دسترسی همه‌جانبه به اطلاعات کاربران انگلیسی بدون اجازه قانونی

(بسم الله الرحمن الرحیم)

کمیته امنیت و اطلاعات انگلستان هشدار داده است که قوانین جدید، آژانس‌های اطلاعاتی این کشور را قادر می‌کند حجم عظیمی از اطلاعات را بدون کسب اجازه، جمع‌آوری کند.

به نوشته تلگراف، سرویس‌های اطلاعاتی انگلستان بااستفاده از قدرت‌ تازه‌ای که به آنها داده شده است می‌توانند تمام اطلاعات شخصی افراد را که به صورت آنلاین ثبت شده، جمع‌آوری کنند و برای این کار نیاز به اختیار قانونی ندارند.

کمیته امنیت و اطلاعات انگلیس که به عملکرد همه سرویس‌های اطلاعاتی نظارت دارد گفته است بر اساس قوانین تازه، آژانس‌های اطلاعاتی قادرند به اطلاعات همه کاربران دسترسی داشته باشند.

این کمیته می‌گوید، برای جمع‌آوری اطلاعات در دسته بندی‌های مختلف، سرویس‌های اطلاعاتی باید اجازه لازم را به طور جداگانه بگیرند.

این کمیته همچنین گفته است با توجه به تعداد افرادی که تحت نظر هستند و مطالبی که مورد نظر است، چنین اقداماتی برای حفظ حریم خصوصی کافی نیست.

بر اساس این اختیارات، سرویس‌های امنیتی قادر خواهند بود جزئیات منابع خبری را بدون اجازه دادگاه جمع‌آوری کنند. همچنین این اختیارات تازه به سرویس‌های اطلاعاتی این امکان را می‌دهد که اطلاعات مربوط به نمایندگان پارلمان را بدون مشورت با نخست وزیر، جمع‌آوری کند.


- لینک کوتاه این مطلب

» فارس
تاریخ انتشار:20 بهمن 1394 - 23:30

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد