باکره‌گی دختران توهین به آن‌هاست! +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
بی‌بی‌سی فارسی به موجب سیاست‌های دیکته شده از جانب دولت انگلیس همواره می‌کوشد مرزهای اخلاقی-فرهنگی را در جامعه مخاطبان هدف خود جابجا کند،

باکره‌گی دختران توهین به آن‌هاست! +فیلم

 

در مفاهیم اخلاقی و اجتماعی دین اسلام، "پاک‎سیرتی" مسأله بسیار مهمی است و از بزرگترین سکنات اخلاقی شمرده شده است.

اما این مسئله فقط مربوط به زنان نیست، بلکه مردان هم از تکالیف مربوط به عفت و پاک‌سیرتی مستثنی نیستند.

 

بی بی سی فارسی (BBCPersian) که به موجب سیاست‌های دیکته شده از جانب دولت انگلیس همواره می‌کوشد مرزهای اخلاقی-فرهنگی را در جامعه مخاطبان هدف خود جابجا کند، این هفته یکی از برنامه‌های "نوبت شما" را به موضوع «باکره‎گی قبل از ازدواج» اختصاص داد.



دانلود

با توجه به مطالب مطرح شده در آن برنامه، تذکر نکاتی چند لازم به نظر می‌رسد:

 

1- پاکی یا باکره‌گی؟

آنچه که در دین اسلام و جوامع دینی ملاک قضاوت ظاهری در مورد افراد، خصوصا انتخاب دختران برای ازدواج قرار می گیرد، مسأله باکره بودن نیست، بلکه پاک بودن است.

دین اسلام لذت ها و طبیعیات انسان را تعطیل نمی کند، بلکه به آن جهت داده و برای آن قانون شرعی وضع می کند. حتی پس از پشت سر گذاشتن واجبات و محرمات، دستوراتی در قالب مکروهات و مستحبات می‌گذارد تا انسان را به معنای واقعی و کامل تحت لوای تسلیم در برابر خداوند قرار دهد و از هر عیب و پلیدی پاک گرداند.

اسلام حتی در امور مباح هم شما را رها نمی‎کند و مثلا به شما نوع خاصی از آب خوردن را پیشنهاد می کند و به واسطه آن، عمل مباح را تبدیل به حسنه می کند و در قبالش به شما امتیاز و کمال عطا می‌کند.

 

متأسفانه در شبکه‎های ماهواره‎ای به گونه ای از احکام اسلامی بحث می‎شود که انگار نه انگار دینی به نام اسلام هست و مبانی مخصوص به خود را دارد. انگار نه انگار که عده ای بر روی این کره خاکی به عنوان مسلمان زندگی می کنند و حق انتخاب دارند که بر چه مبنا و هنجارهایی زندگی کنند. 

 

ملاک دین اسلام، قوانین حقوق بشری غربی نیست که گاه کشته شدن کودکان بیگناه و شکنجه برای جلوگیری از تروریسم را جایز می داند، اما نسبت به اعدام یک فرد شرور و مفسد فی الأرض در کشور ایران واکنش نشان می‌دهد. آن‌ها از بین سوراخ سوزن و دروازه، هرکدام را که علیه دین و اخلاق و انقلاب اسلامی باشد انتخاب می‌کنند.

 

در همین راستا لازم به ذکر است که اسلام با رابطه جنسی مخالف نیست، بلکه دستورات مهم و قابل تأملی نسبت به آن دارد. گاهی این دستورات آنقدر روان‎شناسانه و عمیق هستند که غربی‎ها با تمام پیشرفت ظاهری خودشان تازه به آن رسیده‌اند. [شاید هم از ما گرفته‌اند، فقط سندش را رو نمی‌کنند که حقانیت اسلام آشکار نشود]

 

 

در روابط جنسی، موضوع مهم، رابطه قبل یا بعد از ازدواج نیست. در صورت التزام به ضوابط شرعی-اخلاقی، یک فرد می تواند طبق قوانین اسلام بارها ازدواج کند و بارها طلاق بگیرد. اما دستور دین اسلام تشکیل خانواده و ایجاد بستری برای تربیت افراد در محیط خانه است.

در مورد تک تک این موارد هم اسلام دستورات مهمی دارد که در اینجا قصد پرداختن به آنها نیست.

 

پس اسلام مخالف رابطه نیست، بلکه مسأله اصلی نوع این رابطه است که آیا به صورت مشروع و تحت قوانین دینی صورت گرفته است یا نه؟

آنچه که در جوامع دینی مورد مذمت می باشد، ناپاکی به معنای روابط نامشروع قبل از ازدواج است، نه هر رابطه‌ای.


دانلود

2- آیا نداشتن تجربه جنسی قبل از ازدواج، عامل سستی روابط در زندگی است؟!

این ادعای شبکه بی بی سی می‌باشد که البته بسیار نادرست و بی پایه و اساس است؛ به چند دلیل:

 

الف- در بسیاری از زندگی‎ها، خصوصا زندگی نسل قبلی مردم -حتی در کشورهای دیگر دنیا- خلاف این موضوع ثابت است و همین موارد، فرضیه غلط مطرح شده در بی بی سی را نقض می‎کنند. حتی نمی توان آن را جریان غالب هم دانست و پایدار نبودن زندگی ها را غالبا به دلیل نبود این تجربه قبل از ازدواج دانست.

 

ب- شخصی که می‎خواهد با روابط قبل از ازدواج این تجربیات را به‎دست بیاورد، با شروع زندگی هم می‎تواند به‎دست بیاورد. نهایتا با راهنمایی بزرگترها و مطالعه و مشاوره زناشویی، روابط خود را سامان می‎دهد. اصلا در صورت پذیرش گزاره مطلوب بی بی سی، این سؤال مهم پیش می‌آید که گناه شریک جنسی قبل از ازدواج چیست که ظاهرا در اینجا نقشی فراتر از «موش آزمایشگاهی» برایش دیده نشده!؟

 

ج- روابط قبل از ازدواج، روابطی صرفا جنسی و برای لذت بردن و فرونشاندن شهوات جنسی است، اما بعد از ازدواج ماهیت این روابط تغییر می‌کند و بسیار حساس‌تر می‌شود.

 

 

3- هدف از برقراری رابطه پیش از ازدواج؟

طرح این گزاره‎های نادرست در برنامه "نوبت شما" در حالی است که پیش‌تر کارشناسان همین شبکه در برنامه‌ای تخصصی (پرگار) اذعان نموده بودند که قصد پسرها از دوستی با جنس مخالف، غالبا برقراری رابطه جنسی و دفع شهوت است و این بسیار به دختران ضربه می‌زند و احساسات آنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.


دانلود

بر خلاف چیزی که رسانه‎های غربی در صدد القای آن هستند، راه حل مشکلات زناشویی که ممکن است گاه به جدایی نیز بینجامد، تجربه جنسی پیش از ازدواج نیست.

جالب آنکه کسانی به بهانه پیشگیری از جدایی، چنین نسخه‌ای را تجویز می‌کنند که اساسا "طلاق" را مذموم نمی‎دانند!

 

البته بدیهی است که آنچه گفته شد مطلقا با لزوم آموزش صحیح و آگاهی‎بخشی دقیق در خصوص بایسته‌های جنسی و غیرجنسی ازدواج به جوانان منافاتی ندارد.

 

 

بازخوانی آثار نامطلوبی که این نسخه‌پیچی خطرناک در کشورهای پیشرفته دنیا از خود به جا گذاشته است نیز در جای خود قابل تأمل و تأسف‌برانگیز می‎باشد.

 

کانال 4 راديوی انگليس در تاریخ 22 آوریل 2014 گزارشی از افزايش آمار مواليد نامشروع در اين كشور به رقم بي‎سابقه 48درصد منتشر کرد.

بر اساس گزارشي كه به تازگي تحت عنوان «نقشه خانواده جهان 2014» منتشر شده، نزديك به نيمي از نوزادان متولد شده در انگليس در سال 2012 نتيجه روابط نامشروع بوده‌اند.

 

 

 

 

در قسمتي از اين گزارش كه به وضعيت كلي جهان در زمينه تولدهاي نامشروع پرداخته، آمده است: «در بسياري از جوامع، كودكاني كه والدينشان با هم ازدواج نكرده‌اند بيشتر در معرض بي‌ثباتي در وضعيت خانوادگي قرار داشته‌اند و احتمال دستيابي آنان به موفقيت در بسياري از حوزه ها -از رفتارهاي اجتماعي گرفته تا عملكرد تحصيلي- بسيار كمتر است.»

 

 

«لورا ليپمن» كارشناس کانال 4 راديوی انگليس مي‎گويد: فرزندان حاصل از روابط نامشروع، با آشفتگي و استرس بسيار بالايي مواجه مي‎شوند.

 

همين گزارش دليل افزايش بي‎سابقه ميزان تولد فرزندان نامشروع را «كاهش نرخ ازدواج» دانسته و نوشته است كه بالاترين آمار تولد حاصل از روابط نامشروع مربوط به مركز و جنوب قاره آمريكا و غرب اروپاست.

 

بر اساس اين گزارش، فرانسه با 56 و سوئد با 55 درصد، بالاترين نرخ تولدهاي نامشروع در اروپا را دارند و انگليس هم در جايگاه سوم است. اين آمار در آمريكا 41 و مكزيك 55درصد است. كلمبيا با 84درصد بالاترين ميزان تولد نامشروع در جهان را دارد.

اين در حالي است كه كشورهاي خاورميانه پايين ترين ارقام را داشته و ميزان تولدهاي نامشروع در آن‌ها كمتر از 5 درصد است.

 

 

 

 

آمار دیگری که مؤسسه آمریکایی «پیو» (Pew) در آستانه روز جهانی پدر راجع به وضعیت پدران آمریکایی و نقش آن‎ها در تربیت فرزندانشان منتشر کرده، نشان می دهد از هر چهار مرد آمریکایی صاحب فرزند، یک نفر (معادل 27 درصد) هیچ اطلاعی از وضعیت فرزند خود ندارد.

این میزان در مقایسه با آمار سال 1960 میلادی 2 برابر شده است.

 

همچنین نتایج تحقیقات مؤسسه «پیو» نشان می دهد که تمایل مردان آمریکایی به داشتن فرزند بدون ازدواج رسمی نیز به ‌شدت افزایش یافته است؛ به طوری که این میزان در میان سیاه‎پوستان 59 و در میان سفیدپوستان 37 درصد تخمین زده می‌شود.

 

بر این اساس، از هر چهار مرد آمریکایی 20 تا 24 ساله، سه نفر بدون ازدواج صاحب فرزند هستند.

 

همچنین آمار کودکان نامشروعی که با مادر خود زندگی می‎کنند از 5 درصد در سال 1960 میلادی، به بیش از 41 درصد در سال 2008 افزایش یافته است.

 

شمار زیادی از زنان آمریکایی مجبورند فرزندان نامشروع خود را بدون حضور پدر کودک بزرگ کنند که این مسأله به گفته جامعه‎شناسان آمریکایی مهمترین مشکل پیش روی جامعه و دولتمردان است؛ چرا که علاوه بر تحمیل بار مالی شدید بر دوش سازمان‎های تأمین اجتماعی، جامعه آمریکا را با موجی از ناهنجاری‎های اجتماعی به دلیل وجود کودکان تک‎سرپرست مواجه کرده است.

 

 

وزارت بهداشت آمریکا چندی قبل در گزارشی از تمایل بیشتر کودکان فاقد پدر به فرار از خانه یا اقدام به خودکشی خبر داد.

همچنین 85 درصد از کودکان آمریکایی با مشکلات رفتاری، به صورت تک والد و بدون حضور پدر زندگی می‌کنند.

 

نگرانی دیگر جامعه‌شناسان آمریکایی، پایین آمدن چشمگیر نرخ ازدواج و عدم تمایل جوانان این کشور به تشکیل زندگی به‌ صورت رسمی و قانونی است.

روابط جنسی پیش از ازدواج، یکی از عواملی است که جوانان آمریکایی را از فکر به تشکیل خانواده باثبات بازمی‌دارد، زیرا از این طریق می‎توانند به امیال و لذت‎های خود برسند و خود را هم در چارچوب و محدودیت‎های ازدواج گرفتار نکنند.

 

 

"ویکتور نلسون" مشاور خانواده می گوید: «کودکان به مراقبت و توجه پدر و مادر توأمان نیاز دارند تا مراحل رشد ذهنی و روانی خود را به ‌خوبی طی کنند. حضور پدر در خانواده تضمین کننده سلامت جسمی، روحی و رفتاری کودکان است.»

 

 

همان‎طور که ملاحظه فرمودید، در این کشورها روابط جنسی قبل از ازدواج به‌صورت کاملا بی‎قاعده و بی‎ضابطه جریان دارد.

فراتر از این، معضلاتی همچون ازدواج سفید، طلاق روزافزون، ترویج همجنس‎بازی، حیوان گرایی و... مؤلفه‎هایی هستند که عملا عبارت "کانون گرم خانواده" را در غرب بی‎معنا کرده‌اند.

 

 

اما آنچه مخاطبان احتمالی شبکه‌های ماهواره‎ای در کشورمان باید بدان توجه داشته باشند، این واقعیت است که رسانه‌های دشمن اصلا دغدغه اصلاح روابط زناشویی را ندارند و دلسوز دختران و پسران و زندگی مشترک آنان نیستند.

رسانه‎هایی که روابط نامشروع و پیوندهای بی‌ضابطه را تئوریزه می‌کنند و تمایزی بین ازدواج متعهدانه و همزیستی بی‎تعهد قائل نیستند، چگونه ممکن است نگران روابط سالم زناشویی ایرانیان باشند!؟

 

فصل مشترک تمام تبلیغات مسموم آنان این است که «مردم ایران زندگی خود را با موازین دینی منطبق نکنند»؛ همین و بس.


- لینک کوتاه این مطلب

» جام
تاریخ انتشار:21 آذر 1393 - 2:07

نظر شما...
    • anonymous313

      خدا خیرتون بده
      اجرتون با آقا صاحب الزمان
      یا علی مدد
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد