آیت‌الله جوادی آملی: کوتاهی در کمک به مردم غزه، شراکت در جرم صهیونیست‌هاست

(بسم الله الرحمن الرحیم)
یک مرجع تقلید گفت: در کمک به مردم غزه و فلسطین اگر کسی بتواند زخمی‌ها را معالجه کند، اما کوتاهی کند، شریک جرم است.
در آستانه فرا رسیدن روز جهانی قدس آیت‌الله جوادی آملی از مراجع تقلید در دیدار رئیس و اعضای ستاد انتفاضه و قدس تأکید کرد: امروز غرب دم از دموکراسی می‌زند نه اینکه اصلاحی صورت گرفته باشد بلکه آنها از کشتن خسته شده‌اند.
 
وی با بیان اینکه قیام و اقدام به جهاد مادامی که صبغه دینی نداشته باشد جز پوسیدن ثمره‌ای نخواهد داشت گفت: در جنگ‌های جهانی اول و دوم حدود 80 میلیون نفر کشته شدند اما بی‌نتیجه ماند و شرافت را به دنبال نداشت این مسأله نشانگر آن است که کشتن و کشته دادن مشکلی را حل نخواهد کرد و جهاد و شهادت است که مشکل گشاست.
 
این مرجع تقلید با اشاره به سوابق خیانت و سندسازی صهیونیست‌ها اظهار کرد: بزرگواران انتفاضه و قدس چه در ایران و چه در خارج به‌ویژه عزیزان غزه و لبنان باید بدانند که ما مکتبی به نام قرآن و کلامی جهان‌آفرین داریم و خداوند متعال اسرائیل را برای ما معرفی کرده است؛ در صورتی که ما دشمن‌مان را نشناسیم، نه می‌توانیم روی پای خود بایستیم و نه می‌توانیم مقاومت کنیم.
 
آیت‌الله جوادی آملی با اشاره وعده الهی در مورد دفع فتنه ظالمان گفت: غزه یک وصله است، اسرائیلی که به آمریکا وصل است همانند یک اقیانوس است، اما در این جریان چند روزه مشاهده می‌کنیم که چگونه دماغ صهیونیست‌های غاصب به خاک مالیده شد و این چیزی جز وعده الهی نیست که ما باید آن را باور کنیم.
 
وی در ادامه تصریح کرد: مرحوم کلینی از امام صادق(ع) نقل می‌کند که حضرت مسیح(س) فرموده‌اند: اگر زخم خورده‌ای را ببینی و درمان نکنی شریک جرم هستی و اگر ایران بتواند از این زخمی‌ها پذیرایی کند و نکند شریک جرم است! این کلام پیامبر خداست که وظیفه همه ما را مشخص می‌کند، اگر طبیبیم طبابت کنیم، اگر دارو داریم به آنها برسانیم، اگر نداریم پول دارو را بدهیم، با این وجود راهپیمایی کمترین کاری است که می‌توان در این شرایط انجام داد.
 
این مراجع تقلید با بیان اینکه پرچم سه رنگ ایران برای ما مقدس است و برای آن جان می‌دهیم و شهید هم می‌شویم گفت: اما بدانید که این پرچم نمی‌تواند پرچم یا حسین را حفظ کند و در مقابل آن، پرچم حسین است که پرچم سه رنگ را حفظ می کند و عزیزان ما در غزه باید بدانند که پرچم قرآن و عترت است که آنان را حفظ خواهد کرد.
 
وی با تأکید بر اینکه توکل به خدا، قرآن و قدرت مردمی عنایت الهی را به دنبال دارد گفت: امیدواریم فلسطینی‌های محروم و مظلومی که تقریباً 70 سال از آواره‌گی آنها می‌گذرد به جایگاه اصلی‌شان برگردند و این رژیم فاسد اشغالگر به هر وسیله‌ای است از خاورمیانه رخت بر بندد و مجامع عمومی عاقلانه زندگی کنند و چشم ما هرگز به این مجامع عمومی و سازمان ملل نباشد.
 
آیت‌الله جوادی آملی در پایان با تأکید بر اینکه در کمک به مردم غزه و فلسطین اگر قدرتی در ایران بتواند زخمی‌ها را معالجه کند اما کوتاهی کند شریک جرم است خاطر نشان کرد: امیدواریم خداوند متعال این غده سرطانی را به بهترین وجه ممکن از بین برده و تمام کسانی که در ایران و در سایر کشورها برای حمایت از فلسطین، قدس و انتفاضه برخاسته اند، کمک معنوی، مادی و درمانی کرده‌اند پاداش دنیا و آخرت عطا کند.

- لینک کوتاه این مطلب

» سپاه نیوز
تاریخ انتشار:2 مرداد 1393 - 23:20

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد