«شیطان بزرگ» از مجسمه «شیطان» رونمایی می‌کند + عکس

(بسم الله الرحمن الرحیم)
معبد شیطان‌پرستی در شهر دیترویت آمریکا برنامه دارد تا از مجسمه شیطان در کنار بنای یادبود "ده فرمان" رونمایی کند که در کوه سینا به حضرت موسی نازل شد.

معبد شیطان‌پرستی در شهر دیترویت آمریکا به‌رغم اعتراضات شدید مقامات کلیسا و ساکنین منطقه، هنوز هم برنامه دارد تا از مجسمه شیطان رونمایی کند. مجسمه "بافومت" در ابعاد 2.7 متری، از جنس برنز، و به شکل آدمی با سر بز و دارای شاخ و بال ساخته شده است و ظاهراً یک تن وزن دارد.

مقامات معبد در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرده‌اند که مجسمه را "با هدف تکمیل و تقابل با یادبود "ده فرمان" (که خداوند کنار کوه سینا به حضرت موسی نازل کرد) در کنار این یادبود در محوطه ساختمان مجلس ایالت اوکلاهما مستقر خواهد کرد. البته طبق رأی دادگاه عالی اوکلاهما، استقرار مجسمه در محوطه دولتی به دلیل دفاع از یک مذهب خاص، ممنوع است. معبد اکنون به دنبال آن است که بتواند مجسمه را کنار یادبود "ده فرمان" در آرکانزاس نصب کند.

"لوسین گریوز"سخنگوی معبد توضیح می‌دهد: "این مجسمه به عنوان ناقوس دعوت به محبت و درک متقابل میان همه مخلوقات خواهد بود. همچنین کاربردی هم دارد؛ به شکل صندلی ساخته شده است تا افراد بتوانند در آغوش شیطان بنشینند و الهام بگیرند و تفکر کنند." "جکس بلک‌مور" مدیر دفتر معبد شیطان‌پرستی در دیترویت و سخنگوی ملی این معبد نیز می‌گوید: "پیام پشت بافومت، امکان "جمع تضادها"ست. نه مسلح کردن یک طرف علیه طرف دیگر، بلکه یکی کردن هر دو. علت این‌که باید در کنار یادبود "ده فرمان" گذاشته بشود هم همین است.

در پی مخالفت سران کلیسا با نصب این مجسمه، معبد شیطان‌پرستی نیز اعلام کرده این مخالفت‌ها "دعوت به جنگ" است و معبد هم جنگی را "به نام حقوق شخصی و آزادی عمل مقابل دین‌سالارهای خودخواه" آغاز خواهد کرد.

مجسمه شیطان کنار یادبود قانون اساسی آمریکا
مجسمه شیطان از جنس برنز که شیطان‌پرستان امیدوارند به زودی در آمریکا نصب کنند

مجسمه شیطان کنار یادبود قانون اساسی آمریکا
یادبود "ده فرمان" در محوطه ساختمان مجلس ایالت اوکلاهما


- لینک کوتاه این مطلب

» مشرق
تاریخ انتشار:28 تیر 1394 - 15:49

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد