برهان قاطع آیت‌الله بهجت بر زنده بودن امام زمان(عج)

(بسم الله الرحمن الرحیم)
دلیل بر این است كه در هر جا و هر زمانى كه قرآن هست و مأمور به، به طورى كه مرجع است، حالا یا صورتا یا واقعا یا بعضا یا تماما، هرجا كه قرآن باشد، شارح قرآن هم باید باشد، وصى پیغمبر هم باید باشد.
شاید محکمترین دلیل بر زنده بودن وجود مبارک حضرت حجت (عليه السلام) دلیلی است که مرجع فقید جهان تشیع، حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) در اثنای دروس خود تقریر کرده اند:

« حقیقت اسلام، در ایمان است، به دلیل آیه: «ألیوم أكملت لكم دینكم» (1) و «انما ولیكم الله و رسوله و الذین آمنوا»(2) و امثال این ها.

انسان عاقل، متوجه مى شود كه نبى، وصى مى خواهد. وصایت تكوینا بقاى نبوت است. بنده ندیده ام كه كسى این گونه بگوید، ولى حقیقت مطلب همین است كه دلیل بر وجود بقیه الله (عجل الله تعالى فرجه الشریف ) در این زمان، از ابتداى غیبت صغرى تاكنون، همان روایت ثقلین است با ضمیمه اى كه در آن است:
«انى تارك فیكم الثقلین كتاب الله و عترتى ...سألت ربى أن یجمع بینهما و أن لا یفرق بینهما فاستجاب لى» (3)

این روایت، با ضمیمه سألت ربى ... دلیل بر این است كه در هر جا و هر زمانى كه قرآن هست و مأمور به، به طورى كه مرجع است، حالا یا صورتا یا واقعا یا بعضا یا تماما، هرجا كه قرآن باشد، شارح قرآن هم باید باشد، وصى پیغمبر هم باید باشد، یعنى، بقاء خود صاحب قرآن كه انما یعرف القرآن من خوطب به (4) خودش باید باشد. هر زمان كه اسلام و قرآن هست، در همان زمان قائم، و ولى و عالم به اسلام و شارح قرآن كه خود خدا معین كرده است، باید باشد. لا یفرق بینهما! نمى شود قرآن باشد ولى شارح قرآن نباشد!

لذا در خود روایات اهل تسنن، الى ماشاءالله، مواردى را ملاحظه مى كنید كه در مورد آیه شریفه قرآن یا در مورد احكامى كه آنان صادر كرده اند، حضرات معصوم خصوصا حضرت امیر (علیه السلام )، آن ها را توضیح و تبیین كرده اند، به طورى كه اهل سنت نقل كرده اند كه خلیفه دوم در هفتاد موضع گفته است:

لو على لهلك عمر(5) یا مثلا زمانى كه وجود مقدس رسول الله (صلى الله علیه و آله و سلم ) از دنیا رفت، برادر ابوبكر آمد گفت: محمد لا یموت؛ "پیامبر اكرم (صلى الله علیه و آله و سلم ) نمى میرد”ابوبكر براى اثبات مرگ پیامبر (صلى الله علیه و آله و سلم ) به این آیه شریفه «افان مات أو قتل انقلبتم على اعقابكم» (6) استدلال كرد، و حال این كه این نكته را نفهمیده كه "ان "در آیه شریفه قرآن "ان "شرطیه است و به این معنا نیست كه پیامبر مى میرد یا كشته مى شود، بلكه باید به این آیه شریفه قرآن «كل نفس ذائقه الموت» (7) استدلال كرد. این آیه، براى مرگ كلیه نفوس، دلیل است نه آن آیه شریفه أفاین مات ....

واقعا آیا اینان شارح قرآن بودند؟! همین شارح بودن اهل بیت براى آیات شریفه قرآن كه در موارد عدیده اى از آن را خود اهل تسنن نقل كرده اند، دلیل قطعى بر ولایت و وصایت حضرات معصوم (علیه السلام ) است. روایت ثقلین با آن ضمیمه اى كه در آن است، دلیل قطعى بر وجود امام زمان حى الى زمان ظهور است، نه اینكه بعدا موجود و متولد مى شود.» (8)

پي‌نوشت‌ها:
1- سوره مباركه مائده، آیه 3: "امروز دین شما را كامل كردم ".
2- سوره مباركه مائده، آیه 55: "سرپرست و ولى شما، تنها خداست و پیامبر او و كسانى اند كه ایمان آورده اند.”
3- "من دو چیز گرانبها از خود به جا مى گذارم كتاب خدا و اهل بیتم . از پروردگار خواستم كه آن دو را با هم قرار دهد و از هم جدایشان نسازد خداوند هم اجابت فرمود”این حدیث در كتب و منابع روایى اهل سنت به صورت هاى مختلف و به طور متواتر نقل شده است از باب نمونه به صحیح مسلم 7: 122؛ سنن ترمذى 5: 662.
4- بحارالانوار 24: 238، 46: 350؛ الكافى 8: 311؛ "قرآن را فقط كسى كه طرف خطاب آن است مى فهمد.”
5- الاستیعاب 3: 40؛ فیض القدر 3: 357. "اگر على نبود عمر هلاك مى شد”
6- سوره مباركه آل عمران، آیه 144: "آیا اگر او بمیرد و یا كشته شود شما به عقب برمى گردید.”
7- سوره مباركه آل عمران، آیه 185: "هركسى مرگ را مى چشد”
8- فیضى از وراى سكوت: 27.


- لینک کوتاه این مطلب

» راسخون
تاریخ انتشار:30 آذر 1394 - 15:35

نظر شما...
    • Unknown

      دوستان نظر شخصی درباره مثلث سه قدرت یا سه تایی دارم که با توجه به متون دینی و احادیث به این نتیجه رسیدم و تنها نظر شخصی هست اما تحلیل بیهوده ای نیست.
      درباره سن امام زمان که در قرآن به سن زیاد حضرت نوح و غیبت حضرت عیسی اشاره شده پس از لحاظ عقلی 100 در 100 قابل قبول است که امام مهدی زنده است.
      هالیوود هم بعنوان دشمن درجه یکه شیعی به شخص یا اشخاص زنده ای در طول تاریخ و تاثیر گذار در جامعه اشاره میکند.
      بعنوان مثال جادوگر فیلم ارباب حلقه ها یا الف های الکی تقدس داده شده. شاید ما باید اینطور برداشت کنیم که در فیلم ارباب حلقه ها داره به جنیان خداباور از هر دینی اشاره میکند. البته یکی از سران الفی یا ملکه ی الفی شباهت به ابلیس رجیم دارد اما غالب جنیان مریض گنه کارو به شکل ترسناک که اورگ است نشان میدهند. جنیان روشنایی که عقل بر آنها حاکم است بشکل الف ها( بنی اسراییل) یا دورف ها (نژاد جرمن) یا هابیت ها (نژاد بریتانیایی) نشان میدهد.
      در رابطه به سن طولانی در فیلم ایکس من شخصیت وولورین (هاگ جکمن) هم بعنوان منجی غرب دارای سن طولانی بوده که البته در فیلم جدید ایکس من به خدای زنده شده ای باسم را(خدای مصری) اشاره میکند که میگه ده ها هزارسال عمر دارد. ما میگیم جز ابلیس بعیده کسه دیگه ای اینقدر عمر داشته باشد چون نفرین شده است و مرگ فرزندان و عزیزان و شکست هایشان را میبیند.
      در بازی اساسین ما در نقش شخصیتی بازی میکنیم که در زمان سفر میکند و تاریخ را تغییر میدهد. بهتر گفت در واقع ما در نقش امامت یا کنترل زمان بازی میکنیم. در فیلم هایی مثل ماتریکس یا ترمیناتور منظور از این پرش در زمان همان کنترل زمان است. البته در نظر داشته باشیم منجی یهود دجال است و از قصد به امام زمان شبیهش میکنند.
      در رابطه با سه تایی یا ترینیتی در مسیحیت که اشاره به پدر ، پسر و روح القدس شده و اشتباه است در اسلام هم مدل سه تایی معنی دار و عجیب اشاره شده که شباهت به همون نظر صهیون ها که میگن شیطان،ضد مسیح و پیغمبر دروغین است. یعنی هر واقعیتیرو با زیرکی و هوش بالا به شکل دجال گونه ای تغییر میدهند که نیاز به تحلیل و تفکر بسیار زیادی دارد.
      حضرت محمد(ص) به عنوان پیغمبر دو یار اصلی داشت که تاثیر گذارترین افراد بعد از حضرت محمد (ص) برای شروع دین اسلام بودند.
      ظهور حضرت مهدی شباهت فراوانی به همون دوره دارد فقط تفاوت بخاطر رشد علمی است وگرنه اصل واقعه حفظ میشود.
      اگر حضرت محمد(ص) در عصر جهالت اول مبعوث میشود پس پیغمبر دوم هم در عصر جهالت دوم وارد عمل میشود.
      این پیغمبر کیست که اهل سنت و شیعه هردو به طور قطع طبق قرآن باور دارند؟
      حضرت عیسی (ع) عزیز و بزرگوار که جان همه ی ما فدایش شود.
      نفر دوم این جریان امام علی(ع) بزرگوار بود که طبق باور شیعی و سنی چه کسی شبیه به او است؟
      امام مهدی چه بخواهد فرزند امام حسین طبق باور درست شیعی باشد و یا بخواهد فرزند امام حسن طبق باور اهل سنت باشد تفاوتی نیست چون فرزند امام علی به هر حال است.
      پس تا اینجا در سه نقطه مثلث به دو نقطه رسیدیم.ادامه در پیام بعدی:
    • Unknown

      نقطه ی سوم این معادله پیچیده باید اشاره به نژادی خاص شود که از قصد هم در قرآن و هم در احادیث قطعی معتبر باسم فارس تاکید شده است.
      البته قرآن میگه عجم یا اشاره به قوم خاصی میکند که بعد از پیغبمر می آید و طبق احادیث گفته میشود اشاره حضرت محمد(ص) به سلمان فارسی بوده است.
      از نظر بنده یک درصد هم چیزی تصادفی یا اتفاقی در ادیان الهی وجود ندارد و حتی انجیل و تورات تحریف شده هم علت داره که به این شکل درآمده است. شاید خدا خواست مارو به رقابت با کفار و مشکرین به این شکل وارد بکند. چه کسی میداند؟
      پس این شخص سوم هم مسلمان و باسواد باهوش بوده هم فارس یا ایرانی بوده. اینقدر باهوش بوده دشمنان حضرت محمد(ص) میگفتند در واقع پشت پرده ی قدرت اسلام سلمان فارسی است.
      البته باهوش بوده اما نه به شکلی که مخالفان میگفتند. حضرت محمد(ص) یاران باهوشی و زیرکی مثل سلمان فارسی کمکش میدادند. حتی اشاره به فرد سیاه پوست هم معنی دارد.(بلال حبشی یا اقوام سیاه پوست افریقایی که الان در نیجریه میبینیم)
      در قرآن تنها میشود یک حالت برای این شخصیت مجهول و پنهان اشاره کرد که شاید خداوند به این شکل بیان میکند که به شکل ناگهانی این شخصو وارد عرصه آخرالزمانی بکند.
      در سوره طه و القمر به شخص یا شاید فرشته ای بنوان هشدار دهنده اشاره میکند که قبلا در سایتتون به دو سوره اشاره کردم و در پیام بعدی اشاره خواهم کرد که متوجه منظورم بشوید.
      و مرموزترین و عجیب ترین و جالب ترین شخصیت آخرالزمانی در قرآن موجود یا شخصی یا قدرتی باسم دابه من الارض است.
      دوستان امکانش است که سلمان فارسی بعدی همراه با انگشتر حضرت سلیمان و عصای حضرت موسی به کمک پیغمبر و امامش وارد شود. هالیوود صهیونی وقتی به مثلث قدرت اشاره میکند متنی در تورات دیده که اینکار را میکند و میداند یک مثلث شکل میگیرد.
      حضرت سلیمان از طریق انگشتر به چه قدرتی رسید؟ عصای حضرت موسی به چه موجود عظیم الجثه ای که هالیوود اشاره میکند تبدیل شد؟
      توجه کنید شخص سومی وجود دارد حتی در آیه ای از قرآن که متاسفانه سوره ی مورد نظر را بیاد ندارم اشاره به زنده ماندن شخصی در قیامت میشود!! این شخص مرموزی که در قرآن اشاره شده چه کسی است؟
      امام زمان ؟ حضرت عیسی؟ حضرت خضر؟ این سه نفر که دیگه عجیب نیستند. حضرت عیسی و حضرت خضر نام یا نشانش در قرآن است و امام زمان هم بعنوان اهل بیت یاد شده. یا نام امام و درجه ی امام که در قرآن آمده است.
      اتفاقا شیاطین امام زمانو خوب میشناسند چون همین الان خودش و یارانش در حال جنگیدن با شیاطین در هر نقطه ای که تصور میکنید هستند. این حرکتو هالیوود صهیونی در فیلم ماتریکس اشاره میکند. نیو بعنوان ناجی صهیون خودش و یارانش با سیستم رباتی یا حاکم بر جهان میجنگند. منظور چه کسانی هستند؟ اسمیت یا دشمن نیو مثل زامبی ها تکثیر میشود و در قلب اسنان ها رسوخ میکند. منظور اسلام و امام زمان است.
      خوده بتمن بعوان شیطان سه دشمن دارد.
      رازالغول، جوکر و بین. خیلی جالب شخصیت های این فیلم شباهت زیادی به شخصیت های انجیلی اسلامی دارند!!
    • Unknown

      در سوره قمر به داعی حق!! ، حضرت نوح و زنده شدن مردگان اشاره میشود!! دیگه خدا وکیلی خیلی عجیب است که هیچکس به این آیات اشاره نمیکند.

      پس از آنان روى برتاب روزى كه داعى [حق] به سوى امرى دهشتناك دعوت مى‏كند (۶)

      در حالى كه ديدگان خود را فروهشته‏ اند چون ملخهاى پراكنده از گورها[ى خود] برمى‏آيند (۷)

      به سرعت ‏سوى آن دعوتگر مى‏شتابند كافران مى‏گويند امروز [چه] روز دشوارى است (۸)

      پيش از آنان قوم نوح [نيز] به تكذيب پرداختند و بنده ما را دروغزن خواندند و گفتند ديوانه‏اى است و [بسى] آزار كشيد (۹)

      سوره طه دوباره به همین شخص مرموز و ناشناس اشاره میکند!! خداییش ببینید این آیاتو شاید تا بحال کسی به این شکل اشاره نکرده است. شاید هم گفته من نمیدونم.

      در آن روز [همه مردم] داعى [حق] را كه هيچ انحرافى در او نيست پيروى مى‏كنند و صداها در مقابل [خداى] رحمان خاشع مى‏گردد و جز صدايى آهسته نمى‏شنوى (۱۰۸)

      در آن روز شفاعت [به كسى] سود نبخشد مگر كسى را كه [خداى] رحمان اجازه دهد و سخنش او را پسند آيد (۱۰۹)

      آنچه را كه آنان در پيش دارند و آنچه را كه پشت‏سر گذاشته‏اند مى‏داند و حال آنكه ايشان بدان دانشى ندارند (۱۱۰)

      و چهره‏ها براى آن [خداى] زنده پاينده خضوع مى‏كنند و آن كس كه ظلمى بر دوش دارد نوميد مى‏ماند.(۱۱۱)

      البته تو مردگان را شنوا نمى‏گردانى و اين ندا را به كران چون پشت بگردانند نمى‏توانى بشنوانى (۸۰)

      سوره النمل و دابه من الارض

      و راهبر كوران [و بازگرداننده] از گمراهى‏شان نيستى تو جز كسانى را كه به نشانه‏هاى ما ايمان آورده‏اند و مسلمانند نمى‏توانى بشنوانى (۸۱)

      و چون قول [عذاب] بر ايشان واجب گردد جنبنده‏ اى را از زمين براى آنان بيرون مى‏آوريم كه با ايشان سخن گويد كه مردم [چنانكه بايد] به نشانه‏ هاى ما يقين نداشتند (۸۲)
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد