سخنان جالب یک متفکر زن یهودی در مورد قرآن + فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
ویدئویی با زیرنویس فارسی از یک بانوی مستشرق یهودی آمریکایی که از لذت قرآن خواندن می گوید و به شبهات "کشتن کافران" و موضوع "حوری " در قرآن، جواب های جالبی می دهد.


لزلی هزلتون روان شناس سابق برای 12 سال درباره ی خاورمیانه از بیت المقدس گزارش تهیه می کرد. نوشته های وی در نشریاتی هم چون هفته نامه ی تایم، روزنامه ی نیویورک تایمز، نیویورک ریویو بوک، هفته نامه ی نَیشِن و مجله ی هارپر منتشر شده اند. کارهای هازلتون بر تلاقی سیاست، دین، تاریخ و امور اخیر تمرکز داشته اند، که نوشته های وی را برای عموم مردم برجسته کرده اند.

 

دو کتاب آخر وی با عناوین "مسلمانان نخستین" و " بعد از پیامبر: تاریخ حماسی شکاف شیعه و سنی" هم به وسیله ی منتقدان و هم مردم به شکل مشابهی مورد ستایش و نقد و تحلیل قرار گرفته اند. هزلتون به عنوان یک نویسنده ی حرفه ای و منتقد ایده ها و مفاهیم متعصبانه با تاسی از شعار معروفش یعنی " همه چیز متناقض است. اندیشه ی تک بعدی خطرناک است"، زندگی می کند.

 

اخیرا ویدئویی از او در فضای مجازی منتشر شده است که شامل افکار هزلتون درباره‌ی قرآن است که در طی یکی از کنفرانس‌های TEDx در اکتبر ۲۰۱۰ (سیاتل٬ واشنگتن) ضبط شده است. «لزلی هازلتون یک روز شروع به خواندن قرآن کرد. بعد از سه ماه دقت و تامل -- به عنوان یک نا مسلمان یا به قول خودش "یک توریست" در کتاب مقدس مسلمانان -- متوجه شد که قرآن کتابی که او انتظار داشته نیست. هازلتون در عین جدیت آکادمیک همراه با طنز دلنشین، انعطاف پذیری و رمزآلودی قرآن را آن طور که خودش در قرآن پیدا کرده، با ما، از طریق TEDxRainier، در میان می‌گذارد.»

 


ویدئو/ سخنان شیرین لزلی هزلتون درباره قرآن ـ دانلود

- لینک کوتاه این مطلب

» جام
تاریخ انتشار:23 تیر 1394 - 4:21

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد