هر چه محبت انسان به اهل بیت بیشتر شود ادبش بیشتر می شود

(بسم الله الرحمن الرحیم)
خدا این همه در و دیوار عالم را از زیبایی پر کرده این ها را ببینیم و خود زیبا آفرین را هم ببینیم.خدا ما را برای این آورده که آیینه تمام قد جمال و جلال حق بشویم.اسماء جمال و جلالش را بتوانیم به نمایش بگذاریم. یعنی همان که امام زمان فرمودند که قلب ما ظرف مشیت خداست. یعنی هر چه خدا بخواهد این جا منعکس می شود.
 
_ قلب کسی اگر طرف اراده خداوند متعال شد آیینه تمام نمای حق این می شود که باید از خود دست بکشیم تا این اتفاق بیافتد. ما برای این که دست برداریم از خود باید به محبت اولیا خدا مجهز شویم. قلبمان به اولیای حق گره بخورد. هیچ راهی ندارد و همه راه ها به بن بست می خورد.
 
_ اگر کسی از این راه رفت راه را پیدا کرده است و به آن چیزی که باید برسد رسیده است. کسی که سر از عشق اهل بیت در بیاورد همه را زمین می گذارد و در آخر هم شرمنده است.
 
_ محبت اهل بیت انسان را زمین خورده می کند. چون محبت همیشه ما را با محبوب مقایسه می کند و اصلا ریشه ادعا را نابود می کند. این باعث می شود که آدم می فهمد که خدا همه کاره است و تدبیر خود را با تدبیر خدا عوض می کند و ادعایی ندارد.
 
_ محبتی که انسان را با ولی خدا دارای سنخیت کند باعث می شود که ادب انسان بیشتر شود. سنخیت قمر بنی هاشم هر چه به سیدالشهدا بیشتر می شود ادب ایشان بیشتر می شود. چون عباس خود را با اباعبدالله مقایسه می کند. عالم عشق را حضرت عباس سیراب کرد. هر چه محبت اهل بیت بیشتر در انسان نمایان شود ادبش بیشتر می شود.
 
_ ما باید مشغول صاحب خانه شویم و این محبت اهل بیت ما را مشغول خداوند متعال می کند. سفره بندگی را اباعبدالله پهن کرده است. قرآنی اگر مانده به خاطر سیدالشهدا است. بساط عاشقی را ابا عبدالله پهن کرده است. ان شاء الله خوشه چین این خرمن بی پایان تا عمر داریم باشیم. 
 

نکاتی از سخنان حجه الاسلام سرلک

- لینک کوتاه این مطلب

» ادیان نیوز
تاریخ انتشار:30 آبان 1393 - 16:37

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد