علت ترس بعضی افراد از ظهور امام زمان(عج) چیست؟

(بسم الله الرحمن الرحیم)
علت ترس بعضی افراد از ظهور امام زمان چیست؟

ترس و وحشت از امام زمان و ظهور آن حضرت، عوامل مختلفی دارد؛ ترسیم تصویری خشن و چهره‌ای غضبناک از امام دوازدهم می‌تواند دلیلی برای این مسأله باشد. دلیل دیگر این مسأله عدم شناخت حضرت و حوادث عصر ظهور است؛ چرا که تصور این گونه افراد بر این است که اگر حضرت بیاید، آنها را از دم تیغ می‌‎گذراند؛ از این رو از ظهور حضرت می‌‎ترسند و گاهی هم با جسارت چنین بر زبان می‌‎آورند: «دوست ندارم حضرت ظهور کند، چون آدم گنه‎کاری هستم و اگر حضرت ظهور کند مرا می‌‎کشد».
گویا این افراد هیچ اطلاع و معرفتی درباره حضرت مهدی علیه‌السلام نداشته، پندار باطلی را از او که مظهر رحمت، رأفت و عطوفت الهی است دنبال می‌کنند؛ این در حالی است که او به امر خدا برای نجات انسان‌ها و راهنمایی آنها به سعادت و کمال ظهور می‌‎کند؛ او همانند طبیب مهربانی است که بدی‎ها و تباهی‎ها را از جامعه انسانی دور می‌‎کند؛ او با اجرای عدالت، منافع و امکانات را در اختیار همه قرار داده، جلوی ظلم و ستم را می‌‎گیرد.
در دوران او، امنیت و آرامش فراگیر شده، برکات زمین آشکار می‌گردد و رشد علم به حد اعلای خود می‌‎رسد. با این وصف، ظهور او، باید آرزوی هر انسانی باشد.

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:4 خرداد 1394 - 2:56

نظر شما...
    • ...

      الهم عج الولیک الفرج.
      خدا فرج مهدی زمان عج را نزدیکتر فرماید.
      با ظهور آقا اشخاص خوب به سمت ایشان گرویده می شوند، با کمی معرفت میتوان به سپاه ایشان ملحق شد.
      نیازی به ترس و شک ازبرای شرکت در سپاه ایشان و جنگ علیه دشمنان آقا نیست.
      دشمنان اسلام و دشمنان انسان ها و اشخاصی که برای حفض منافع خودشون دست به کشتار زن و بچه های بیگناه میزنن کجا و افرادی که بر اثر مهم ندانستن موضوع مرتکب گناه میشوند کجا؟!! هرچند کوچک شمردن گناه خود یک اشتباع بزرگ است و از دست افزارهای شیطان می باشد،اما نداشتن امید بخشش از طرف آقا هم اصلا درست نیست.امیدوارم همگی از سربازان امام زمان باشیم و بر دشمنان ارباب تیغ کشیده و جلوی پای ایشان شهید شویم. انشاالله.
    • محمد مهدی

      سلام ، بعضی سایت ها از تخیل خود می نویسند اما اینگونه نیست امام مهدی مثل پیامبر است و قرار نیست کسی را از دم تیغ بگذراند و این حرف واقعا شایسته نیست تا بحال کدوم امام این کار رو کرده که امام مهدی انجام بده نباید به هر سایتی اعتماد کرد
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد