وظايف منتظران ظهور (بخش دوم)

(بسم الله الرحمن الرحیم)
بیانات مقام معظم رهبری :

بزرگداشت ياد و نام حضرت مهدى (عج)

لزوم تعميق مباحث مهدويت
مسأله‌ى ولادت حضرت مهدى (عجل الله تعالى فرجه الشريف)، از اين جهت هم حايز اهميت است كه مسأله‌ى انتظار و دوران موعود را كه در مذهب ما، بلكه در دين مقدس اسلام ترسيم شده است - دوران موعود آخرالزمان، دوران مهدويت - ما به ياد بياوريم، روى آن تكيه كنيم و بر روى آن مطالعه و دقت و بحث‌هاى مفيدى انجام گيرد. (1)

وظايف منتظران ظهور (بخش دوم)

 

عيد ولادت امام عصر (عج) ، عيد آينده‌ساز
تفاوت عيد ولادت حضرت بقيت الله با بقيه‌ى اعياد اسلامى اين است كه اعياد بزرگ ، همه از گذشته حكايت مى‌كنند؛ اما عيد ولادت حضرت بقيت الله به آينده نويد مى‌دهد. براى همين است كه دل‌هاى مؤمنين ، به اين روز بزرگ و اين ولادت عظيم وابسته است. (2)
تعظيم و بزرگداشت روز ولادت امام عصر (عج)
روز ولادت مهدى موعود (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء ) ، حقيقتا روز عيد همه‌ى انسان‌هاى پاك و آزاده‌ى عالم است. فقط كسانى در اين روز ممكن است احساس شادى و خرسندى نكنند كه يا جزو پايه‌هاى ظلم ، يا جزو پيروان طواغيت و ستمگران عالم باشند، و الا كدام انسان آزاده‌اى است كه از گسترش عدالت، از برافراشته شدن پرچم دادگرى و رفع ظلم در سراسر جهان خرسند نشود و آن را آرزو نكند ؟ (3)
نيمه‌ى شعبان، روز اميد به آينده‌اى تابناك
روز نيمه‌ى شعبان روز اميد و ايمان به آينده، روز مجاهدان پاك‌باز و صادق و روز نگاه به آينده‌اى روشن و تلاش براى آن است.( 4)
لزوم درس‌آموزى از نيمه‌ى شعبان
اين ميلاد و اين ياد بزرگ بايد به ما درس بدهد. احساسات بسيار خوب است؛ عواطف ، پشتوانه‌ى بسيارى از اعمال نيكوى انسان‌هاست ؛ ايمان و عقيده‌ى قلبى به وجود اين منجى عظيم عالم، شفابخش بسيارى از بيمارى‌ها و دردهاى معنوى و روحى و اجتماعى است؛ ولى فراتر از همه‌ى اين‌ها، ما بايد از اين ياد، از اين خاطره و از اين حادثه‌ى عظيم درس بگيريم. (5)
اهميت نيمه‌ى شعبان
يكى از مهم‌ترين روزهاى سال ، روز نيمه‌ى شعبان است كه هم مصادف با ولادت ذى‌وجود و مسعود حضرت بقيت الله ( ارواحنا فداه) شده است و هم شب و روز نيمه‌ى شعبان - با قطع نظر از ولادت اين بزرگوار در اين شب و روز - از ليالى و ايام متبركند. شب نيمه شعبان، شب بسيار متبركى است ؛ تالى تلو ليالى قدر و وقت توجه و تذكر و توسل به ذيل عنايات بارى تعالى و طلب و درخواست است. اعمال و ادعيه‌اى هم دارد كه اگر موفق شده‌ايد و آن‌ها را انجام داده‌ايد، ان‌شاءالله مشمول قبول پروردگار باشد. اگر كسانى هم غفلت كردند و توجه نداشتند، به ياد نگهدارند كه همه‌ى سال ، شب نيمه‌ى شعبان را مغتنم بشمارند. (6)

پى نوشت ها :
1- در ديدار اقشار مختلف مردم به مناسبت ميلاد حضرت مهدى (عج) ، 25/9/76
2- شميم ولايت، ص 7، در اجتماع بزرگ مردم اصفهان، 8/8/80
3- همزمان با هفته بسيج و روز ولادت حضرت مهدى (عج) ، 3/9/78
4- شميم ولايت ، ص 89، در اجتماع بزرگ مردم نجف‌آباد ، 10/8/80
5- در سالروز ميلاد خجسته امام زمان (عج) ، 22/8/79
6- در ديدار اقشار مختلف مردم به مناسبت ميلاد حضرت مهدى (عج) ، 25/9/76

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:21 مرداد 1394 - 2:15

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد