عالم معنا در نماز

(بسم الله الرحمن الرحیم)

آيا در زمان نمازخواندن در عالم معنا اتفاق خاصي رخ مي دهد؟ ثانيا منابعي كه بتوان در زمان نماز عالم معنا به تصوير كشيد، چه چيزهايي هستند؟ خواهشمند است منابعي معرفي شوند كه بتوان عالم معنا در زمان نماز به صورت فيلم يا تئاتر به تصوير كشاند. 

در هنگام نماز و ذکر و عبادت و توجه و یا هنگام قرا ئت قرآن اگر انسان اهل توجه و مراقبه و حضور قلب در نماز باشد متناسب با میزان معرفت و تقوا و مراقبه و حضور او در نماز مشاهداتی برای او اتفاق می افتد که مخصوص خود او است و گاهی قابل شرح و توصیف نیست و ممکن است که دیگر تکرار نشود . مثلا در روایتی از حضرت صادق –ع- آمده است که آن حضرت در نماز آیه ایاک نعبد و ایاک نستعین را به قدری تکرار کردند که بیهوش بر زمین افتادند . وقتی علت این حالت را از ایشان پرسیدند فرمود : با تکرار این آیه آن را از گوینده آن ( یعنی خداوند ) شنیدم : أنه –ع- كان يصلي في بعض الأيام فخر مغشيا عليه في أثناء الصلاة فسئل بعدها عن سبب غشيته فقال ما زلت أردد هذه الآية حتى سمعتها من قائلها (مفتاح‏الفلاح ، ص 372 )
بهترین منبع برای مطالعه پیرامون این موضوع ، کتاب هایی است که در مورد نماز اهل کمال و تقوا و معرفت نوشته شده و در آن برخی مشاهدات و مکاشفات و حالات معنوی و روحی آنها بیان شده است . 
برخی از این کتاب ها عبارتند از : 
1- اسرار الصلاه ، ملکی تبریزی 
2- صلاه الخاشعین ، شهید دستغیب 
3- آداب الصلاه ، امام خمینی –ره-
(لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، كد: 3/100105470)

- لینک کوتاه این مطلب

» پرسمان دانشجویی
تاریخ انتشار:10 آبان 1393 - 11:08

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد