مروری بر مستند "سربازان زينب(س)" +فيلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
مستند سربازان زینب(س)، تولید شبکه پرس تی‌وی و به زبان انگلیسی، یکی از کارهایی است که در جهت آشنا کردن مردم جهان با اوضاع سوریه و وضعیت زندگی مردم دمشق انجام شده است.
مستندي كه ترجمه و خلاصه آن را پيش رو داريد، با نام «سربازان زينب(س)» كاري از شبكه پرس‌تي‌وي، نگاهي است به زندگي و تلاش‌هاي مردم دمشق و همسايگان حرم مطهر بانوي مقاومت، حضرت زينب كبري سلام‌الله عليها براي دفاع از حرم اين بانوي بزرگوار.
مدافعان حرم، راكبان عشق و نفرت + فيلم و تصاوير

عطار ساده‌اي كه در اين شهر روزگار مي‌گذراند نظرش را درباره همسايگي با اين بانو اين گونه بيان مي‌كند: نگاهبان واقعي ما اوست. همه كساني كه اينجا زندگي مي‌كند، مخلوقات ضعيفي هستند كه در پناه ايشان هستند.

مدافعان حرم، راكبان عشق و نفرت + فيلم و تصاوير

يكي از سربازان مدافع حرم می‌گوید: مي‌خوام از كشورم و از اين حرم دفاع كنم. ما در اين مسير گام برمي‌داريم و به اين آساني‌ها دست‌بردار نيستيم.

مدافعان حرم، راكبان عشق و نفرت + فيلم و تصاوير

دختران خردسال دمشق، اينگونه به زيارت مدافع خود مي‌روند:

دانلود


دكتر سمير طاها، تنها دندان‌پزشك مرد ساكن منطقه سيده زينب(ع) در شهر دمشق است. در اين شهر تنها يك دندان‌پزشك زن ديگر طبابت مي‌كند. وي عضو اين گروه و دسته نظامي‌اي نيست و حتي عضو كميته دفاعي سيده زينب(ع) هم نيست اما زندگي جاري در شهر كاملاً مديون نيروهاي دفاعي سيده زينب(ع) مي‌داند كه هر روز هم قوي‌تر مي‌شوند. وي سلاح خودش را درمان مردم مي‌داند. او همكاري مردم با نيروهاي دفاعي را مانند نيروهاي حزب‌الله لبنان و بسيج ايران مي‌داند.

مدافعان حرم، راكبان عشق و نفرت + فيلم و تصاوير

در اين شهر هر كسي در هر پست و جايگاهي كه هست حاضر است در هر لحظه‌اي سلاح به دست بگيرد و وارد ميدان كارزار شود. به دليل مسافت طولاني‌اي كه از ايران دارند، مدل مبارزه خود را از روي حزب‌الله لبنان تنظيم مي‌كنند.

در این مصاحبه، پدر و پسر، دلیل ورودشان به نیروهای دفاع ملی را دفاع از حرم حضرت زینب(ع) و دفاع از کشورشان می‌دانند و می‌گویند استقامت خود را تا آخرین نفس ادامه خواهند داد. برادر کوچک‌تر می‌گوید حالا که پا در این مسیر گذاشته‌ایم به این سادگی عقب نمی‌کشیم.

مدافعان حرم، راكبان عشق و نفرت + فيلم و تصاوير

هر چند که منطقه­‌ای آزاد شده باشد و هیچ نیروی تکفیری و قصابی آنجا نمانده باشد اما گشت­‌های روزانه باید کماکان ادامه یابد. سربازان زینب(س) هرچند که سن و سالی نداشته باشند اما هنگامی که صحبت از ناموس و وطن به میان می­‌آید دیگر سن و سالی در کار نیست.



این باور تمام مردم دمشق است که آنان مدافع حرم نیستند بلکه این حضرت زینب(س) است که از آنان محافظت می­‌کند. بسیاری از مردم بارها به چشمان خود دیده­‌اند موشک­‌ها و گلوله­‌های بسیاری را که از مسیر خود منحرف شده و به حرم سیده زینب(س) اصابت نکرده­‌اند.

بسیاری از مغازه­‌دارها در طول بحران سوریه حتی یک روز هم مغازه­‌های خود را با اینکه زیر آتش توپ و گلوله بودند نبستند. اعتقادشان هم این است که به عنوان متولیان نگاه­داری از حرم سیده زینب(ع) باید شبانه­‌روز آماده باشند.

هرچند که اکنون دورتادور حرم حضرت زینب(س) با بلوک­‌های سیمانی بسته شده و هرچند که این بلوک­‌های سیمانی تأثیر چندانی در جلوگیری از حملات احتمالی تکفیری­‌ها ندارد اما مردم دمشق باورشان این است که باید بمانند و مقاومت کنند و استفاده از بلوک­‌های سیمانی هم استعاره از مقاومتی است که دارند.

مدافعان حرم، راكبان عشق و نفرت + فيلم و تصاوير

مردم دمشق از مرد و زن و کودک، در شب­‌های قدر و شهادت امیرالمؤمنین علی(ع) این گونه به عزاداری می­‌پردازند:







- لینک کوتاه این مطلب

» مشرق
تاریخ انتشار:18 شهریور 1393 - 15:22

نظر شما...
    • مدافعان حرم

      پایگاه اطلاع رسانی رسمی ستاد مرکزی مدافعان حرم http://www.modafeon.blogfa.com
      با درج لینک یا بنر در وبگاه خود ما را یاری نمائید
      یاعلی
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد