روز شمار جنگ 33 روزه / کابوس به «تل‌آویو» نزدیک می شود +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
امروز حزب الله مناطق زیربنایی مهمی از حیفا را هدف قرار داد که از آغاز جنگ تا به حال مورد اصابت موشک قرار نگرفته بودند. هم چنین دو شهر بنیامین و «زاخارف یعکف»، واقع در حدفاصل حبفا و تل آویو برای نخستین بار هدف موشک قرار گرفتند.
روز چهارشنبه، 22 تیر ماه 1385 شمسی، برایر با 16 جمادی الثانی 1427 قمری (13 جولای 2006 میلادی) شاخه ی نظامی «حزب الله لبنان» موسوم به «مقاومت اسلامی لبنان» تحت فرماندهی «حاج عماد مغنیه» معروف یه «حاج رضوان»، عملیات خود را علیه اشغال گران صهیونیست، دنبال می کند. روز گذشته، دو سرباز اسراییلی از مناطق مرزی«فلسطین اشغالی» توسط «مقاومت اسلامی لبنان» به اسارت گرفته شدند و «سید حسن نصرالله» اعلام نمود که هبچ راهی برای بازگشت آنان وجود ندارد، الا مذاکره‌ی غیر مستقیم و تبادل آنان با اسرای لبنانی در بندِ «رژیم تل آویو».
 
[محتوای فیلم]

در دوازدهمین روز از جنگ 33 روزه، شهرها و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی، هدف ده ها موشک کاتیوشا و «رعد2» قرار گرفت. تنها 13 موشک در شهر حیفا، منفجر شد که به قتل دو صهیونیست و زخمی شدن 50 تن دیگر انجامید. تلویزیون رژیم صهیونیستی، با نشان دادن فیلم هایی از مناطق موشک باران شده در حیفا، اذعان کرد که امروز حزب الله مناطق زیربنایی مهمی از حیفا را هدف قرار داد که از آغاز جنگ تا به حال مورد اصابت موشک قرار نگرفته بودند. هم چنین دو شهر بنیامین و «زاخارف یعکف»، واقع در حدفاصل حبفا و تل آویو برای نخستین بار هدف موشک قرار گرفتند. شهرهای عکا، طبریه، نهاریا و کرمئیل، معالوت و ... هدف صدها موشک مقاومت قرار گرفتند که خسارات و تلفات بسیاری را بر جا گذاشت.
در جبهه نبردهای زمینی، امروز ارتش صهیونیستی موفق شد، جسد سربازی را که دیروز در جنگ های محور مارون الراس و عیترون، مفقود شده بود به دست آورد. روزنامه آمریکایی کرونیکل، نوشته است که اسراییل در این جنگ از تمامی جنگ های پیشین، از سال 1948، آماده تر بود اما نتیجه ای به دست نیاورد.
بمب باران بی امانِ رویتاها و شهرهای جنوب لبنان از سوی صهیونیست ها به صورت بی وقفه ادامه دارد. المنار گزارش کاملی از حملات امروز و شهدای آن ارائه می دهد.
امروز دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد «ایان اگلاند» از مناطق ویران شده ی ضاحیهاحیه ی جنوبی بیروت دیدار کرد و در گفتگوی مطبوعاتی گفت: «اسراییل در ضاحیه، اماکن نظامی را هدف نگرفته بلکه تنها ساختمان های مسکونی ویران شده است. برای جلوگیری از ویرانی ضاحیه، حملات موشکی به اسراییل باید متوقف شود. راه حل نظامی برای این ماجرا وجود ندارد و باید پای میز مذاکره رفت». همزمان با این بازدید، خبرنگار شبکه ی المنار به مصاحبه با چند تن از شهروندان لبنانی دست می زند که آنان به پشتیبانی از مقاومت اصرار کرده و وعده پبروزی می دهند.
در پایان هم گزارشی تلفنی از تجاوزات بی رحمانه اسراییل به مناطق مسکونی در نبطیه و اطراف آن پخش می گردد.

- لینک کوتاه این مطلب

» مشرق
تاریخ انتشار:1 مرداد 1393 - 13:22

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد