استاد دانشگاه کانادا: چنین آزادی ای در وطن من تورنتو وجود ندارد +تصاویر

(بسم الله الرحمن الرحیم)
استاد دانشگاه‌های کانادا بعد از حضور در «افق نو» با هجمه رسانه‌های غربی مواجهه شد. او می‌گوید: آزادی بیانی که در تهران به وقوع پیوست در وطن من، تورنتو وجود ندارد. اردوگاه‌های رسانه‌ای مورداک نمی‌توانند پیشرفت گفتمانی تهران را ببینند.

استاد دانشگاه کانادا: چنین آزادی ای در وطن من تورنتو وجود ندارد +تصاویر

 

دکتر کوین برت، اندیشمند غربی و سردبیر وب‌سایت خبری "وترنز تودی"، گوینده برنامه رادیویی جهاد حقیقت و نیز شرکت کننده دائمی تلویزیون پرس تی وی، گزارشی را برای خوانندگان خود فراهم آورد که برای اولین بار وقایع حیاتی یک کنفرانس مهم ایرانی را ارائه می داد. هدف جلسات کنفرانس تهران، جلب توجه همگان به جنایت‌های مکرر علیه بشریت بوده است؛ به‌ویژه جنایت‌هایی که در پشت حجاب‌های پنهان هجوم بی امان پروپاگاندای غیرقانونی اسرائیل جهت تهییج جنگ‌های سلطه جویانه به وقوع می پیوندد.

 

اینکه این رویداد به میزبانی جمهوری اسلامی ایران انجام پذیرفته است دلیلی نهفته داشته است چرا که مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران مکرراً در حال دفع مجموعه ثابتی از ناسزاها، حیله های کثیف، جاسوسی‌های آزار دهنده، ترورها، بعلاوه‌ی دروغهای آشکار، تحریف‌هایی که موجبات گسترش لایه لایه‌های ناراستی های متنوع را فراهم می‌آورند، هستند. به جرأت می توان گفت که برگزاری چنین جلسات آزاد و دانشمندانه ای که در تهران به وقوع پیوست، در پایتخت کشورهایی چون فرانسه و بریتانیای کبیر و ایالات متحده و آلمان و مطمئنا دولت تبعه کانادا غیر قابل تصور است.

 

 

آنتونی جیمز هال به همراه تیری میسان که به عنوان اولین نفر، در سال 2002  نظریه "تردید به واقعه 11 سپتامبر" را در مقابل جمع کثیری از مخاطبان فرانسوی خود عنوان کرد، هم در این کنفرانس حضور داشتند. میسان از دمشق- جایی که این خبرنگار تحقیقی اخیراً در آن فعالیت می‌کند- به تهران سفر کرده است

 

 

 

آنتونی جیمز هال می نویسد: متأسفانه باید بگویم که امکان برگزاری جلسات آزاد و بدون محدودیتی که در تهران به وقوع پیوسته است قطعاً در وطن من تورنتو وجود نخواهد داشت. با نفوذ ترین پایگاه سیاسی و وطن نخست وزیر استفان هارپر، خانه برجسته ترین صهیونیست های مسیحی و یهودی نیز است. تورنتو به بزرگترین سکوی پرتاب فشارهای صهیونیست مبدل شده تا کانادا را به کلونی مجازی اسرائیل - لیکود تغییر دهند.

 

چنانکه  دکتر بارت اشاره کرده است، اتحادیه ضد افترا در حال ایجاد موج رو به رشدی از آنچه گزارشگر سابق اخبار سی بی سی از آن به " روزنامه نگار تند نویس" یاد کرده، است. این روزنامه نگاری پَست، که تنها بر پایه ارائه مطالب مطبوعاتی فریبکارانه به جای واقعیت است، پیرو مباحث اخیر جنیفر رابین در واشنگتن پست، مطالبی از این دست را در معرض نمایش آشکار قرار داد: «کنفرانس "افق نو" تهران اثبات می‌کند که دولت فعلی ایران با رئیس جمهوری حسن روحانی، در افراط‌گری و خطرآفرینی مشابه دولت محمود احمدی نژاد عمل می‌کند.»

 

 

 

وین مدسن، آنتونی هال، په‌په‌ اسکوبار و کن اُکیف و  در کنفرانس افق نو تهران- 27 سپتامبر الی 1 اکتبر

 

 

 

اتحادیه بدنام "آبی فاکسمن"- اتحادیه ضد افترا- به بدنام سازی فاکس‌گونه بسیاری در مورد موضوعات جلسات این کنفرانس، کسانی که در آن شرکت کرده اند و کسانی که شرکت نکرده اند، و همچنین در مورد اعتبار اعضای آن مبادرت کرد. در میان تأمین کنندگان اسلام هراسی، وظیفه رابین برجسته تر بود. این شاغلان جشنواره نفرت، در اردوگاه فاکسمن- رابین- روبرت مورداک مرتباً مخاطبان خود را با فریب‌های شرم آور کمپین‌های "بدنام سازی" خود تحریک می‌کنند. این کمپین‌های "بدنا‌م‌سازی" جهت انحراف اذهان عمومی از پیشرفت‌های گفتمانی پایتخت تمدن یعنی تهران، طراحی شده است. آیا خود انزجاری، یکی از فاکتورهای جشنواره تنفر آبی فاکسمن است. در زیر، به بررسی تاکتیک‌های پروپاگاندا ساز مقام ارشد اتحادیه ضد افترا که به عنوان یک کاتولیک روم بر سر کار آمد از زبان کوین برت می پردازیم.

 

مطلب مطبوعاتی اتحادیه ضد افترا، هیچ گونه اطلاعاتی از مباحث مطرح شده در این کنفرانس نداد. در عوض، این روزنامه، تنها فهرستی از شرکت کنندگان آن تهیه کرده و با ناسزاهای زننده و تو خالی به ملامت آنها پرداخته است. این روزنامه غیر معتبر، 15 شرکت کننده کنفرانس افق نو را نام برده و 22 عبارت رکیک از جمله "نظری پردازان توطئه" (7 مرتبه) "یهودی ستیزان" (5 مرتبه) "منکرین هولوکاست" (5 مرتبه) "ضد اسرائیلی" (7 مرتبه) را روانه آنها کرده است.

 

مفسران برجسته دومین کنفرانس افق نو تهران شامل 40 شرکت کننده از جمله دکتر رحیم پور ازغدی، تیری میسان فرانسوی، وین مدسن آمریکایی، دکتر ماتیوس پیسکورسکی لهستانی، کشیش استفان سایزر انگلیسی، دکتر عیسی شائر سوری، په‌په اسکوبار برزیلی، کِن اُ‌کیف ایرلندی، مانوئل اُخسنریتر آلمانی، روبرتو کوآگلیا ایتالیایی و حسین شیخ الاسلام مالزیایی بود. دبیر کنفرانس نادر طالب زاده بود که مجری چند برنامه مشهور تلویزیونی ایران نیز می‌باشد.

 

 

لئونید ساوین، رئیس مؤسسه بین‌المللی «جنبش اوراسیا» مستقر در مسکو  و مانوئل اوشنرایتر ، سردبیر مجله ژئوپلیتیک مستقر در آلمان نیز از مهمانان این کنفرانس بودند

 

 

تعابیر تاریخی و واقعیت

آنتونی جیمز هال می‌نویسد: در بخش پایانی مصاحبه با یکی از موثق‌ترین سخنگویان روابط عمومی معترف شدم که این کنفرانس یکی از اولین فرصت‌های واقعی بنده برای حضور در یک رسانه ملی و شرح تحقیقات علمی اخیر خود- که منجر به تألیف کتاب دو جلدی شد- بود. (پروژه ای 16 ساله- پروژه "کاسه ای با یک قاشق"- که هر دو جلد آن توسط ناشر دانشگاهی انتشارات دانشگاه مک گیل McGill-Queen کانادا منتشر شده است. جلد دوم، کره زمین در سیطره: استعمارگری، مبارزه با استعمار، رژیم سرمایه داری اظهار داشته است که گسترش شهرک‌های غیر قانونی مرزهای در حال گسترش اسرائیل به طرف شرق، مشابه گسترش قاره ای ایالات متحده بر اساس سلب مالکیت نظام مند، جابجایی و براندازی مردم بومی در قرن نوزدهم می‌باشد.)

 

عملیات رسانه‌های فاکسمن به ویژه بر روی مدیا بنجامین، موسس خانه قدرت ضد جنگ -کد پینک- متمرکز شده است. یک هدف بزرگ بدنام کنندگان ناامید گروه فاکسمن گرث پورتر بود. پورتر، خبرنگار تحقیقی برجسته و عضو سابق امنیت ملی آمریکا که به عنوان سخنران ویژه کنفرانس افق نو معرفی شد. در تهران وی کتاب بسیار مهم خود «بحران ساختگی: داستان ناگفته هراس از ایران هسته‌ای» را نیز معرفی کرد.

 

پورتر در کتاب خود بصورت کاملا مستند و مستدل به بررسی مسائلی مختلف از جمله سیاست آمریکا برای محروم سازی ایران از انرژی هسته‌ای در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، علل پنهان‌کاری ایران درباره برنامه هسته‌ای خود، نیات و اهداف تهران از برنامه هسته‌ای، سیاست تغییر نظام سیاسی ایران توسط دولت آمریکا و ارتباط آن با برنامه هسته‌ای، نقش رژیم صهیونیستی در ایجاد بحران، مسئله اتاقک تست بمب در پارچین، مسئله پلوتونیوم و...پرداخته است.

 

کتاب «بحران ساختگی»‌ حاصل بررسی بالغ بر یک هزار سند مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران توسط این نویسنده آمریکایی است و از سوی بسیاری از نخبگان سیاست بین‌الملل و کارشناسان سیاست خارجی آمریکا از جمله سیمور هرش، گراهام فولر، اولیور استون، شیرین هانتر، هان چاس فریمن و دیگران مورد تجلیل قرار گرفته است.

 

نکات اصلی کتاب تعمداً با جزئیات و دقتی نوشته شده است که نادرستی خردمندانه و شرم آور عملیات اسرائیلی - که ارتش ایالات متحده را جهت انجام دادن مأموریت کثیف خود در ایران تحت فشار قرارا داده بود - را افشا کند.  فریب اخیر، که توسط عوامل دروغ ضد تهران فاکسمن ترویج داده شده بود، نمونه ای از الگوهای وسیع تر و قدیمی تری بود که گرث پورتر در افشای آنها نقش داشته است.

 

مستندات مهم پورتر، شرح تفصیلی کلاهبرداری پس از کلاهبرداری، جعل سند بعد از جعل سند و دروغ بعد از دروغی است که سعی بر اثبات گسترش سلاحهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران داشتند- در شرایطی که چنین امری صحت نداشت. این عملیات روانی اسرائیلی درست زمانی که مذاکره نمایندگان 5 عضو شورای امنیت سازمان ملل و  آلمان به ضرب العجلی در مذاکرات هسته‌ای شان با دولت ایران رسید، ظاهر شد. تجار بسیاری از کشورها از جمله کانادا و ایرلند امیدوارند که از جریانات اقتصادی که علی رغم تحریم های تجاری اسرائیل بر ایران  آشکارا در جمهوری اسلامی ایران در حال وقوع است، منفعت ببرند. همراهی با جنگ اقتصادی متخاصم- به رهبری اسرائیل- که ایران را هدف قرار داده است در معرض شک‌گرایی رو به رشد برخی از برنامه نویسان تجاری برجسته جهان است.

 

 

مدیا بنجامین، فعال و  مؤسس کُدپینک، یکی از اهداف ویژه حملات بدنام سازی آن دسته از افرادی است که وفادار به تقویت اسلام هراسی افراطی و بهره برداری از آن هستند

 

 

آنتونی جیمز هال می نویسد: پس از بازگشت به کانادا متوجه شدم که من نیز هدف کمپین تهاجمی‌ای که آشکارا وابسته به گروه ضد افترای فاکسمن بود، قرار دارم. حملات از سوی اشخاص ناشناسی منتشر شد که هویت واقعی خود را پشت اسم ناشناس بلازینگ کَتفور پنهان کرده بودند. بر روی صفحه‌ای که به بنده اختصاص داده شده است گربه‌ای نمایش داده شده است که چشمانش را با این توضیح مرموز که "زمانی مطالبی خاص و شریفی از من در این صفحه به چاپ می رسید" پنهان کرده بود.

بلازینگ کَتفور به جای اینکه محتوای یکی از مطالب چاپ شده بنده را خطاب قرار دهد، مرا در دسته "دیوانگان" قرار داد. نویسنده و یا نویسندگان ناشناس مرا به عنوان " نمونه‌ی پایان حق تصدی دانشگاهی" توصیف کردند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که عوامل کانادایی کمپین فاکسمن تصمیم دارد که اصل بسیار مهم حق تصدی دانشگاهی را برای من به پایان برساند.

 

 

پروفسور هال به همراه همکار ایرانی خود- عاطف خلیلی استاد مطالعات مذهبی- از طریق اسکایپ کلاس اول اکتبر خود در دانشگاه لثبریج را اداره می کند

 

 

 

پروفسور هال می‌نویسد: بر این اساس به این نتیجه رسیدم که انتخاب دیگری جز دفاع از حق تصدی علمی، اصل ضروری زنده ماندن نهادهای آموزش عالی، ندارم. در اوایل دهه 1990 طی بررسی های دقیقی که توسط گروه مطالعات بومیان آمریکا در دانشگاه لثبریج شهر نفت خیز آلبرتا صورت پذیرفت، مشمول دریافت حق تصدی دانشگاهی شدم. من در سالهای 2008-2007 از طریق بررسی های دقیق سیستم کانادایی ارزیابی علمی، به استاد تمامی مطالعات جهانی شدن دست یافتم.

 

اصول مقدس حق تصدی دانشگاهی از ویژگی های ضروری جوامع آزاد و دموکراتیک است. بنابراین، اصول به خطر افتاده، بسیار مهم تر از شایستگی و ناشایستگی علمی آثار من است. حقیقتاً بلازینگ کَتفور درست زمانی که برنامه‌های اعضایش- محکم کردن امپراطوری دولت یهود بر سیاست های خاورمیانه ای کانادا، ایالات متحده، فرانسه، بریتانیای کبیر، آلمان و شیخ نشین‌های دیکتاتوری سواحل جنوبی خلیج فارس- در حال فاش شدن هستند، به افشای اسرار مبادرت می‌ورزد.

 

 

 

 

حمله صهیونیست بر اصول اساسی آزادی علمی کانادا، به دنبال تصمیم دانشگاه ایلینویز مبنی بر اخراج دکتر استفان سالاییتا صورت پذیرفت. دکتر استیون سالاییتا، کارشناس فلسطینی تبار مطالعات بومیان آمریکا، تحت کنترل فتوای سانسور شورای حکام دانشگاه ایلینویز- که تحت سلطه صهیونیستها بود- قرار داشت.

 

دانشگاه ایلینویز پیرو انتقال دکتر استیون سالاییتا از منصب تصدی گری خود در یک دانشکده کوچک، قول حق تصدی را به وی داده بود. جرم اظهارشده دکتر سالاییتا، نوشتن انتقادهایی از دولت یهود به دلیل کشتارها، نقص عضو و تبعید و تحمیل جسورانه بی خانمانی به دهها هزار فلسطینی زندانی در اردوگاههای غزه و اسرائیل بود.

 

آزادی علمی دکتر استیون سالاییتا بواسطه فسخ یک قرار داد استخدام شورای حکام دانشگاه ایلینویز مورد بی احترامی قرار گرفت. جرم اظهار شده دکتر استفان سالایتا، یک متخصص فلسطینی تبار مطالعات بومیان آمریکا، متهم نمودن جنایت های اسرائیل علیه بشریت (در توییتر) در طول حمله اخیر نیروهای دفاع آمریکا به اردوگاه کار اجباری غزه بود.

 

به نظر می رسد، زمانی که نوبت به نابودی مشاغل حرفه‌ای با هدف پیش بردن جنگ های تهاجمی و غیرقانونی دولت یهود می‌رسد، ذی نفع‌های قدرتمندی وجود دارند که به دنبال دفع هرگونه حفظ آزادی علمی و بیان هستند. این حالت، حاکی از آن است که واقعیت لابی‌های جهانی اسرائیل قادر به مقاومت در برابر رسیدگی‌ها و بررسی‌های واقعی شخصیت های امن و تثبیت شده علمی نیستند.

 

رفتار دانشگاه ویسکونزین در سال های 2007-2006 با کوین برت نیز به نوعی دیگر نشان دهنده شروع حمله بر آزادی علمی بود که شهروندان با وجدان در این برهه اساسی تاریخ باید به شکلی هماهنگ به مخالفت با آن بپردازند. بر اساس شواهد محکم، دکتر برت در سال 2007 پس از آنکه یک هفته از دوره مقدماتی 26 هفته‌ای مطالعات غرب خود را به واقعه 11 سپتامبر اختصاص داد، از دانشگاه اخراج شد. صاحب منصبان نهاد آموزشهای عالی دانشگاه مادیسون ویسکونزین به طرفداری از فریب کاری‌های فاکسیت در مورد واقعه 11 سپتامبر برخاستند، از آن جمله می‌توان شبه خبرنگارانی چون شخصیت برجسته رسانه صهیونیست روبرت مورداک را نام برد.

 

 

دکتر کوین برت در جلو و کشیش کلیسای انگلستان، استفان سیزر در پشت وی

 

 

 

منصوب کنندگان دکتر برت در دانشگاه ویسکونزین موفق به دفاع از حق و مسئولیت یک عضو هیئت علمی با استعداد برای بیان ارزیابی بر پایه حقیقت 11 سپتامبر 2001، که بر اساس ارزیابی های شخصی دکتر برت از شواهد موجود بود، نشدند.

 

و اینک در کنفرانس افق نو تهران، پرده از دروغها و پنهان کاری‌ها برداشته شده است. در فرایند جلسات کنفرانس افق نو کوین برت و تیری میسان و روبرتو کوآگلیا ایتالیایی و مائوریتزیو بولندت و آنتونی جیمز هال از جمله افرادی بودند که در جریان سخنان خود مسائلی را خطاب قرار دادند که از روابط بسیار زیاد اسرائیل و واقعه 11 سپتامبر نشأت می‌گرفتند.

 

 

سخنرانی استاد دانشگاه لثبریج در مورد لابی اسرائیل در کانادا در فستیوال "بیزاری از یهود" ایران که با یک تصویر تمسخر آنتونی هال در یک سایت خبری را به دنبال داشته است

 

 

 

لابد پروفسور هال با تجربه، استاد دانشگاه لثبریج هنوز مردی دیوانه و نمونه پایان حق تصدی است. وی در کنفرانس افق نو تهران در مورد لابی اسرائیل در کانادا سخنرانی کرد. دیگر موضوعات شگفت آور دستور کار این کنفرانس "نقش موساد در کودتای 11 سپتامبر" بود. این کنفرانس به منزله هیزم در انبار کاه بود. کنفرانس افق نو جشنواره سالیانه عاشقان خمینی است که در دوران احمدی نژاد شروع به فعالیت کرد. سال گذشته این کنفرانس به دلیل نمایش حسن نیت ظاهری ایران - پیش از گفتگوهای هسته ای ایران - لغو شد. به نظر موضع‌گیری اوباما محرک برگزاری مجدد این کنفرانس بود. این کنفرانس به عنوان گردهمایی "متفکران مستقل" تبلیغ شده است. تنها کانادایی دیگر شرکت کننده در این کنفرانس اریک والبرگ، خبرنگار و نویسنده کتاب امپریالیسم پست‌مدرن بود.


- لینک کوتاه این مطلب

» تسنیم
تاریخ انتشار:26 مهر 1393 - 19:22

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد