عملیات فریب BBC برای نجات آل‌سعود از رسوایی! +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
در شرایطی که وضعیتی اسف‌باری بر مردم یمن حاکم شده است، بی بی سی فارسی، که بزرگ‌ترین حامیان رسانه‌ای آل‌سعود می‌باشد، در گزارشی از «کمک‌های بشر دوستانه عربستان سعودی به مردم یمن» خبر داد!

عملیات فریب BBC برای نجات آل‌سعود از رسوایی! +فیلم

 

عربستان سعودی‌ تنها یک روز پس از قتل‌عام مردم یمن در استان تعز اعلام کرد که پنج روز حملات خود به یمن را متوقف می‌کنند تا شاید با این فریب، از رسوایی این حمله و کشتگان زن و کودک حملات وحشیانه به یمن نجات یابد.

 


بر اساس برخی گزارش ها، این آتش بس به درخواست "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن برنامه ریزی شده است و هدف واقعی آن امدادرسانی تسلیحاتی و لجستیکی به شبه نظامیان هوادار منصور هادی و القاعده است.

 


جام نیوز، پیش از این در گزارش‌های متعدد از ارتباط پیدا و پنهان بی‌بی‌سی فارسی با سران آل‌سعود، خبر داده بود. اما در ادامه این گزارش به ابعاد دیگر این ارتباط رسانه‌ای اشاره خواهد شد.

 


در شرایطی که وضعیتی اسف‌بار و ظالمانه بر مردم یمن حاکم شده است، بخش فارسی شبکه دولتی انگلیس، (بی بی سی/BBC) -که بزرگ‌ترین حامیان رسانه‌ای آل‌سعود می‌باشد- در گزارشی از «کمک‌های بشر دوستانه عربستان سعودی به مردم یمن» خبر داد!

 

 

سند/ بی بی سی

 


این گزارش جهت‌دار بی‌بی‌سی فارسی، پس از ارسال اخبار و تصاویر ارسالی خبرگزاری‌های بین المللی از جنایات آل‌سعود در یمن طی پنج ماه گذشته، بیش از هر خبرِ شگفت‌آوری تعجب مخاطبان را بر می‌انگیزد!

 


بی‌بی‌سی که مدعی است بدون هیچگونه جانبداری اقدام به خبرپراکنی درباره رویدادهای جهان می‌کند، بدون اشاره به آثار جنایات ظالمانه آل‌سعود بر زندگی مردم یمن، به هواپیماهای اشاره می‌کند که به ظاهر حامل کمک‌های انسان دوستانه عربستان سعودی هستند.

 


این در حالی است که رویه بی‌بی‌سی در جریان تجاوز عربستان به یمن، سانسور خبر و جهت‌داری گزارش‌ها و تحلیل‌های کارشناسان از این جنایات شرم‌آور به نفع آل‌سعود بوده است.

 



جام نیوز در گذشته طی گزارش مبسوطی با عنوان «بی بی سی فارسیِ سعودی!» به ارتباط مالی آل‌سعود با بخش فارسی بی‌بی‌سی اشاره کرده بود. ارتباطی که به تازگی در اسناد "ویکی لیکس" فاش شده است.

 


در این گزارش گوشه‌ای از مستندات مربوط به تلاش بی‌بی‌سی برای جلب رضایت آل‌سعود جهت دریافت هدایای نقدی منتشر می‌شود تا مشخص شود چگونه بی‌بی‌سی فارسی- که در طول چند دهه گذشته به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار جاسوسی دستگاه امنیتی انگلیس مورد استفاده بوده است- امروز در جایگاه ارگان رسانه‌ای و تبلیغاتی دیکتاتوری آل‌سعود قرار گرفته است!

 



این در حالی است که بی‌بی‌سی فارسی در ادامه همکاری با آل‌سعود، در گزارش‌های مربوط به یمن همواره نیروهای مردمی و انصارالله را "شورشی" و در مقابل نیروهای منصور هادی و القاعده را "شورای مقاومت مردمی" می‌نامد.

 

ویدیو/ گزارش BBC از کمک‎های بشردوستانه عربستان به تروریست‌های یمن

لینک دانلود

 


این شبکه وابسته به خاندان پادشاهی انگلیس در پایان گزارش خود، بدون اشاره به حمایت‌های همه جانبه عربستان از القاعده و نیروهای منصور هادی در یمن، به گونه‌ای جمهوری اسلامی ایران را همراه و حامی مردم یمن معرفی می‌کند که گویی حمایت سیاسی ایران از مردم یمن برای ایران اتهام و جرمی بزرگ می‌باشد.

 



در پایان تاکید می‌شود، در حالی که بی بی سی که از سوی دولت انگلیس به کاهش بودجه سالیانه تهدید شده است، دریافت کمک مالی از عربستان ، اصلی ترین علت گسترش روابط این بنگاه خبری با سعودی‌ها بوده است. مستندات این گزارش، تنها بخشی از همکاری و حمایت بی‌بی‌سی فارسی از اقدامات غیرانسانی و جنایات آل‌سعود علیه مردم یمن می‌باشد.

 

 

سند/ بی بی سی

 




- لینک کوتاه این مطلب

» جام
تاریخ انتشار:7 مرداد 1394 - 17:57

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد