پاسخ محکم به گزارشگر سی‌ان‌ان: ایران خودش ابرقدرت است

(بسم الله الرحمن الرحیم)
«بی اعتمادی میان آمریکا و ایران که از زمان تصرف سفارت آمریکا در سال 1979 شکل گرفته تا امروز که مذاکره کنندگان در وین تلاش می کنند تا به توافقی نهایی دستیابند، به قدرت خود باقی مانده است.»

پاسخ محکم به گزارشگر سی‌ان‌ان: ایران خودش ابرقدرت است

 

شبکه آمریکایی "سی‌ان‌ان" (CNN) طی گزارشی تحت عنوان "در ایران اعتمادی به آمریکا نیست"، ضمن مصاحبه با مردم تهران به بررسی مذاکرات هسته ای پرداخته است.

 

 

"سی‌ان‌ان" ضمن پرداختن به تاریخ روابط ایران و آمریکا و پخش تصاویری از لانه جاسوسی آمریکا در ایران، عنوان می کند: «قفل ترکیبی روی یکی از درهای سفارت آمریکا در ایران، هنوز هم پس از گذشت 36 سال از حمله معترضین [تسخیر لانه جاسوسی]، کار می کند. این قفل محلی محرمانه است که ادعا می شود توسط "سیا" مورد استفاده قرار می گرفته است. ایرانیان می گویند اسنادی که در این محل وجود داشته، روابط را با آمریکا تا امروز پیچیده کرده است. و اکنون بسیاری امید به توافق هسته ای و روابطی بهتر با غرب دارند.»

 

 

یک جوان تهرانی در پاسخ به سئوال گزارشگر سی‌ان‌ان در رابطه با توافق و روابط ایران و آمریکا می گوید: «ایران خودش ابرقدرت است و زیر گرده زور دیگران نمی رود.»

 

 

پاسخ دیگری این است که: «ما به دنبال صلح و توافق هستیم اما نه توافق به هر قیمتی ...»

 

 

 

در ادامه این گزارش آمده است: «بی اعتمادی میان آمریکا و ایران که از زمان تصرف سفارت آمریکا در سال 1979 شکل گرفته تا امروز که مذاکره کنندگان در وین تلاش می کنند تا به توافقی نهایی بر سر برنامه هسته ای ایران دستیابند، به قدرت خود باقی مانده است. ایران خطوط قرمز خود را مشخص کرده و هرگونه بررسی پایگاه های نظامی را رد کرده و خواستار لغو تمامی تحریم ها همزمان با امضای توافق هسته ای است.

 

 

غرب می خواهد مطمئن شود که ایران تسلیحات هسته ای نساخته است. آمریکا نیز به تهران اعتماد ندارد و به دنبال نظام کامل راستی آزمایی برنامه هسته ای ایران است. بی اعتمادی آمریکا همچنین به زمان انقلاب اسلامی ایران باز می گردد که 10 سال پس از آن، آیت الله خمینی رهبر انقلاب، در سال 1989 از دنیا رفت.»

 

 

گزارشگر سی‌ان‌ان با حضور در حرم مقدس امام خمینی (ره) می گوید: «قطعا این مکان برای بسیاری از ایرانیان مکانی مقدس است. مکانی برای عبادت و به یاد آوردن گذشته و همچنین نمادی از عزت ملی و به خصوص ایستادگی در مقابل آمریکا...»

 

 

گزارشگر سی‌ان‌ان، از اعتماد به آمریکا می پرسد. پاسخ زائرین حاضر در حرم امام خمینی (ره) به این سئوال این است که: «من اعتمادی به آمریکا ندارم.» شخص دیگری می گوید: «به آمریکا اعتماد ندارم. ما هرگز به آمریکا اعتماد نکرده ایم و اعتماد هم نخواهیم کرد.»

 

 

در انتهای این گزارش آمده است: «در حالی که ایران و غرب برای دستیابی به توافقی نهایی تلاش می کنند، اختلافات اساسی به قدرت خود باقی است و دشمنی قدیمی [ایران و آمریکا] نیز یافتن زمینه های مشترک را دشوارتر می کند.»

 

 

 



- لینک کوتاه این مطلب

» جام
تاریخ انتشار:11 تیر 1394 - 17:23

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد