بازتاب پيشگويی ظهور امام زمان(عج) توسط اهل سنت در سايتهای غربی

(بسم الله الرحمن الرحیم)

چنانكه در نوشتار پيشين گذشت، گروهي از اهل سنت در فضاي مجازي فعاليت وسيعي در زمينه پيشگويي زمان ظهور امام مهدي ع صورت داده اند و سال 2015-2016 را به عنوان سال ظهور ايشان معين نموده اند. نكته قابل تامل در اين موضوع، حساسيت، توجه و انعكاس اين موضوع توسط چندين سايت غربي است كه از قضا غالبا متعلق به جريان اوانجليستي مسيحيت هستند. در اين نوشتار به شيوه انعكاس و بازخورد اين پيشگويي در چند پايگاه غربي مي پردازيم.

بازتاب پيشگويی ظهور امام زمان(عج) توسط اهل سنت در سايتهای غربی

 

TheseChristianTimes

1-

سايت These Christian Times در مطلبي با عنوان «پيشگويي سايت مهم مسلمانان در مورد ظهور مهدي در 2016 و بازگشت عيسي در 2022» به انعكاس اين پيشگويي پرداخته است.[1] در ابتداي اين مطلب –كه در تاريخ 7 مارس 2015، 16 اسفند 93 نوشته شده-  عبارت معروف انجيل متي (24:36) خودنمايي مي كند: «از آن روز و آن ساعت هيچ كس خبر ندارد نه انساني و نه فرشته آسماني مگر خداوند پدر» ابتدا اين سايت در صدد معرفي مهدي بر مي آيد:

مهدي به صراحت در قرآن عنوان نشده بلكه در تعاليم {حضرت} محمد كه به عنوان حديث شناخته مي شود، ذكر شده است. برخي مسلمانان بر اين باورند كه او براي حكومتي 7 ساله باز مي گردد و همه بديها را ريشه كن مي نمايد. حكومت او در دوره 7 ساله بسيار شبيه پادشاه دوران رنج و محنت[2] است كه با مشت آهنين سعي در از بين بردن مسيحيت و مردم يهودي از روي زمين مي نمايد. چنانچه در كتاب دانيال 9:27 آمده، او در نقش مصلح ظهور مي كند ولي حقيقت او اصلاح گري نيست.

همانگونه كه ديده مي شود نويسنده سريعا حكومت امام مهدي ع را با دوران سخت رنج و محنت مشابهت داده و سعي در تطبيق آن حضرت با فردي است كه دشمن مسيحيت، يهوديت و صلح و ايمان است. اين خط سير بر گرفته و ادامه دهنده همان نظريه مشهور ضدمسيح اسلامي است. در اين راستا نويسنده به سراغ ادعاي داعش در مورد ظهور قريب الوقوع عيسي نيز مي رود و آنرا مدعاي تمام مسلمانان القا نموده و از آن به عنوان شاهد بر مدعايش بهره مي برد:

داعش در انتظار بازگشت عيسي است اما آنها تنها سيل خشم خداوند را جاري مي كنند. روز داوري فرامي رسد اما پيش از آنروز اين مهدي نيست كه مي آيد؛ بلكه فرزند هلاكت و گناه است كه در آستانه ظهور مسيح بر زمين حكم مي راند... مسلمانان در انتظار يك منجي باشكوهند كه زمين را از كفار نجات دهد ولي آن كسي كه در انتظار او هستند كسي جز ضدمسيح (Antichrist) نيست!

WND

2-

لئو هومن نويسنده ديگري است كه در مقاله خود با عنوان «آيا مهدي در سال 2016 بازمي گردد؟ و آيا عيسي پس از او مي آيد؟؛ سايت مهم مسلمانان اعلام رسمي مي نمايد» به انعكاس پيشگويي سايت discoveringIslam رفته است. اين مقاله كه در سايت WND پايگاه اصلي تفكر ضدمسيح اسلامي و نويسندگاني همچون ريچاردسون، شعيبات و روزنبرگ در تاريخ 30 مارس 2015 (مصادف با 10 فروردين 94) منتشر شده[3]، چنين مي خوانيم:

اين تنها مسيحيان اوانجليست نيستند كه احساس مي كنند چيزي در دنيا در حال تغيير است و به دوران پايان تاريخ وارد شده ايم؛ بلكه مسلمانان نيز مشتاقانه در انتظار مسيحا و منجي خويشند. در آخرين نمونه از اين تمايلات منجي گرايانه، سايت مهمي كه در زمينه اسلام سني فعال است حكم به ظهور منجي اسلامي –مهدي- در سال 2016 داده و معتقد است عيساي مسلمانان در سال 2022 مي آيد تا جهان را براي تسلط اسلام تصرف كند... قرآن و كتاب مقدس در مورد آخرالزمان روايتي مشابه ولي مخالف يكديگر دارند به عنوان مثال دجال كتاب مقدس بسيار شبيه منجي اسلام است و يا چهره اي كه مسلمانان به عنوان دجال بدان باور دارند مشابه چهره مسيح در كتاب مقدس است. از نظر قرآن عيسي به زمين باز مي گردد ولي با هدف شكستن صليب و اجبار تمام مسيحيان جهان به پذيرش اسلام.

چنانكه در عبارت بالا ديده مي شود، دوباره در اين نوشتار نويسنده پس از عنوان نمودن پيشگويي سايت اسلامي، به سرعت در صدد القاء تضاد شديد نگاه آخرالزماني اسلام و مسيحيت برآمده و عباراتي به كار برده مي شود كه كاملا برگرفته از نظريه ضدمسيح اسلامي است. بنابراين عجيب نيست وقتي در ادامه مقاله نويسنده به دنبال نقل قول از جوئل ريچاردسون نويسنده كتاب معروف ضدمسيح اسلامي مي رود و از قول او چنين مي نويسد:

بايد توجه داشت –باور به ظهور مهدي در آينده نزديك- تنها عقيده اقليت كوچك و عناصر افراطي مسلمان نيست بلكه حتي بسياري از جريان اصلي مسلمانان نيز در حال حاضر بر اين باورند كه آخرالزمان در پيش روي ماست. بسياري مسلمانان در سراسر جهان وقايع كنوني در سوريه و عراق را به عنوان تاييد كننده احاديث نبوي در مورد آخرالزمان مي دانند و معتقدند بنابر روايات اين حوادث به بازگشت عيسي مسيح مسلمان و مهدي منجر مي شود... بايد توجه كرد گرچه از نظر ما هيچيك از اين پيشگوييها حقيقت ندارد ولي بايد كليسا و جامعه مسيحي از عواقب وحشتناك اين عقيده مطلع باشد ولي امروزه به ندرت مسيحيان از روايات نادرست اسلامي كه در حال حاضر گمراه كننده بخش بزرگي از بشر است، مطلعند و بدان مي انديشند.[4]

تصوير زير كه -در جوار ميدان ولي عصر ع تهران با شعار «مهدي با لشكر شهيدان خواهد آمد» نصب شده- در اين مقاله مورد استفاده قرار گرفته است.

نويسنده اين مقاله فرصت را غنيمت شمارده و به تمايلات آخرالزماني حاكمان ايران اشاره مي كند و دستيابي به بمب هسته اي در ايران را در راستاي زمينه سازي ظهور مهدي امام دوازدهم شيعيان تلقي مي نمايد. نقطه ثقل اين مقاله را شايد بتوان در جمله اي دانست كه هومن از جوئل روزنبرگ نويسنده رمان امام دوازدهم و تحليلگر مسائل خاور ميانه نقل مي كند:

The greatest danger to the world is not merely radical Islam, but apocalyptic Islam.

بزرگترين خطر براي جهان صرفاً اسلام افراطي و راديكال نيست بلكه اسلام آخرالزماني بزرگترين تهديد جهاني است

*****

چند نكته در اين زمينه قابل توجه است:

  1. علاوه بر دو سايت فوق، سايتهاي ديگري همچون Prophecy News Watch (در اينجاChristian Today (در اينجا) و Bible-Prophecy (در اينجا)، پيشگويي سايت discoveringIslam را پوشش داده اند.
  2. شيوه پوشش، القاء ترس در مخاطب مسيحي از نگاه آخرالزماني اسلام، تلفيق مطالب صحيح و ناصحيح، تعميم رفتار گروههاي افراطي همچون داعش به تمامي مسلمانان و ... از جمله مواردي است كه در لابلاي اين مقالات مشهود است.
  3. نكته مهم و قابل تامل ايجاد جريان رسانه اي است كه به سرعت پس از اتفاقي ولو محدود در زمينه منجي گرايي اسلامي در اينگونه رسانه هاي غربي رخ مي دهد و در صدد بهره برداري منفي از فضاي ايجاد شده بر آمده اند.


بررسي و ترجمه: زهير دهقاني آراني

 

[1] - http://thesechristiantimes.com/2015/03/07/major-muslim-website-predicts-mahdi-will-return-in-2016-and-jesus-returns-2022/

[2] - Tribulation

[3] - http://www.wnd.com/2015/03/mahdi-to-return-by-2016-followed-by-jesus/

[4] - متن مختصر شده است.


- لینک کوتاه این مطلب

» غرب و مهدویت
تاریخ انتشار:25 فروردین 1394 - 21:02

نظر شما...
    • محمد

      سلام خدمت به شما و همه همکارهایتان

      مطالب بسیار مفیدی بوده و هست و از شما متشکریم
      لطفا عکس کامل این عکس را برای من بفرستید تلگرام @mohammadkh92110
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد