های متفاوت، وارد شد تا بتواند به اهداف خویش دست پیدا کند.

 

مضرات ماهواره بسیار بیشتر از منفعت آن است اما امروزه اکثر جوانان ماهواره را برای استفاده از برنامه های علمی آن انتخاب نمی کنند بلکه بیشتر تمایل دارند به دیدن برنامه هایی که در تلویزیون داخل کشور نمی یابند برنامه هایی که به دنبال اشاعه فحشا در جامعه و سست کردن بنیان خانواده هاست این یادداشت به برخی زیان های آن اشاره می کند.

 

بررسی برخی مضرات ماهواره
 

1-ترویج خشونت
شاید یکی از آشکار ترین آسیب هایی که با گسترش استفاده از ماهواره در جامعه کنونی به آن دچار شده ایم، ترویج خشونت است.

 

 

 

 

در برنامه های تولید شده در تلویزیون های ماهواره ای عموما صحنه های خشن بدون سانسور و توجه به سن مخاطب به وفور نمایش داده می شود، و مسلما افراد چه بخواهند و چه نخواهند دیدن چنین صحنه هایی در ضمیر ناخودآگاه آنان تاثیر می گذارد.

 

گاهی این صحنه ها بقدری ماهرانه و واقعی ساخته شده اند که افراد با دیدن آنها گویی در کلاسی هستند که نحوه دارند آموزش می بینند و این سبب می شود افرادی تحت تاثیر ماهواره در شرایط مشابه از خودشان رفتار هایی خشونت آمیز بروز دهند.


 

2-سست شدن بنیان خانواده

از دیگر تبعات حضور بدون کنترل و حتی با کنترل ماهواره، سست شدن بنیان خانواده است. ورود ماهواره به خانه را می توان به منزله ورود یک فرد نامحرم و لاابالی دانست یا دوستی ناباب برای فرزندان. او درصدد اختلاف افکنی بین زن ها و همسرانشان است، به ناموس افراد چشم طمع دارد، دین افراد را می گیرد، مرزها و حریم های خانواده را می شکند، به آسانی حقیقت های سیاسی و اجتماعی را وارونه جلوه می دهد، دزد وقت افراد است و اگر بتواند حتما سری هم به کیف پول افراد خواهد زد. خرید ماهواره به منزله دعوت این فرد ناباب به منزل هاست.این کار را شبکه فارسی وان به طور خاص انجام و آموزش می دهد که فرد چطور در برابر خیانت، فرد دیگری را وارد زندگی خود کند که این کار به سست شدن بنیان خانواده کمک می کند و قس علی هذا.

 

3- هجوم فرهنگی

از زمانی که مقام معظم رهبری هشدار دادند دشمن در حال تدارک یک جنگ تمام عیار فرهنگی و یک شبیخون فرهنگی است باید هوشیار می بودیم، چرا که دشمن از هر وسیله و رسانه ای که در اختیار داشت برای مورد حمله قرار دادن فرهنگ کشورعزیزمان بهره برده است و ماهواره یکی از این رسانه هاست. در بعد فرهنگی، دشمن با تمام قوای خویش سرمایه گذاری کرده است تا شبکه های ماهواره با تهی کردن جامعه از درون، اسباب از هم پاشیدگی جمهوری اسلامی را که متکی بر پشتیبانی مردم مسلمان می باشد را فراهم آورد. دشمنان به درستی درک کرده اند که تنها راه شکست جمهوری اسلامی دور کردن مردم از اسلام و آموزه ها اصیل اسلامی و فرهنگ اسلامی است که با پخش برنامه ها و فیلم های خود فرهنگ غرب را جایگزین فرهنگ غنی اسلامی بکنند که البته تا حدودی موفق بوده و توانسته اند تاثیر گذار باشند.

 

4- دخالت سیاسی

یکی دیگر از آسیب هایی که جامعه ما با ورود ماهواره به خانه ها به آن دچار شده است، دخالت سیاسی قدرت های بیگانه در امور داخلی کشور می باشد. این قدرت ها با راه اندازی شبکه هایی که علی الظاهر دارند سعی می کنند خیلی بی طرفانه واقعیت های رخداده را به اطلاع بینندگان بی خبر و در سانسور قرار گرفته داخلی برسانند، خیلی زیرکانه اخبار و اطلاعات را جهت دهی نموده و خواسته های خویش را به مخاطبین القاء نموده و حتی گاهی پا را فراتر از این گذاشته و مستقیما از مخاطبینشان می خواهند که به مبارزه با نظام مقدس جمهوری اسلامی بپردازند. برخی از شبکه های ماهواره ای نیز به شایعه سازی ایجاد فضای بدبینی و کاهش اعتماد اجتماعی در جامعه مشغولند.

 

برخی از اهداف سیاسی مداخله جویانه حضور ماهواره در خانه ها عبارتند از:


1- راه اندازی انواع شبکه های قاره ای و محلی توسط کشورهای غربی به زبانهای مختلف و القای تفکرات خود به بیننده.


2- دروغ پردازی و فرافکنی علیه دولت ها و ملت هایی که با آنها مخالفند.


3- تحرکات نرم به نفع خشونت گرایی و تروریسم و نسبت دادن آنها به اسلام و مسلمانان.


4- تخریب شخصیت های تأثیر گذار مثبت در جهان علی الخصوص در جهان اسلام.


5- حمایت علنی از گروه های مخرّب و تروریسم و ارائه تریبون به آنها و ایجاد رعب و وحشت.

 

6- تخریب و تقویت بی مورد و بی دلیل دولت ها و ملت ها با انگیزه های سلطه جویانه از جمله نمونه جلوه دادن کشورهای همراه با آنها.

 


5-تبلیغ ضد مذهب

کارکرد دیگر ماهواره که هر چه می گذرد تبدیل به آسیبی جدی تر برای جامعه ما می شود، تبلیغات ضد مذهبی است. در سال های اخیر شاهد رشد قارچ وار شبکه هایی هستیم که با رویکرد تبلیغات ضد مذهبی به زبان فارسی پا گرفته اند و به ترویج مرام و مسلکی خاص پرداخته یا به تخریب و شبهه پراکنی می‌کنند.

 

عموم کارکرد این شبکه ها عبارت است از:

 

1- تبلیغ ضد تشیع (شبکه های مروّج وهابیت).

 

2- دامن زدن به اختلافات مذهبی و قومی.

 

3- ترویج مسیحیت تبشیری.



4- ترویج مذاهب خرافی و عرفان های کاذب.

 

5- تخریب و ناکارآمد معرفی کردن فرهنگ های اصیل و آداب مثبت سنتی.

 

6- زیر سئوال بردن و خرده فرهنگ معرفی کردن فرهنگ دین و جایگزین کردن فرهنگ شهروندی و مردم سالاری منهای دین.

 

7- تبلیغ سکولاریزم و القای شخصی بودن دین.

 

8- ایجاد شک و تردید حتی در مسلمات دینی.

 


6-سوء استفاده مالی از مردم

گروه دیگری از شبکه های ماهواره ای با محوریت تبلیغات بازرگانی و معرفی کالاهای بی کیفیت، داروهای آسیب ساز و بی اثر از قبیل کرم های معجزه گر، دمپایی های بلند کننده قد و امثال آنها که هیچ گونه تاییدی از سوی نهادهای بهداشتی به ویژه وزارت بهداشت ایران ندارند مشغول خالی کردن جیب تماشاچیان ساده اندیش هستند.

 

در پایان اینگونه می توان نتیجه گیری کرد که با توجه به مضراتی که شمردیم و همچنین مسلمان بودن، استفاده از این وسیله لزومی ندارد زیرا محتوای آن غالبا با فرهنگ اسلامی همخوانی ندارد و از اسباب دوری از خداوند می باشد.


- لینک کوتاه این مطلب

» جام
تاریخ انتشار:30 تیر 1393 - 22:35

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد