شکایت از پلیس آمریکا به خاطر اجبار زن مسلمان به برداشتن روسری

(بسم الله الرحمن الرحیم)

«ماها الزلیمی» زن مسلمان ساکن آمریکا که با رفتار تبعیض‌آمیز پلیس این کشور به اجبار و تهدید مجبور به برداشتن حجاب شد، به دلیل این رفتار از پلیس به دادگاه شکایت کرد.


رفتار تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا و اجبار زن مسلمان به برداشتن روسری، سبب شکایت وی به دادگاه شده است.

15 سپتامبر سال 2014 بود که «ماها الزلیمی» زن مسلمان ساکن آمریکا به دنبال پارک کردن خودرو در مکانی که نباید در آنجا خودرو پارک می‌شد، دستگیر شد. پلیس «دیربورن» ایالت میشیگان این زن و مادر مسلمان را به بازداشتگاه منتقل کرد.

به گزارش راشا تودی، نیروهای پلیس در بازداشتگاه از این زن مسلمان خواستند که روسری خود را بردارد اما او گفت که به دلیل اعتقادات اسلامی این کار را نمی‌کند. پلیس آمریکا او را تهدید کرد اگر چنین نکند، آنها به زور حجاب از سرش می‌کشند.

 پسر این مادر مسلمان که به بازداشتگاه رفته بود درباره این هتک حرمت گفت که مادرش با گریه و التماس به نیروهای پلیس اصرار می‌کرد که نمی‌خواهد روسری از سر بکند اما ماموران پلیس او را تهدید کردند.

 سرانجام که «ماها الزلیمی» علی رغم خواسته‌‌اش و در حالی که گریه می‌کرد، روسری را از سر برداشت و ماموران پلیس آمریکا از او بدون روسری عکس گرفته و او را به بازداشتگاه برگرداندند.

روز سه شنبه(دیروز) این زن مسلمان علیه پلیس شهر «دیربورن» به دادگاه شکایت کرد شکایتی که آن را «کمیته ضد تبعیض عربی-آمریکایی» از طرف این زن مسلمان به دادگاه ارائه کرد.



- لینک کوتاه این مطلب

» فارس
تاریخ انتشار:10 تیر 1394 - 20:43

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد