اگر همجنس گرا نیستید، مشکل دارید! +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
یکی از روابطی که امروزه در مجامع مختلف مورد ارزیابی و بحث قرارگرفته است، هم جنس گرایی است. هم جنس گرایی مردان ، لواط و هم جنس گرایی زنان، مساحقه نام دارد. در کشورهای خاورمیانه با این موضوع برخورد می شود اما در اروپا این رابطه به رسمیت شناخته شده و در اکثر ایالت های امریکا قوانین ازدواج برای این دسته در نظر گرفته شده است.

 

اگر همجنس گرا نیستید، مشکل دارید! +فیلم

 

هرچند که این رابطه در اسلام حرام است اما امروزه باید جوانان و نوجوانان را تا حدی آگاه سازیم تا بتوانیم ازپیدایش و شیوع این روابط در این قشر جلوگیری کنیم. افسارگسیختگی جنسی دگرجنس گرایان در کشورهای غربی، به هم جنس گرایی شدید انجامید. به همین دلیل جلوگیری از این مشکلات و انحرافات جنسی امری مهم و بایسته است.

 

در مورد علل روى آوردن به همجنس گرايى هنوز توضيحى كه مورد قبول همه ى پزشكان وروانشناسان باشد وجود ندارد و برخى متخصصان به علل روانى، اجتماعى وبرخى به ديگر عوامل زيستى ( كاركرد نامتعادل غدد و هورمونهاى جنسى ) اشاره داشته اند. به هر صورت کسانی که به جنس موافق تمایل دارند، بیمار به شمار می روند. اما مشکل آنجاست که برخی بدون داشتن زمینه این بیماری، ولی به دنبال ارتباط با جنس موافق خود می روند، بدین معنی که هیچگونه کاستی در جسم و روح آنها دیده نمی شود اما تنها به دلیل خواهش های نفسانی، خود را همجنس گرا معرفی می کنند تا بدین بهانه، بتوانند همجنس بازی کنند.

 

در نتیجه تمایل به جنس موافق به دو صورت است: برخی نشأت گرفته از بیماری و برخی زیاده خواهی نفسانی. قرآن مجید از وجود افرد این قسم دوم در ماجرای قوم لوط خبر داده است. «أ َئِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِّن دُونِ النِّسَاء بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ» (النّمل، 55) ترجمه: آیا شما به جاى زنان از روى شهوت با مردها در مى ‏آمیزید [نه] بلكه شما مردمى جهالت ‏پیشه ‏اید.


همجنس گرايى {L= (homosexuality) =L} يعنى ارضاى غريزه جنسى از طريق همجنس ( مانند لواط - در مردان - و مساحقه - در زنان ) به هر شكل كه باشد حرام و گناه كبيره محسوب مى شود . خوب است بدانيد اصل همجنسگرايى ، گناه محسوب نمى شود چون يك رفتار نيست بلكه ميلى است درونى كه گاه بدليل كاركرد نامناسب هورمونى رخ مى دهد و گاه فرد از اين حالت بيزار است . البته رفتار جنسى مطابق با اين كشش ، در اسلام و همه اديان الهى حرام است و علاوه بر عقوبت شديد دنيوى و اخروى اثرات و پيامدهاى شديد و غير قابل جبران در پى دارد . چون همجنس گرايى نوعى انحراف جنسى به حساب مى آيد و مانند هر انحرافى پيامد خاص خود را در بدنبال دارد مانند اينكه موجب تنفر از جنس مخالف و علاقه به جنس موافق مى شود .

 

همجنس بازى علاوه بر مضرات بهداشتى و روانى كه دارد با فطرت انسانى مغايرت دارد و اين امر باعث تعطيل شدن توالد و تناسل و گرايش افراد به جنس موافق و در نتيجه موجب تعطيلى توالد و تناسل خواهد شد . بديهى است اين امر با هدف آفرينش منافات خواهد داشت . پس همجنس بازى حرام بوده و از گناهان كبيره به حساب مى آيد .


اصولا طبيعت زن و مرد آن چنان آفريده شده است كه آرامش و اشباع غرايز خود را در علاقه به جنس مخالف ( از طريق ازدواج سالم ) مى جويد ، و هر گونه رفتار جنسى غير اين صورت ، انحراف از طبع سالم انسانى و يكنوع بيمارى روانى است كه اگر به آن ادامه داده شود روز به روز تشديد مى گردد و نتيجه اش بى ميلى به « جنس مخالف » و اشباع ناسالم از طريق « جنس موافق » است .


اين گونه روابط نامشروع در ارگانيسم و بدن انسان و حتى در سلسله اعصاب و روح اثرات ويرانگرى دارد . در نگاه كلى آدمى را از پدر و مادر خوب بودن باز مى دارد و گاه قدرت بر توليد فرزندان را به كلى از انسان سلب مى كند ، افراد همجنس گرا تدريجا به انزوا و بيگانگى از اجتماع و سپس بيگانگى از خويشتن رو مى آورند ، و گرفتار تضاد پيچيده روانى مى شوند و اگر به اصلاح خويش نپردازند ممكن است به بيمارى هاى جسمى و روانى مختلفى گرفتار مى شوند .


به همين دليل و به دلايل اخلاقى و اجتماعى ديگر ، اسلام شديدا همجنس گرايى ، را در هر شكل و صورت تحريم كرده و براى آن مجازاتى شديد كه گاه به سر حد اعدام مى رسد قرار داده است . ( تفسير نمونه ، ج 16 ، ص 275 )

 

متاسفانه افرادی که در فکر ترویج این ناهنجاری اخلاقی هستند، با توجیه اینکه همجنس بازی تنها یک تمایل درونی است و حتی نمی توان آن را بیماری به شمار آورد، تلاش دارند قبح این عمل را از بین برده و جامعه را به تباهی بکشند.

 

در این فیلم می بینید که کارشناس شبکه بی بی سی که خود همجنس باز است ادعا می کند که «همجنس گرا بودن حتی مشکل ژنتیکی محسوب نمی شود و مانند رنگین بودن چشم برخی افراد کاملا طبیعی است». در ورای این ادعا می توان ساختار کنی و عادی جلوه دادن همجنس بازی را مشاهده نمود.

 

مجددا یادآور می شویم که همجنس گرایی برای افرادی که بر اثر بیماری به آن مبتلا هستند، مذموم نیست و باید به فکر درمان آن باشند، اما طرح این ادعاها بدون اشاره به راه درمان آن، نه تنها کمکی به این بیماران نمی کند، بلکه راه را برای افراد زیاده خواه باز می کند.

 

 

 

 

 


راهكارهايى براى بى ميلى به جنس موافق ودرمان همجنس گرايى


1 - قبل از هر اقدامى چه خوب است با مراجعه به روان پزشك و انجام برخى معاينات و آزمايشات ، از ترشح عادى و نرمال غدد درونريز خود مطمين شويد . چه بسا در اثر ترشح غيرعادى غدد درون ريز چنين تمايلاتى به وجود آمده و با تنظيم ترشح غدد با مصرف دارو تمايلات جنسى شما نرمال شده و به سادگى درمان خواهد شد . يادآورى مى شود از مراجعه به روان پزشك امتناع نكنيد و خجالت نكشيد ، كه اين مسأله احتمالا يك مشكل جسمانى است و همچون ديگر مشكلات قابل درمان . بايد درمان شده و قبل از تشديد بيمارى ، آن را حل كرد .


2 - عدم توجه به ذهنيت ها و افكار مبتنى بر تمايل به همجنس و عدم تمايل به جنس مخالف . هيچ گاه به خود تلقين نكنيد كه : « من به جنس مخالف هيچ علاقه اى ندارم و نمى توانم اين علاقه را در خودم ايجاد كنم » . هيچ گاه به خود تلقين نكنيد كه « علاقه به همجنس و تمايل به برقرارى رابطه با جنس مخالف در وجود من نهادينه شده است و امكان تغيير آن وجود ندارد » ، چون اولا اين گونه نيست و شما با تلاش خود مى توانيد اين مشكل را برطرف سازيد ، و ثانيا ، اين تصور جلوى هر گونه تلاش اصلاحى شما براى تغيير را مى گيرد .


3 - گاهى اوقات شيطان براى وادار كردن آدمى به گناه از اين كانال بهره مى گيرد يعنى مسير هر گناهى را به شكلى هموار مى سازد در اينجا نيز مسير آلوده شدن به برخى گناهان از كانال پشت كردن به جنس مخالف و ازدواج مى گذرد و اين نوع افكار و ذهنيت مقدمه ى ورود به آن وادى است بايد با اين گونه افكار كه جز افكار شيطانى نام ديگرى بر آن نمى توان نهاد بايد به مقابله پرداخت يعنى ذره اى در شيطانى بودن اين افكار ترديد نداشته باشيد .


4 - صحنه هائى از زندگى كه در آن شخص همجنس گرا نقش يك مرد ، پدر ، همسر و پسر خانواده را بر عهده دارد تصور كند و به آن بال و پر دهد و نقش خود را پر رنگ و كاملا مردانه بيان كند . لازم است اين تصوير گرى را در قالب ذهن پرورى و نوشته ها و رفتار روزانه و تمام حالات واقعى و خيالى و . . . استمرار دهيد . در يك كلام به مرد بودن خود فكر كند ، و همانگونه عمل كند ، زندگى مردى و اجتماعى خود را تعقيب كند اگر شش ماه با اين طرز تفكر زندگى كند براى هميشه از آن افكار رهائى خواهد يافت .


5 - اجتناب از نگاه شهوت آميز به پسرها . مراقب نگاه خود باشيد و همان طور كه از نگاه شهوت آميز به جنس مخالف اجتناب مى كنيد از نگاه هوس آلود به پسرها نيز بپرهيزيد . چون از نظر شرعى ، نگاه از روى شهوت به همجنس هم حرام است . رسول اكرم صلى الله وعليه وآله فتنه جوان زيبا را از فتنه دختر باكره بيش تر دانسته است ( وسائل الشيعه ، ج 14 ، ص 257 ) .


6 - اجتناب ازتمام ارتباطها ، مكانها و موقعيت هائى كه انجام انديشه همجنس گرايى را تداعى مى كند .


7 - افكار خود را كنترل كنيد . سعى كنيد به افكار هوس آلود در مورد رابطه جنسى با همجنس فكر نكنيد . هيچگاه در ذهنتان به اين افكار بال و پر ندهيد و آن را براى خود نياراييد . براى اين كار ، تلاش كنيد تنها نمانيد ، چون اين گونه افكار بيشتر در هنگام تنهايى به سراغ انسان مى آيد . اگر اين افكار ، به طور ناخواسته به سراغتان آمد ، آن را قطع كنيد ، از جاى خود برخيزيد و به ميان دوستان يا اهل خانواده برويد و تا زمانى كه اين افكار كاملا از ذهنتان خارج نشده ، جمع دوستان يا خانواده را ترك نكنيد .


8 - توجه به آثار و عواقب همجنس بازى : انسان به صورت طبيعى تمايل به جنس مخالف دارد . هرگونه كارى كه تمايل طبيعى او را منحرف سازد ، يك نوع بيمارى تلقى مى شود . از دست دادن احساسات طبيعى بر جسم و روح انسان تأثير مى گذارد . چه بسا افرادى كه به اين بيمارى مبتلا باشند ، گرفتار ضعف قوه جنسى و به اصطلاح سرد مزاجى شوند . از امام صادق عليه السلام در مورد فلسفه تحريم لواط سؤال شد ، فرمود : اگر آميزش با پسران حلال بود ، مردان از زن ها بى نياز مى شدند و اين باعث قطع نسل انسان مى شد و باعث از بين رفتن آميزش طبيعى مى گشت و اين كار مفاسد زياد اخلاقى و اجتماعى به بار مى آورد . ازدواج شرعى ، چون موافق فطرت است ، به فرمايش قرآن آرام بخش است ( سوره روم ، آيه 21 ) . ولى هم جنس بازى و لواط ، عملى بر خلاف فطرت است و هر چه با فطرت هم خوانى نداشت ، تأثير سوء دارد ، يعنى نه تنها فاعل و مفعول با اين عمل به آرامش نمى رسند ، بلكه بر تحير و سرگردانى آن ها افزوده مى شود . به همين دليل روايات زيادى درباره هم جنس بازى نقل شده كه بسيار تكان دهنده است . با مطالعه آن روايات ، مى توان به پليد بودن اين عمل پى برد . قطعاً روايات در جلوگيرى از اين عادت ناپسند مؤثر است . پيامبر اكرم ( صلى الله وعليه وآله ) فرموده اند : هر كس با نوجوانى آميزش جنسى كند ، روز قيامت ناپاك وارد محشر مى شود ، آن چنان كه تمام آب هاى جهان او را پاك نخواهند كرد و خداوند او را غضب مى كند و از رحمت خويش دور ميدارد و دوزخ را براى او آماده ساخته و چه بد جايگاهى است . سپس فرمود : هرگاه جنس مذكر با مذكر آميزش كند ، عرش خداوند به لرزه درمى آيد ( وسائل الشيعه ، ج 14 ، ص 249 ) . البته واضح است كه با توبه ، اين گناه مانند گناهان ديگر بخشيده مى شود .


9 - از خوابيدن با پسر در يك بستر اجتناب كنيد : رسول خدا صلى الله وعليه وآله مى فرمايد : بستر فرزندان خود را از سن ده سالگى جدا سازيد ، يعنى دو برادر يا دو خواهر يا برادر و خواهر زير يك لحاف نخوابند ( وسائل الشيعه ، ج 14 ، ص 171 ) .


10 - قطع ارتباط با دوستانى كه انسان را به سمت اين گونه رفتارها و افكار دعوت مى كنند و همچنين دورى از موقعيت هايى كه وقتى در كنار آنها قرار مى گيرد اين افكار را برايش تداعى مى كنند .


11 - نهايت تلاش خود را بكنيد كه بيكار نباشيد . براى اين كار ، براى ساعات شبانه روز خود برنامه ريزى كنيد . اوقات خود را با مطالعه ، گردش با دوستان ، ورزش ، و . . . پر كنيد .


12 - روابط اجتماعى تان را گسترش دهيد . سعى كنيد روابطتان را با دوستان و همكلاسى هاى خوبى كه داريد توسعه دهيد . با آنان به گردش ، سينما ، كوهنوردى ، شنا ، و . . . برويد و از تنها ماندن دورى كنيد . به هر حال ، سعى كنيد تا حد امكان از انزوا و گوشه گيرى به در آييد .


در روزها و موقعيت هاى نخستين ، عمل كردن به اين راهكارها و دل بريدن از اين حالت سخت و چه بسا ناممكن جلوه كند اما بايد توجه داشته باشيد كه به گفته ى على ( ع ) « با ارزش ترين كارها دشوارترين آنهاست » پس اين حالت نشان از ارزشمندى و اهميت تصميم شخص دارد و بايد در مسير عمل كردن به اين تصميم بجا و ارزشمند گامهاى بهتر و بلندتر بردارد .

 


نكات مهم وقابل توجه


1 - حساس ترين دوره ى زندگى جوانى است مى توان گفت سعادت وشقاوت انسان در اين دوره رقم مى خورد بنابراين درك اين مطلب در پيدا كردن مسيرها وهمچنين كنترل غرايز نقش مهمى دارد .


2 - موارد تحريك كننده اعم از شنيدنى ها ، خواندنى ها ، افكار و . . . همانند جرقه اى است كه كنار مواد محترقه قرار گرفته در اين صورت نتيحه اى جز اشتعال و آتش سوزى مورد انتظار نخواهد بود .


3 - معنويات به ويژه نماز نيروهاى خارق العاده اى هستند كه خداوند آن ها را قرارداده تا او در دام شياطين گرفتار نشود .


4 - تلقين در جهت منفى و مثبت اثر خود را به همراه دارد پس سيگنال هاى منفى رابايد كنار گذاشت .


5 - آنچه اهميت دارد تعديل وكنترل غريزه جنسى است واين مهم ميسر نمى شود مگر با دور كردن نفس از محرمات ومحرك هايى كه خود شخص آن ها را بيشتر از همه مى شناسد .


6 - اگر چه لذائذ حرام ونامشروع در ابتدا ، قدرى خوشايند بوده اما اگر دقت كنيم خواهيم ديد بعد از مدتى پشيمانى ، ندامت وكدورت رابراى انسان به ارمغان مى آورد .


7 - دستور قرآن براى كنترل غريزه جنسى راهگشا است . قرآن مى فرمايد : جوانان مجرد بايد ازدواج كنند واگر نمى توانند عفت به خرج دهند . در واقع راه سومى وجود ندارد واگر باشد به ضرر انسان مى باشد .


8 - به دستورات شرعى اعتماد كرده و يقين داشته باشيد سعادت شما در گرو اطاعت از دستورات دينى مى باشد .


9 - رسيدگى به خواهش ها نفس را قوى تر كرده وتداوم اين كار باعث ضعيف شدن انسان در مقابل نفس خواهد شد .


10 - به خود اميدوار بوده و مصمم باشيد كه مى توانيد همه ى گناهان را ترك كنيد .


11 - از خداوند وائمه ى اطهار ( عليهم السلام ) كمك بگيريد و بدانيد اقدام شما براى حل مسايل نفسانى نشان از پاك بودن طينت و توجه خداوند به شما است در اين صورت طرد شدن كاملا بى معنى خواهد بود .


12 - توبه يعنى تولد دوباره و باز كردن فصل جديد در زندگى .


13 - براى ترك گناه روحيه اى شاد و همراه با نشاط لازم است و با ناراحتى و نا اميدى به جنگ گناهان نمى روند .


14 - در خانه خدا هميشه به روى بندگانش باز بوده وخداوند از بازگشت بنده اش بسيار خوشحال مى گردد .


15 - فراموش نكنيد بهترين كار كنترل افكار مخربى است كه سراغ انسان مى آيد پس بايد اوقات خالى خود را با برنامه هاى مفيد پر كرده ، براى زندگى برنامه ريزى داشت و از تنهايى وبيكارى پرهيز نمود .


16 - از ازدواج نااميد نباشيد . اگر مدتى تمايل خود را به همجنس كنترل كنيد ، به تدريج خواهيد ديد كه شما هم مانند هر جوان ديگرى به جنس مخالف علاقه داريد و خواهان ازدواج هستيد.


17 - شكست در اين اقدام امرى طبيعى است ولى مهم اين است كه شكست باعث پيمودن راه باشد نه توقف در مسير .


18 - هر كارى كه عادت انسان شده باشد يك شبه قابل تغيير نيست . در اين راه ، بايد با آگاهى و پشتكار قدم برداشت .


19 - باز هم تكرار مى كنم ازدواج بهترين گزينه است .


20 - شكست در اين اقدام امرى طبيعى است ولى مهم اين است كه شكست باعث پيمودن راه باشد نه توقف در مسير .

 


منابعى كه مى تواند اطلاعات بيشترى در اين موضوع به شما دهد :
ضمنا براى افزايش آگاهى هاى خود در اين موضوع مى توانيد به كتاب هاى زير مراجعه نماييد :
1. روان شناسى رفتار جنسى ، محمد باقر كجباف ، نشر روان ، تهران ،
2. خلاصه روانپزشكى ، كاپلان - سادوك ، ترجمه نصرت الله پور افكارى ، انتشارات آزاده ، تهران 1381 .
3. روانشناسى جرائم و انحرافات جنسى ، مسعود انصارى ، چاپ دوم ، تهران ، 1359 ، نشر كتابفروشى اشراقى1373 .

 

منابعى كه در اين نوشتار از آنها استفاده شد :
1. مكارم شيرازى و همكاران ، تفسير نمونه ، تهران : دارالكتب الاسلاميه1363 .
2. حر عاملى ، وسائل الشيعه ، تهران : مطبعه الاسلاميه1384.
3. محمدحسن بن باقر صاحب جواهر ، جواهر الكلام فى شرح شرايع الاسلام ، تهران : دار اكتب الأسلاميه ،1384 .
 


- لینک کوتاه این مطلب

» جام
تاریخ انتشار:14 بهمن 1394 - 23:43

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد