آیا مسیحیان نیز به حضرت مهدی علیه‌السلام ایمان می‌آورند و مسلمان می‌شوند؟

(بسم الله الرحمن الرحیم)
آیا مسیحیان نیز به حضرت مهدی علیه‌السلام ایمان می‌آورند و مسلمان می‌شوند؟

مطابق احادیث بسیاری از شیعه و سنی، حضرت عیسی علیه‌السلام وزیر امام زمان خواهد بود. آن پیامبر خدا، به امام عصر اقتدا می‌کند و پشت سر او نماز می‌خواند.[۱] حضرت عیسی علیه‌السلام، از هنگامی که پیغمبر اکرم به رسالت مبعوث شده‌اند ـ به فرض اینکه در عالم تکلیف باشند و عبادات و تکالیفی انجام دهند ـ به آیین اسلام و احکام قرآن و روش پیامبر عمل می‌کنند و اینکه وزارت حضرت مهدی علیه‌السلام را نیز بر عهده دارند، این مطلب را تأیید می‌کند.
مسیحیان نیز مانند سایر ملت‌ها هستند که بسیاری از آنها به ندای توحید و عدل منجی موعود، لبیک می‌گویند و ایمان می‌آورند. البته اندکی از آنان مانند سایر افراد لجوج، سرسختی نشان خواهند داد. مفسران طبق روایتی، آیه ۱۵۹ سوره نساء را که می‌فرماید: «و هیچ کسی از اهل کتاب نیست مگر اینکه پیش از مرگش، به او ایمان می‌آورد» چنین معنی کرده‌اند: پیش از روز رستاخیز (در قیام حضرت مهدی علیه‌السلام) عیسای مسیح نزول می‌کند و هیچ کس از یهود و نصاری نمی‌ماند مگر اینکه به او ایمان می‌آورد.[۲]
بنابراین طبق تفسیر فوق از آیه مذکور و به حسب سایر احادیث، در آخرالزمان و حکومت حضرت حجت، اهل کتاب همگی به او ایمان می‌آورند.

پی‌نوشت‌ها
۱. منتخب‌الاثر، آیت‌الله صافی گلپایگانی، صص ۳۱۷ـ۳۱۶.
۲. کنزالدقائق، میرزا محمد مشهدی، ج۲، ص ۶۷۹.

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:30 خرداد 1394 - 4:17

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد