تلاش پسر پادشاه عربستان برا کنار زدن بن نایف

(بسم الله الرحمن الرحیم)
افشاگر مسائل پشت پرده خاندان آل‌سعود اعلام کرد پسر پادشاه عربستان برای رسیدن به قدرت بسیار بیقرار است و برای کنار زدن محمد بن نایف تلاش می‌کند.
به نقل از فعال معروف عربستانی و افشاگر اسرار خاندان آل سعود در توییتر فاش کرد که پسر پادشاه عربستان به شدت برای کنارزدن ولیعهد و رسیدن به پادشاهی تلاش می‌کند. 

مجتهد در تازه‌ترین افشاگری خود از جنگ داخلی در  آل سعود نوشت: شاهزاده‌های مسن سعودی، از «متعب بن عبدالله،» وزیر گارد ملی عربستان پسر پادشاه قبلی، با محمد بن نایف، ولیعهد کنونی، تنفر دارند و علت آن نیز این است که آن‌ها این دو فرد را بخیل و خودکامه می‌دانند؛ به این معنا که از بخشش میلیونی به آن‌ها خودداری می‌کنند و خودکامه بودن آن‌ها نیز به این معناست که از دادن اختیارات به افراد زیر دست خود پرهیز می‌کنند.

وی افزود: به نظر می‌رسد که «محمد بن سلمان» پسر پادشاه و وزیر دفاع در این مورد جایگاه بهتری از دو شاهزاده مزبور دارد. 

مجتهد نوشت: بسیاری از شاهزاده‌های سعودی متعب را فردی بخیل می‌دانستند، اما تصور می‌کردند که «بن نایف» در بخشش بهتر از بن سلمان باشد، اما از او نیز ناامید شدند و این موضوع به معنای این است که در جبهه بن سلمان ایستادند و دستکم بن سلمان توانست آن‌ها را بی‌طرف نگه دارد، این مسئله دستاوری خوبی برای بن سلمان است و نشان می‌دهد که او بر خلاف تصور‌ها فردی زیرک است. 

مجتهد در ادامه افزود: مسئله حائز اهمیت در این خصوص این است که محمد بن سلمان برای پادشاه شدن بسیار عجله دارد و بدون هیچ شکی برای سلب اختیارات بن نایف و سپس کنار زدن او از سمت‌هایش تلاش می‌کند.

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:29 دی 1394 - 15:03

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد