روایت پدارانه پیامبر(ص) از آخرین منجی بشریت

(بسم الله الرحمن الرحیم)

پیامبر(ص) فرمود: مهدی از فرزندان من است، اسم او اسم من و کنیه او کنیه من است، از نظر اخلاق و رفتار شبیه‌ترین مردم به من است، برای او غیبت و حیرتی است ...، سپس مانند شهاب ثاقب پیش آید و زمین را پر از عدل و داد کند.

 

به مناسبت میلاد سراسر نور و فرخنده حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) بر آن شدیم به گوشه‌ای از روایت پدرانه پیامبر اکرم(ص) درباره موعود امم حضرت اباصالح المهدی(عج) از کتاب «کمال الدین و تمام النعمه» شیخ صدوق بپردازیم:

پیامبر اکرم(ص) فرمود: مهدی از فرزندان من است، اسم او اسم من و کنیه او کنیه من است، از نظر اخلاق و رفتار شبیه‌ترین مردم به من است، برای او غیبت و حیرتی است که امت‌ها در آن گمراه شوند، سپس مانند شهاب ثاقب پیش آید و زمین را پر از عدل و داد کند، همان گونه که پر از ظلم و جور شده باشد.

ابن عباس از رسول خدا(ص) روایت کرده که فرمود: علی بن ابیطالب پس از من امام امت و خلیفه من بر آنان خواهد بود و قائم منتظری که زمین را پر از عدل و داد کند، همان گونه که پر از ظلم و جور شده باشد، از فرزندان اوست و قسم به خدایی که مرا بشیر و نذیر مبعوث فرمود، کسانی که در دوران غیبتش بر اعتقاد به او ثابت باشند، از کبریت احمر کمیاب‌ترند.

آن گاه جابر بن عبدالله انصاری گفت: آیا قائمی که از فرزندان تو است غیبت دارد؟ فرمود: به خدا چنین است تا در آن غیبت مؤمنان باز شناخته شده و کافران نابود شوند، ای جابر! این امر از امور الهی و سری از اسرار ربوبی و مستور از بندگان خدا است، مبادا در آن شک کنی که شک در امر خدای تعالی کفر است.
همچنین امام علی(ع) از حضرت محمد(ص) روایت می‌کند که حضرت فرمود: برترین عبادت انتظار فرج است.
امام محمد باقر(ع) از پیامبر اکرم(ص) روایت می‌کند که فرمود: خوشا بر احوال کسی که قائم اهل بیت مرا ادراک کرده و در غیبت و پیش از قیامش پیرو او باشد، دوستانش را دوست بدارد و با دشمنانش دشمن باشد، چنین کسی در روز قیامت از رفقا و دوستان من و گرامی‌ترین امت من خواهد بود.
از امام صادق (ع) روایت است که پیامبر اکرم(ص) به علی(ع) فرمود: ای علی! بدان که شگفت انگیزترین مردم از جهت ایمان و عظیم‌ترین آن‌ها از روی یقین، مردمی هستند که در آخرالزمان خواهند بود، پیامبر را ندیده‌اند و از امام نیز محجوبند، اما به سوادی که بر بیاضی رقم خورده است، ایمان دارند.


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:20 دی 1393 - 0:37

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد