روز شمار جنگ 33 روزه / مقاومت بیست نفر در برابر تیپ «گولانی»

(بسم الله الرحمن الرحیم)
حدود بیست نفر از رزمنده گان مقاومت در بلندی های مشرف به شمالِ مارون الراس، در برابر پیشروی اشغال‌گران مقاومت کرده و موفق به انهدام یک دستگاه تانک اسراییلی در داخل روستای مزبور شده اند.
روز چهارشنبه، 22 تیر ماه 1385 شمسی، برایر با 16 جمادی الثانی 1427 قمری (13 جولای 2006 میلادی) شاخه ی نظامی «حزب الله لبنان» موسوم به «مقاومت اسلامی لبنان» تحت فرماندهی «حاج عماد مغنیه» معروف یه «حاج رضوان»، عملیات خود را علیه اشغال گران صهیونیست، دنبال می کند. روز گذشته، دو سرباز اسراییلی از مناطق مرزی«فلسطین اشغالی» توسط «مقاومت اسلامی لبنان» به اسارت گرفته شدند و «سید حسن نصرالله» اعلام نمود که هبچ راهی برای بازگشت آنان وجود ندارد، الا مذاکره‌ی غیر مستقیم و تبادل آنان با اسرای لبنانی در بندِ «رژیم تل آویو».
 
[محتوای فیلم]

در سیزدهمین روز از جنگ 33 روزه، مهم ترین اخبار به جبهه ی نبردهای زمینی اختصاص دارد. اخبار رسیده از خط مقدم حکایت از خسارات قابل توجه ارتش صهیونیستی دارد. منابع صهیونیستی، به قتل 4 نظامی و زخمی شدن چند تن دیگر اعتراف کرده اند. شبکه المنار اعلام می کند که امروز، ده ها نظامی اشغال‌گر از نیروهای ویژه، زخمی شده اند که یک فرمانده‌ی تیپ از لشگر نیروی ویژه گولانی هم در میان آن ها است. هم چنین مقاومت اسلامی اعلام کرد که یک فروند هلی کوپتر آپاچی را در اطراف شمالِ مارون الراس هدف قرار داده و منهدم کرده است. تلویزیون اسراییل نیز تصاویری از بقایای در حال سوختن یک هلی کوپتر را به نمایش گذاشت و نیز مقاومت اسلامی از انهدام 5 دستگاه تانک اسراییلی در این محور خبر داد.
خبرگزاری ها از درگیری ها شدید در محورهای بلندی های «یارون»، جنوب شهر«بنت جبیل» و روستای «عیترون» خبر می دهند. حملات متعدد رزمنده‌گان مقاومت اسلامی به مراکز تجمع دشمن در بلندی های اطراف مارون الراس، ضربات دردناکی دردناکی را به صفوف ارتش صهیونیستی وارد کرده و دود حاصل از انفجار ادواتِ دشمن، بر فراز منطقه به خوبی دیده می شود. تلویزیون اسراییل نیز گزارش های متعددی از درگیری در مرزهای فلسطین اشغالی منتشر نموده و به مقاومت شدید رزمنده‌گان حزب الله در روستای مارون الراس اشاره تصریح کرد. بر اساس اعلام «المنار» منابع امنیتی لبنان مدعی هستند که حدود بیست نفر از رزمنده گان مقاومت در بلندی های مشرف به شمالِ مارون الراس، در برابر پیشروی اشغال‌گران مقاومت کرده و موفق به انهدام یک دستگاه تانک اسراییلی در داخل روستای مزبور شده اند. در نهایت، پس از نزدیک به دو هفته جنگ، جمع بندی ها، حکایت از نتایجی دارد که به هیچ وجه با برنامه های اعلام شده‌ی «تل آویو» مطابقت ندارد.در ابتدای جنگ، یکی از فرماندهان ارشد اسراییلی در مصاحبه روزنامه هاآرتص اعلام نمود، جنگ بین یک هفته تا حداقل ده روز به پایان خواهد رسید. اینک فرماندهی جبهه شمالی اسراییل به خوبی دریافته است که در مواجهه با جنگ جویان جزب الله، به تجهیز نیروی بیشتری احتیاج دارد و تداوم درگیری های زمینی، با خسارات زیادی نیز برای این ارتش همراه خواهد بود.
موشک بارانِ شهرها و شهرک های صهیونیست نشینِ شمال فلسطین اشغالی نیز ادامه دارد. شهرهای حیفا، صفد و طبریه هدف قرار گرفته و بنا بر اعتراف رسانه های صهیونیستی، 5 تن از ساکنان آن ها مجروح شده اند. پاسخ موشکی مقاومت اسلامی به تجاوزات هوایی صهیونیست ها، به این سه شهر محدود نشد و عکا و نهاریا، به اضافه شهرک های متعدد را نیز شامل گردید. «دان حالوتس»رییس ستاد ارتش اسراییل، امروز مدعی شد که شواهد تصویری به دست آمده که نشان می دهد حزب الله قادر است موشک های خود را به منطقه «گوژدان» در نزدیکی «تل آویو» برساند و تنها سوال این جا است که چه زمانی و با چه تعدادی این کار را انجام خواهد داد. «دان حالوتس» در پاسخ به منتقدان عمل کرد ارتش که از تاخیر در تحقق اهداف اعلام شده ی جنگ گلایه کرده اند گفت: صبرِ منتقدان حداقل به اندازه صبر آسیب دیده‌گان از موشک باران نیست و این جنگ به هر حال چند سال که طول نمی کشد[ک
نایه از این که لطفا چند روزی دندان رو جگر بگذارید]. ارتش هیچ گاه ادعا نکرده است که می تواند تمام تهدید موشکی را ازبین ببرد و تحقق این امر بسیار دشوار است.
گزارش گر سبکه المنار، از تداوم بمب باران سنگین ضاحیه جنوبی بیروت خبر می دهد که به مجروح شدن تعدادی از ساکنان آن منتهی شده و دود ناشی از بمب‌باران ها در پشت سرِ گزارش گر دیده می شود. جاده فرودگاه بارها موشک باران شده و محلات «حاره حریک»، «بئرالغبد» و «اوزاعی» به صورت سنگین و متراکمی زیر آتش قرار گرفته اند.
در پایان، گزارشی از حملات متعدد جنگنده های دشمن به شهر نبطیه و چندین روستای جنوب لبنان پخش می شود. حجم ویرانی و تعداد شهدا فراوان است اما مردم با روحیه بالا به استقبال گزارش گر شبکه المنار می روند و از مقاومت خود و علاقه شان به مقاومت و دبیرکل حزب الله می گویند.

- لینک کوتاه این مطلب

» مشرق
تاریخ انتشار:2 مرداد 1393 - 23:19

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد