وقایع هنگام ظهور را بیان فرمایید؟

(بسم الله الرحمن الرحیم)
وقایع هنگام ظهور را بیان فرمایید؟

هنگامی که خداوند متعال اذن ظهور و فرمان قیام را صادر کند، امام زمان در کنار کعبه، بین حجرالاسود و درب کعبه، ظاهر می‌گردد و ظهور و برنامه خود را به اطلاع جهانیان می‌رساند. جبرئیل و ۳۱۳ نفر از اصحاب خاص حضرت با ایشان بیعت می‌کنند.
وقتی عدد سپاهیان حضرت به ده‌هزار نفر رسید، قیام از مکه آغاز می‌شود و کوفه محل حکومت جهانی حضرت خواهد بود. در این زمان حضرت عیسی علیه‌السلام بر زمین بیت‌المقدس نازل می‌شود و هنگام نماز، به امام زمان اقتدا می‌کند و جهانیان و به‌ویژه مسیحیان را به اطاعت و یاری امام زمان فرامی‌خواند. پس حضرت با کمک سپاهی عظیم از مؤمنان و لشکری از فرشتگان و ایجاد رعب و وحشت در دل ستمگران، عدالت را در سراسر جهان برقرار می‌سازد و به هر گونه ظلم و تباهی خاتمه می‌دهد.
مطابق روایات، آن حضرت پس از شنیدن ندایی آسمانی که همه مردم جهان را از ظهور حضرت آگاه می‌کند، ظاهر می‌شود و ظهور ایشان از کنار خانه کعبه در مسجدالحرام خواهد بود و اولین جمله‌ای که حضرت می‌فرماید، آیه۸۶ سوره هود است: «بَقِیَّةُ اللَّهِ خَیْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنتُمْ مُؤْمِنِینَ» و سپس می‌فرماید: «من بقیة‌الله، خلیفةالله و حجة‌الله در میان شما هستم».[۱]
و نیز در روایت آمده اولین کسی که با حضرت بیعت می‌کند، جبرئیل است و پس از آن در بین رکن و مقام، مردم با امام زمان بیعت می‌کنند.

پی‌نوشت‌ها
۱. کمال‌الدین، شیخ صدوق، ج۱، ب۳۲، ح۱۶.

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:2 تیر 1394 - 3:48

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد