جزئیات برکناری ولی‌عهد عربستان و به قدرت رسیدن پسر شاه از زبان "مجتهد"

(بسم الله الرحمن الرحیم)

فعال توئیتری عربستانی در رشته‌ای توئیت جزئیات برکناری مقرن بن عبدالعزیز از ولی‌عهدی عربستان را منتشر کرد.


«مقرن بن عبدالعزیز» ولی‌عهد برکنار شده عربستان با توجه به فشارهایی که به وی وارد شده بود آگاه شده بود که بزودی برکنار خواهد شد.

به گفته «مجتهد» (فعال توئیتری مشهور به افشاکننده اخبار داخلی آل سعود) شب گذشته میهمانی شام دوره‌ای مقرن برای خاندان حاکم و برخی چهره‌های رسمی برگزار شده بوده و بعد از ساعت 10 شب گذشته مقرن به حضور پادشاه فراخوانده شده و پادشاه به او گفته: کم و کاستی از تو دیده نشده ولی می‌خواهیم از همت جوانان بهره ببریم که مقرن (راهی نمی‌بیند و) موافقت خود را اعلام می‌کند.

بر اساس این خبر، پیش از ساعت 11 شب گذشته موضوع برکناری مقرن نهائی شده و محمد بن سلمان و محمد بن نایف این خبر را به برخی اعضای مهم خاندان سلطنتی به جز متعب بن عبدالله ابلاغ کرده بودند.

به گفته مجتهد محمد بن سلمان و محمد بن نایف بعد از آن برای اینکه کسی نتواند با این دستور مخالفت کند یا اعتراض خود را به نوعی اعلام کند تصمیم گرفتند آن را صبح امروز و در قالب اخبار و عزل و نصب‌های بیشتری اعلام کنند.

بر اساس این خبر محمد بن سلمان شب گذشته ماجد القصبی و مساد العیبان را مأمور کرده بود تا با هیأت بیعت تماس گرفته و آنها را قانع کنند تصمیم ملک سلمان را بپذیرند.

گفته می‌شود که از فرزندان ملک عبدالعزیز «احمد، عبدالاله ، ممدوح ، متعب ، طلال ، بندر ترکی وعبدالرحمن» با این تصمیم مخالفت کردند؛ از نوه‌های ملک عبدالعزیز هم «مشعل بن سعود، محمدبن فهد ومحمدبن سعد» با این تصمیم مخالف بوده‌اند که به تبع این افراد فرزندان و برادرانشان نیز مخالف تصمیمات ملک سلمان بوده‌اند.

به نظر می‌رسد که دیگر اعضای هیأت بیعت موافق باشند از جمله مشعل عبدالعزیز که گفته می‌شود چند میلیارد برای موافقت خود دریافت کرده و خالد بن عبدالله نیز از دیگر موافقان این مسأله است که به نظر می‌رسد به خاطر کینه‌ای که از برادرش متعب در دل دارد چنین تصمیمی گرفته است.

به گفته مجتهد ممکن است که موافقان و مخالفان تا ساعاتی دیگر تغییر کنند زیرا محمد بن سلمان تلاش می‌کنند با پول دیگران را ساکت کند.

مجتهد همچنین اضافه کرده که اگر وضعیت جسمی پادشاه تغییری نکند وی به همراه پسرش 10 می به فرانسه سفر خواهد کرد و بعد از سه روز نیز عازم آمریکا خواهد شد تا با «باراک اوباما» دیدار کند.

به گفته مجتهد، از آنجایی که سفر بن سلمان به فرانسه، سفری ویژه خواهد بود، احتمال می‌رود وی قراردادهای تسلیحاتی و خرید سلاح را نهایی کند چرا که نمایندگان خود را پیشاپیش به فرانسه اعزام کرده است.


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:9 اردیبهشت 1394 - 20:32

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد