حضور داعش در ایران؟!

(بسم الله الرحمن الرحیم)

اخیراً پیامی با ادعای حمله داعش به یک پایگاه بسیج در اهواز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.


به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

 

**شایعه**

*حضور داعش در ایران!

اخیراً پیام‌هایی با ادعای حضور داعش در ایران منتشر شده است؛ نقل کنندگان خبر در شبکه‌های اجتماعی موبایلی مدعی شده‌اند چندشب پیش داعشی‌ها به پایگاه مرکزی بسیج واقع در کوی علوی اهواز (شلنگ آباد) به قصد تصرف پایگاه بسیج حمله کردند و با انداختن نارنجک دستی ماشین سپاه در حیاط پایگاه آن را به آتش کشیدند و با تیراندازی به فرمانده بسیج کل ساختمان را به رگبار بستند و فرار کردند!

 

 

**واقعیت**

 

*عاملان تیراندازی 2 باند فروشنده مواد مخدر بودند که دستگیر شدند

 

نخست اینکه، این خبر مربوط به سال گذشته بوده و زمان زیادی از آن گذشته است؛ حال جای این پرسش مطرح می‌شود که آیا حادثه‌ای در کوی علوی اهواز (شلنگ آباد) اتفاق افتاده است؟! پاسخ مثبت است؛ حادثه تیراندازی اتفاق افتاده است اما نه از سوی داعش.

26 دی سال گذشته در کوی علوی (شیلنگ آباد) شهر اهواز بین اعضای دو باند فروشنده مواد مخدر تیراندازی رخ می‌دهد که به گفته فرماندار اهواز عاملان تیراندازی دستگیر می‌شوند.

«اسماعیل ارزانی بیرگانی» فرماندار اهواز همان موقع مطالب و اخبار ضدو نقیض منتشر شده پیرامون این حادثه را رد و اعلام کرده بود که در این درگیری تنها یک نفر مجروح شده است.

گفتنی است هر از چند گاهی عناصر ضدانقلاب با سوءاستفاده از برخی اخبار ادعای حضور عناصر گروهک تروریستی داعش در اهواز را مطرح می‌کنند.



- لینک کوتاه این مطلب

» فارس
تاریخ انتشار:3 خرداد 1394 - 17:12

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد