۹۶ درصد آمریکایی‌ها معتقدند اعتراضات علیه تبعیض‌نژادی همچنان ادامه می‌یابد

(بسم الله الرحمن الرحیم)

نتایج یک نظرسنجی نشان داد که ۹۶ درصد از مردم آمریکا معتقدند که اعتراضات علیه رفتارهای تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا با سیاهپوستان همچنان ادامه خواهد داشت.


طبق تازه‌ترین نظرسنجی مشترک «ان بی سی نیوز/وال استریت ژورنال»، 96 درصد از مردم آمریکا پیش‌بینی کرده‌اند که اعتراضات به تبعیض‌نژادی در آمریکا همچنان ادامه خواهد داشت.

بر اساس این نظرسنجی، 68 درصد از افراد بزرگسال شرکت‌کننده در این نظرسنجی تأکید کردند که «خیلی محمتل» است که اعتراضات بیشتری همچون اعتراضات شهر «بالتیمور» در اعتراض به قتل جوان سیاهپوست 25 ساله‌ای به نام «فردی گری» در سراسر آمریکا در اعتراض به تبعیض‌نژادی در آمریکا برگزار خواهد شد. 28 درصد دیگر نیز گفتند تاحدودی احتمال دارد که این اعتراضات ادامه داشته باشد.

این نظرسنجی در حالی صورت گرفته است که روز گذشته، هزاران نفر از ساکنان بالتیمور در ادامه اعتراضات به قتل «فردی گری» جوان 25 ساله سیاه‌پوست و با وجود محدودیت‌هایی از قبیل قانون منع آمد و شد و حضور سنگین نیروهای گارد ملی، در این شهر تظاهرات اعتراضی برپا کردند.

در حالی که این شهر در چند روز گذشته صحنه اعتراضات شدید به کشته شدن فردی گری جوان 25 ساله سیاه پوست توسط پلیس و درگیری بین معترضان و نیروهای دولتی بود، تظاهرات عصر روز شنبه(به وقت محلی) تظاهراتی آرام گزارش شده البته برخی خبرها از دستگیری چندین نفر توسط پلیس حکایت دارد.

در خبرها آمده بود در اعتراضات روز جمعه بالتیمور، معترضان ضمن بی توجهی به قانون منع آمد و شد، باز هم در خیابانها تظاهرات کردند؛ اعتراضاتی که حداقل 53 نفر بازداشتی بر جای گذاشت.

اعتراضات علیه رفتارهای خشونت‌بار و تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا در ماههای اخیر تشدید یافته است به طوریکه اواخر فروردین‌ ماه، معترضان به خشونت نیروهای پلیس آمریکا علیه شهروندان به خصوص سیاه‌پوستان به صورت همزمان در دستکم 30 شهر، از جمله نیویورک تظاهرات کردند.



- لینک کوتاه این مطلب

» فارس
تاریخ انتشار:14 اردیبهشت 1394 - 21:32

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد