سلما هایک: تبعیض جنسیتی در هالیوود بیداد می‌کند

(بسم الله الرحمن الرحیم)

«سلما هایک»، بازیگر برنده اسکار هالیوود ضمن اعتراض به تبعیض جنسیتی در صنعت سینمای هالیوود گفت: تنها راه چاره، اثبات قدرت اقتصادیمان در صنعت سینماست.


در میان آماج اعتراضات سینماگران هالیوود بالاخص زنان به مسئله تبعیض روز افزون جنسیتی در صنعت سینمای هالیوود، «سلما هایک»، بازیگر موفق سینما که این روزها برای شرکت در شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن به فرانسه سفر کرده است، نیز ضمن اعتراض به این مسئله با استناد به آمارهای سال گذشته، عنوان کرد: تنها 6/4 درصد از فیلم‌های استودیویی را زنان فیلمساز، کارگردانی می‌کنند. امسال نیز هیچ فیلمی از کارگردانان زن در جوایز اسکار بهترین فیلم سال کاندید نشده بود که همه اینها تأسف برانگیز است.

وی متذکر شد: مدیران استودیوها باید از خواب بیدار شوند و این محقق نخواهد شد مگر اینکه زنان در عرصه سینما قدرت خود در موفقیت فیلم‌ها در گیشه را به اثبات برسانند.

وی تصریح کرد: تنها کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که قدرت اقتصادی‌امان را به آنها نشان دهیم، هیچ چیز دیگری نمی‌تواند آنها را تکان دهد، لحظه‌ای که بوی پول به مشامشان برسد، همه‌ چیز به یکباره عوض خواهد شد... فقط به آنها پول را نشان دهید

این بازیگر برنده اسکار در پایان با حالت شوخی افزود: من اکنون 48 ساله هستم، به ته خط رسیده‌ام. ولی بیش از هر زمان دیگری کار می‌کنم.



- لینک کوتاه این مطلب

» فارس
تاریخ انتشار:27 اردیبهشت 1394 - 14:28

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد