دجال در کلام پیامبران دیگر

(بسم الله الرحمن الرحیم)
س) آیا پیامبران دیگر هم، نسبت به فتنه ی دجّال آن گونه که حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم) نسبت به آن فتنه هشدار داده، هشدار داده اند و مردم را از آن بر حذر داشته اند؟

ج) از جابر بن عبدالله روایت شده است که رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند:
«أنَا أختُمُ ألفَ نَبِیٍّ أو أکثَرَ، مَا بَعَثَ اللهُ مِن نَبِیٍّ إِلَی قَومِهِ إِلَّا حَذَّرَهُمُ الدَّجَّالَ، وَ إِنَّهُ قَد بُیِّنَ لِی مَا لَم یُبَیَّن لِأحَدٍ قَبلِی، إِنَّهُ أعوَرُ وَ إِنَّ اللهَ لَیسَ بِأعوَرَ؛
من ختم کننده ی هزار پیامبر یا بیشتر هستم. بی گمان هیچ پیامبری نیست که بر قومی مبعوث شده؛ مگر اینکه قومش را از فتنه ی دجّال بر حذر داشته است. او یک چشم است و قطعاً پروردگار شما یک چشم نیست. (1)»
و از مروان بن معاویه از مجالد از ابی وداک از ابی سعید خدری از حضت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت شده که فرمودند:
«أنَا أختُمُ ألفَ نَبِیٍّ أو أکثَرَ، مَا بَعَثَ اللهُ مِن نَبِیٍّ إِلَی قَومِهِ إِلَّا حَذَّرَهُمُ الدَّجَّالَ، وَ إِنَّهُ قَد بُیِّنَ لِی مَا لَم یُبَیَّن لِأحَدٍ قَبلِی، إِنَّهُ أعوَرُ وَ إِنَّ اللهَ لَیسَ بِأعوَرَ، وَ ؤِنَّهُ أعوَرُ عَینِ الیُمنَی، لَا حَدَقَةَ لَهُ، جَاحِظَةٌ، والأخری کانها کَوکَبٌ دُرِّیٌ، وَ إِنَّهُ یَتَّبِعُهِ مِن کُلِّ قَومٍ یَدعُونَهُ بِلِسَانِهِم؛
من خاتم هزار پیامبر یا بیشتر هستم. مبعوث نکرد خداوند پیامبری به سوی قومش را مگر اینکه او قوم خود را از دجّال بر حذر داشت. خداوند مواردی برای من روشن ساخته که پیش از آن بیان نکرده است. دجّال یک چشم است و قطعاً پروردگار شما یک چشم نیست. چشم راست او کور است؛ حدقه ندارد و چشم او از حدقه بیرون زده و چشم دیگرش مانند ستاره ی درخشان است. از هر قومی و گروهی از او پیروی می کنند و هر یک با زبان خود مردم را برای گرویدن به او دعوت می کنند.»
از اسود بن عامر وایت شده که او گفته است:
حماد بن سلمه از خالد از عبدالله بن شقیق از عبدالله بن سراقه از ابی عبیده گفت: از رسول خدا (صلی اله علیه و آله و سلم) شنیدم که فرمودند:
«إِنَّهُ لَم یَکُن نَبِیٌ بَعدَ نُوحٍ إِلا وَ قَد أنذَرَ الدّجَالَ قَومَهُ، وَ إِنّی أنذِرُکُمُوهُ، قَالَ: فَوَصَفَهُ لَنَا رَسُولُ الله صلی الله علیه و سلم؛
تمام پیامبران پس از نوح، قومشان را از دجّال بر حذر داشته اند و من هم شما را از او بر حذر می دارم و رسول خدا (صلی اله علیه و آله و سلم) او را برای ما توصیف کردند.» (2)
همچنین از جنادة بن ابی امیّة دوسی روایت شده است:
من و دوستم مردی از اصحاب رسول خدا (صلی اله علیه و آله و سلم) را دیدیم [به او] گفتیم: به ما بگو از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) چه شنیده ای و غیر او با ما سخن مگوی؛ هر چند نزد تو راست و درست باشد، گفت: آری، روزی رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) در برابر ما برخاست و فرمودند:
«أنذرکم الدّجال، أنذرکم الدّجال، أنذرکم الدّجال، فإنّه لم یکن نبی إلّا و قد أنذره أمته و إنّه فیکم أیتها الأمة و أنّه جعد آدم، ممسوح العین الیسری و إن معه جنةً و ناراً، فناره جنة و جنته نار و إن معه نهر ماء و جبل خبز و أنّه یسلط علی نفس فیقتلها ثمّ یحییها، لا یسلط علی غیرها و إنّه یمطر السّماء و لا تنبت الارض و إنّه یلبث فی الارض أربعین صباحاً حتّی یبلغ منها کل منهل و إنّه لا یقرب أربعة مساجد: مسجدالحرام و مسجد الرّسول (صلی الله علیه و آله و سلم) و مسجد المقدّس و الطّور و ما شبه علیکم من الأشیاء فإن الله لیس بأعور؛ (3)
شما را از دجّال بر حذر می دارم. شما را از دجّال بر حذر می دارم. شما را از دجّال بر حذر می دارم. همانا پیامبری نیست؛ مگر اینکه قومش را از او بر حذر داشته و او (دجّال) در میان شما است. ای امّت! او گندم گون و با موی مجعّد است و با او که چشم چپبش از بین رفته، بهشت و جهنّمی است که گاهی بهشت است؛ در حالی که بهشتش جهنّم است و جوی آبی و کوهی از نان با اوست. او بر کسی مسلّط می شود، او را می کشد، سپس او را زنده می گرداند، بر غیر آن تسلّط نمی یابد و همانا او باعث می شود آسمان ببارد؛ در حالی که زمین با آن باران نمی رویاند. [یک] روز در زمین می ماند و به تمام چشمه های زمین می رسد. [امّا] او به چهار مسجد نزدیک نمی شود: «مسجدالحرام»، «مسجد پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)»، «مسجد مقدّس (بیت المقدس)» و «طور». اگر شبهه ای برایتان پیش آمد، بدانید که خداوند یک چشم نیست.»

پی‌نوشت‌ها:

1. الاصول السنّه عشر، ص 152؛ المحلی، ج 1، ص 49.
2. المصنّف، ج 8، ص 650؛ و ن ر ک: معجم احادیث المهدی، ج 2، ص 6.
3. البانی، السلسلة الصّحیحة، ج 6، ص 1046.

منبع مقاله :
کامل، حیدر؛ (1391)، دجال آخرالزمان، تهران: موسسه فرهنگی موعود عصر (عج)، چاپ اول


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:9 بهمن 1394 - 0:41

نظر شما...
    • Unknown

      در فیلم جدید باسم خدایان مصر Gods of Egypt در ابتدای تبلیغ نبرد دو خدای غول پیکر مصری که شبیه به گرگ میشوند را نشان میدهد که خدای ضد بنی اسراییلی چشم خدای حامیه قوم بنی اسراییل را در می آورد و به سیاه چاله می اندازد. از قوم ستم دیده پسرکی جوان چشم آبی برای نجات این خدای بی چشم در ابتدا سراغ دزدیدن چشم جادویی مجسمه ی هروس میرود و این چشم را تقدیم خدای زندانی میکند و با تک چشمی شبیه به موشه دایان اسراییل به نبرد با دشمنان عبری ها بر میخیزد. در ساخت این فیلم مردم مصر اعتراض کردند چرا شخصیت های فیلم چهره ی مصری ندارند و کارگردان عذرخواهی کرد. اصلا مردم نمیدونن چرا از چشم آبی استفاده میشود.
      چرا در تورات و وهابیت خدارا به شکل انسان در حال کشتی گرفتن بیان می کنند؟! جالب این شباهت در داستان های اقوام بت پرست و شیطان پرست یونانی و مصری بوده است. پس کسانی که به شما خدارا جسم معرفی میکنند در واقع همون دجال پرستا هستند.
      منجی گرایان مثل حزب جمهوری خواه امریکا دجال پرست هستند اما دموکرات ها که تمایل به ارتباط با دیگر کشورها دارند شیطان پرستند و راه نفوذ را در ارتباط با دیگر کشورها میدانند.
      ایپک اسراییل بیشتر از سمت جمهوری خواهان حمایت میشود. بر خلاف عقاید عده ای شیطان پرستی و جن پرستی با دجال پرستی تفاوت دارد تا جاییکه بین این دو عقیده جنگ های جهانی صورت گرفته است.
      دجال پرستان افرادی مذهبی و خداپرست البته از نوع دجالی هستند و به منجی گرایی بطور کامل باور دارند اما شیطان پرستان به شکل غیر سنتی و مدرن در جهت نفوذ در دستگاهای دیگر کشور ها هستند.
      آلمان های نازی و چه الان دجال گراها هستند و در راستای همین باور خودشون قوم برتر و منتظر ظهور مسیح برای برپایی حکومت آریایی چشم آبی ها میدانستند.
      در فیلم سازی هالیوود هم این پدیده بسیار جالب وجود دارد بعنوان مثال در فیلم ماتریکس ما با دجال پرستا طرف هستیم که برای زایون تبلیغ میکنند اما در فیلم ارباب حلقه ها با اقوام انسی جنی بر ضد تک چشم طرف هستیم.
      مثلا در فیلم ها مارول با شیطان پرستان و دجال پرستان برخورد میکنیم که گروه کاپیتان آمریکا و یارانش دجالیون هستند و گروه استارک و یارانش از شیطان پرستان هستند.
      و جالب برخورد این دو گروه در قسمت آینده است و همین شباهت در قسمت بعدی سوپرمن بتمن میبینیم که سوپرمن نماینده دجالیون و بتمن نماینده دراکولاها کلیسایی یا شیاطین است.
      در فیلم هری پاتر دوباره با دجالیون طرف هستیم که هری پاتر بعنوان منجی و پیرمرد ریش دار بعنوان معلم بنی اسراییلی است و در دنیای تاریکی با شیطان مارمولک گونه میجنگد(به دماغ شخصیت فیلم توجه کنید که مارگونه است).
      در فیلمی مثل آندرورلد که نبرد بین گرگ نماها و دراکولاهارا نشان میدهد با شیطان پرستان طرف هستیم و زنی ناجی از خدایان باستانی را قبول دارند اما در فیلمی مثل کلش آو تایتان ها با دجالیون و شخصی دورگه طرف هستیم.
    • Unknown

      در فیلم های فضایی جنگ ستارگان شیطان پرست ها میسازند ولی پیشتازان فضا را دجال پرست ها میسازند. هر موقع دیدید که باور به منجی از گذشته وجود دارد منظور ابلیس رجیم است اما اگر ناجی جوان و و تازه ورود را دیدید منظور دجال است. مثلا در فیلم جدید ایکس من خدایی قدیمی وارد عمل میشود که منظور شیطان است اما ایکس من های جدید منظور دجالیون هستند که وولورین دجال این فیلم است. بدنی گرگینه با چنگال از زمان جنگ های استقلال امریکا بدنیا آمده و در تمام جنگ ها با امریکا بوده. شبیه امام زمان اما از نوع اورشلیمی است که در بازی اساسین کرید میبینیم.
      آواتار دجالیون هستند چون دورگه انسان دیو وارد عمل میشود و درخت زندگی صهیون به نمایش می گذارند. توافق با هرکشوری میکنند در راستای اهداف ماسونی خودشون است وگرنه دلشون برای کسی نمیسوزه خودشون خدایان جهان میدانند. همون خدایانی که در دوران حضرت سلیمان به بردگی کشیده شدند.
      یک نیم نگاهی به فیلم اخراجی ها بندازیم که متاسفانه همین پدیدرو در این فیلم میبینیم. شخصی باسم مجید سوزوکی در بند زندان به همراه چند رفیق خلاف کار آزاد میشود و با اسم مستعار مجید سوزوکی وارد جبهه شده و از نیروهای حزب الهی جلوتر میزند و اتفاقا اوست که ناجی جبهه حق علیه باطل میشود. جالب اینجاست بعلت زنجیر کشی و حمله به زندان می افتد که درباره رابطه زنجیر و دجال قبلا توضیح دادم. سوزوکی نام دیو ژاپنی است!! کلا اسامی ژاپنی مثل توشیبا، تویوتا ، سونی و دیگر اسامی نام جنیان شرقی ژاپنی هستند. مثلا کلمه مزدا برگرفته از فرهنگ ما است.
      الان فقط یک تفاوتی دارد با گذشته های دور که شخصی باسم امام دوازدهم وارد عرصه شده و اینبار شیاطین از هر نقطه ای میدونند که جنگ های بسیار سختی خواهند داشت.
      سریال جدید مهران مدیری (درحاشیه 2) شخصی باسم تیمور بینابینی به اشتباه تشخیص داده میشود که منظور همان پیامبر دروغین است که مردم به اشتباه پیغمبر مینامند. حالا همین شخص بازیگر نقش اول سریال است و نویسندش از قشر روشنفکر (ژوله) است. واقعا روشنفکر وجود دارد یا بهتر گفت ایلومیناتی.
    • Unknown

      در فیلم پلیس آهنی افسر چشم آبی امریکایی بعد از بمب گذاری یک چشمش راهم از دست میدهد و تبدیل به موجودی دورگه انسان ماشین میشود.
      در اول فیلم مثل بازی بتلفیلد به ایران حمله میشود و شخصی با گفتن یاعلی به ربات ها حمله میکند. انتحاریون همگی وهابی تکفیری هستند و از شیعیان نداریم اما این هنر هالیوود است. سپاه و ارتش چه به سر این خدایان دروغین آوردند که آخرین آرزوشون حمله به ایران است.
      در فیلم من ربات که منظور از کلمه ی I چشم است یعنی چشم ربات ویل اسمیت سیاه پوست دست رباتی دارد که به قضیه ناقص الخلق بودن دجال اشاره میکند.
      در فیلم جدید لئوناردو دی کاپریو باسم بازگشته یا از گور بازگشته گفته شده براساس داستان واقعی ساخته شده و به دوران جنگ آنگلوساکسون ها و سرخ پوستان بر میگردد. از اسم فیلم معلومه که شخصیت دجال طرف هستیم. شخصی با موی بلند و ریش دار و لباس خرس که شبیه The Beast انجیل است و در قسمتی از فیلم با شخص سرخ پوست صحبت میکرد شبیه به شیطان بود.
      دجال یا به شکل بازیگر نقش اول فیلم ماشین سواری خشمگین است بدنی عضله ای با سر تراشیده که شبیه به گوریل است یا شبیه به بازیگر فیلم از گور برگشته که در نگاه اول شبیه حضرت عیسی است.
      ون دیزل در فیلم دوم ریدیک میگه که من به هیچ انسانی سجده نمیکنم!! خداوند از چه کسی خواست جلوی انسان سجده کند؟ ابلیس رجیم
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد