رویدادهای آخرالزمان بهانه حضور کابالیست‌ها در فلسطین است

(بسم الله الرحمن الرحیم)

امروزه پیشگویی و آینده‌نگری در باب آخرالزمان و سرنوشت خیر و شر از جمله مباحثی است که با تکیه بر علوم غریبه یهودیان و پیروان کابالا در قالب فیلم، رمان و بازی‌های رایانه‌ای و ... بخش وسیعی از افکار جوامع بشری را تحت سیطره خود در آورده است، آثار مخرب این اندیشه یعنی اعتقاد به سحر و جادو، امروزه فراتر از قوم یهود تمام جوامع بشری را تهدید می‌کند، تورات در آیات متعددی سحر و جادو را نکوهش کرده و جادوگری را کاری پلید دانسته است.

با این حال در خود کتاب تورات، افرادی چون سموئیل برای پیشگویی آینده و ارتباط با ارواح، به سراغ جادوگر می‌روند! یهودیان همواره عادت داشتند به جای تفکر در مسائل ژرف انسانی و سعادت بشری توجه خود را به پیشگویی‌ها و آینده‌نگری‌ها معطوف کنند، منشأ این آینده‌نگری‌ها، چرخش ستارگان و ادوار فلکی یا سحر و جادویی بوده که در نتیجه حشر و نشر با اقوام گوناگون در طول تاریخ فراگرفته‌اند،‌ تاریخچه جادوگری نزد یهودیان به زمان اقامت ایشان در مصر و پس از آن همسایگی با کنعانیان باز می‌گردد،‌ در دوران اسارت بابلی، عقاید و تعالیم سری بابلیان، تأثیر فراوانی بر پیشرفت سحر و جادوی این قوم داشت،‌ پس از ویرانی معبد دوم که ربی‌ها جایگزین روحانیان قربانی‌گذار شدند و مراسم قربانی را به عهده گرفتند، وردهای جادویی و روش‌های نیایش ایشان از دید عموم مردم باعث کنترل رویدادها می‌شد، ربی‌های دوره باستان، به مرور عقایدی را پدید آوردند که به تدریج وارد قلمرو جادو و نوشته‌های جادویی شد، ایشان در نظام اعتقادی که تصور می‌شد شیاطین بر سرنوشت و دارایی انسان تأثیر گذارند، سحرها و افسون‌هایی برای علاقه‌مندان به کسب ثروت و سلامتی می‌نوشتند،‌ از آنجایی که «کابالا» را دانش سری و پنهان خاخام‌های یهودی می‌خوانند و برای آن پیشینه‌ای کهن قائل‌ هستند، با حجت‌الاسلام مهدی منصوری‌خواه کارشناس عرفان‌های نوظهور در این رابطه گفت‌وگو کردیم که مشروح آن در ادامه می‌آید:

*وضعیت پیروان کابالا در فلسطین اشغالی چگونه است؟

هر ساله برخی از کشورهای مختلف برای فراگرفتن کابالا به فلسطین اشغالی مهاجرت می‌کنند

-آنچه مسلم هم است اینکه کابالای شرقی بسیار پیشرفته‌تر و مترقی‌تر از کابالای اشکنازی یا غربی است، مرکز کابالای شرقی نیز در اورشلیم (بیت المقدس) هست، بنابراین وضعیت کابالای شرق با توجه به جامعیت و مرکزیت آن باید بهتر باشد، اما گر چه تعالیم پیشرفته‌تری دارد، اما آیا اقبال بهتری نیز دارد یا نه چندان مشخص نیست، زیرا از سویی فرقه‌های ضد کابالایی زیادی در اسرائیل هستند و تمام یهودیان ساکن در اسراییل هم همگی متدین نیستند و بسیاری نیز سکولار هستند، از سوی دیگر رویکرد آخرالزمانی در سرزمین‌های اشغالی بین یهودیان بسیار شدید است و اصلاً دلیل ورود آن‌ها به فلسطین و غصب آنجا همین رویکرد آخرالزمانی آن‌ها است، اما به صورت کلی مراکز گوناگونی در اسرائیل فعال هستند و هر ساله برخی از کشورهای مختلف برای فراگرفتن کابالا و شرکت در کلاس‌های آن به فلسطین اشغالی مهاجرت می‌کنند.

*در دنیا این فرقه چقدر دنباله‌‌رو دارد؟

مراکز کابالیستی به خاطر اینکه تعداد نفرات خود را زیادتر جلوه دهند، آمارهای خود را بدون تفکیک منتشر می‌کنند

-به دلیل اینکه مراکز مختلفی در جهان وظیفه نشر و آموزش تعالیم کابالا را برعهده دارند و گاهاً این مراکز نیز با هم همسو نبوده و یا با هم دچار اختلاف هستند، آمار رسمی و دقیقی از پیروان این مکتب وجود ندارد، ضمن اینکه برخی کابالیست حرفه‌ای هستند و بعضی نیز فقط در برخی از دوره‌هایی که برگزار می‌شود، شرکت کرده‌اند و اگر آماری هم وجود داشته باشد، مراکز کابالیستی به خاطر اینکه تعداد نفرات خود را زیادتر جلوه دهند، آمارهای خود را بدون تفکیک منتشر می‌کنند، حتی برخی از کلاس‌های آن‌ها به اسم‌های دیگری مانند موفقیت، ثروت و مدیریت و ... برگزار می‌شود که مجموعه‌های کابالایی این‌ها را هم جزو کابالیست‌ها می‌دانند، بعضی اوقات هم فرقه‌هایی با اسامی دیگر وظیفه نشر آموزه‌های کابالایی را بر عهده دارند که می‌توان از فرقه کیهانی(عرفان حلقه)، تئوصوفی، پائولو، احمد الحسن و بهائیت نام برد.

*آیا در هالیوود اشخاص مشهوری هستند که رسماً گفته باشند کابالیست هستند؟

-نفوذ کابالا را در هالیوود بر دو مبنا می‌توان تحلیل کرد: نفوذ فکری و عقیده‌ای که این عرصه بسیار پر رنگ هست و در سطوح مختلف اعم از کمپانی‌های رسانه‌ای هالیوود، کارگردانان، تهیه‌کنندگان، بازیگران، موسیقی‌دانان به صورت مستقیم و غیر مستقیم و نادانسته دیده می‌شود.

نیکلاس کیج به عنوان کابالیست و فراماسونر در هالیوود شناخته می‌شود

دیگر نفوذ کابالیست‌های رسمی که در این مورد نیز افرادی در تمامی سطوح دیده می‌شوند، اگر بخواهیم اسامی این اشخاص را نام ببریم، لیست بلند بالایی از افراد را در بر می‌گیرد، اما بدون شک مدونا در این لیست خواهد بود، هر چند نیکلاس کیج به عنوان امام کابالا و فراماسونری در هالیوود شناخته می‌شود، از «دمی مور» و از «اشتون کوچر» گرفته تا «بریتنی اسپرز» و «لینزی لوهان» و «پاریس هیلتون» که بندهای قرمز دور دست خود می‌بندند تا «لیندسی لوهان»، بازیگر و مدل آمریکایی که مشهور به دختر بد هالیوود است و صراحتاً اعلام کرده که می‌خواهد کابالیست شود.

جاستین بیبر که نخست‌وزیر رژیم منحوس رژیم صهیونیستی از وی استقبال می‌کند تا ویونا ریدر، روزین بار، میک یاگر، لیدی گاگا، دیان کیتون، دمی مور، استلا مک‌کارتنی، اشتون کاشر و ده‌ها و صدها آدم دیگری که در این تشکیلات شیطانی اسامیشان دیده می‌شود و در هالیوود در سطوح مختلف و با نقش‌های مختلف در حال فعالیت هستند.

*در فیلم‌های اخیر هالیوود مظاهری از این عرفان دیده شده یا نه؟

-از 1915(البته طبق احصاء بنده) تا کنون آثار تصویری بسیار اعم از فیلم، سریال، انیمیشن و بازی با رویکر تعلیم و یا ترویج آموزه‌های کابالایی به دنیای هنر تزریق شده است، به عنوان مثال تنها با توجه به آموزه کابالایی گولم، دو فیلم با همین نام و چند انیمیشن ساخته شده است.

در بسیاری از فلیم‌های هالیوود با تم آخرالزمان و جادو در 10 سال اخیر کم و بیش آموزه‌های کابالیستی به وضوح پیدا می‌شود

در بازی معروف و جهانی «کلش اف کلنز» نیز سربازهای گولم از کاراکترهای بسیار جذاب، قدرتمند و معروف است، در این بازی گولم‌ها همانند غول‌ها نیروهایی پر قدرت هستند، به همین دلیل وقتی قلعه شما توسط گولم‌ها حمایت شوند، نیرویی کافی برای نابودی تمام سربازان دسته اول و همچنین اکثر نیروهای دسته دوم دشمن (حتی غول‌های سطح پایین) را دارا هستید.

در بسیاری دیگر از فیلم‌های هالیوود که با تم آخرالزمان، جادو، وحشت و معنویت در 10 سال اخیر ساخته شده است، نیز کم و بیش آموزه‌های کابالیستی به وضوح پیدا می‌شود، حتی در دوره‌هایی که توسط مراکز کابالایی برگزار می‌شود، از دانش‌پژوهان خواسته می‌شود برای آموختن و یا درک بهتر برخی آموزه‌ها به برخی از فیلم‌ها رجوع کنند تا بتوانند درک بهتری از آن آموزه داشته باشند.

*درباره کابالا گفته می‌شود که تنها عده‌ای اندک از آن برخوردار هستند و بالجد تلاش می‌کنند که اسرارشان به بیرون درز پیدا نکند و اگر این اتفاق افتاد مجازات سختی برای فرد افشا کننده در نظر می‌گیرند، آیا هنوز در این زمان این روش اعمال می‌شود؟

-در کابالا دو نوع آموزه و دو نوع دیدگاه وجود دارد: آموزه «ستری تورا» که آموزش‌های مخفی تورات که پنهان است و فقط برای خاص الخواص قابل آموزش است،‌ «طعامی تورا» آموزه‌های عمومی که غالباً مشتمل بر تفسیر عرفانی تورات است، آموزش‌های مخفی تورات که پنهان است و فقط برای خاص الخواص قابل آموزش است و دو دیدگاه، دیدگاه کابالای سنتی که در این دیدگاه تنها افرادی می‌توانند پا به دنیای کابالا بگذارند که علاوه بر تسلط بر تورات بر تلمود و میشنا نیز مسلط باشند، زنان و کودکان حق ورود ندارند، طبق این نظریه آموزه‌های طعامی تورا به افراد محدود که واجد شرایط باشند، می‌توان آموزش داد، لکن ستری تورا برای نوادر روزگار (البته به زعم آنها) و افراد بسیار خاص آن هم به صورت سری و با شرایط ویژه بیان می‌شود.

دیدگاه کابالای مدرن که ادعا می‌شود، هر دو نوع آموزه برای هر سنی و با هر شرایط سنی، دینی، جنسیتی و ... قابل بیان است، البته در عمل وضع به گونه دیگری است و فقط طعامی تورا آموزش داده می‌شود و از ستری تورا جز برای معدود افرادی که شرایط مورد نظر سردمدارن کابالا را داشته باشند خبری نیست، در کابالای مدرن ادعا می‌شود در عصر ماشیح(عصر حاضر) تعالیم کابالا برای همه حتی کودکان و زنان از هر سنی و با هر دینی قابل تعلیم و آموزش است، البته ناگفته پیداست که آن‌ها اهداف خاص خود را از عمومی کردن کابالا دارند که فرصتی مختص به خود می‌خواهد.


- لینک کوتاه این مطلب

» فارس
تاریخ انتشار:28 بهمن 1394 - 15:22

نظر شما...
    • Unknown

      نمونه واضح کابالا در فیلم هری پاتر است که افراد مستعد را جذب میکنند و منجی آخرالزمان هم از این جامعه بوجود می آید.
      در فیلم جنگ ستارگان چند نفر از جمله دیو سبز رنگ عصا بدست و دو انسان سفید پوست که ظاهری شبیه به خاخام دارند از قدرت های ماورایی استفاده میکنند. و در آخر "دارثریدر"(اگر اسمشو اشتباه نگفته باشم که شبیه به بین فیلم بتمن است) به تمام قدرت کابالا دست پیدا میکند.
      در فیلم ماتریکس زمانیکه نیو گلوله هارو در هوا نگه میدارد درواقع نوعی جادو انجام میدهد.
      بسیاری از تصاویر و تبلیغاتی که بشر الان باهاش روبرو است با نفوذ کابالاییست ها ساخته شده است(فیلم They live, We sleep).
      یک ساندویچ در ایران هست باسم عطا پیچ!!
      در بنر تبلیغاتی حدود چندهفته مینوشت یک غول خوشمزه!! یا باید گفت یک جن خوشمزه و الان میبینیم که ساندویچ و نوشابه ای که یهودیان سازندش بودند چه ضررهای زیادی برای روح و جسم دارد. اینقدر انسان ها غرق در دنیا پرستی و شکم پرستی شدند که چشم و گوشا دیگه نمیبینند و نمیشنوند.
      در ضمن درباره کابالا قرآن در آیه102 البقره و سوره الناس و الفلق اشاره کرده برای اون دسته از افرادی که مسخره میکنند اینا همش خرافاته و ساخته ذهن آدمای بیکار است. اینقدر ساخته ذهن آدمای بیکار است که پرفروش ترین فیلم هالیوود "آواتار" درباره دیوهای آبی رنگ است.
    • Unknown

      در بازی های امریکایی از معروف ترین کمپانی های سازنده گیم همچون EA بازی هایی مثل "میانه زمین سایه موردور" ساخته میشود که در نقش ناجی صهیون با قدرت جادوی یک الف امگا(جن) دنیارا نجات میدهید.
      در بازی بیوشاک شما در نقش دجال که درجاهایی از بازی به پنجه گرگ و قدرت شما اشاره میشود بازی میکنید. وارد برزخی از آرمان شهر بشریت میشوید که در این بازی تحسین برانگیز از لحاظ بیچیدگی داستان با انقلاب کمونیست ها برخورد میکنید. با دختری معصوم که شاید منظور مریم مقدس یا مریم مجدلیه است آشنا میشوید. قدرت های جادویی بسیاری از جمله ایجاد بیماری(پیشگویی آخرالزمان)و فرستادن کلاغ(نماد پلیدی و مرگ) و کنترل ذهن(نماد رسانه) بهره میبرید. انقلاب کمونیستها همیشه بشکل ستاره قرمز یا استفاده از لباس قرمز است مثل بند قرمزی که شورشیان فیلم بتمن بر پیراهن داشتند. یا پسر جهنمی که به رنگ قرمز است.
      ان شاالله با کمک الله و امام زمان(عج) مقاومت منطقه به رهبری ایران، اسرائیل و منجی جادوگرش را زیر پا له خواهند کرد.
      کابالاییست ها در هنر نفوذ بسیار قدرتمندی دارند.
      اما چون باطل و جاهل هستند خداوند سخت ترین عذاب های آخرالزمانی را برای این دسته و طرفدارانشون آماده کرده است. اصلی ترین یاران ابلیس رجیم هستند.
    • Unknown

      مثلا در سینمای عاشق غرب خودمون هم کارتون های عروسکی مثل "زیزیگولو" که با خواندن ورد جادویی همچون غول چراغ جادو عمل میکرد داشتیم. مجید دلبندم که کلماتو اشتباه بیان میکرد و با دست دراز خود که در کارتون ناروتو هم این شخصیت است حرکات های جادویی انجام میداد. سریال بدردنخور سمندون که نام خزنده ای بروی دیو کوچکی گذاشته شده بود. این شخصیت زشت و مزخرف چه دیدنی داشت که همه عاشقش بودند؟!! منظور از زشت خود بازیگر نیست منظور اینه که ما انسانها اینقدر حقیر شدیم بجای اینکه مثل انسان های بزرگ فرهیخته به فرشته های الهی و امام زمان وصل بشیم به جن کوتوله زشت محتاج هستیم. یک نکته ای در حد کنکور بگم این شخصیت هایی که در سینمای خودمون میبینید تیریپ افسرده و غم به خودشون گرفتند و چهره ای سیاه و تاریک از جامعه اسلامی ما نشان میدهند 99 درصد هدفمند است. منجی آمریکایی غول پیکر و تنومند دربرابر دشمنان میجنگد بعد شخصیت اول فیلم های ما یا چندزنه هست یا زن ذلیل یا ضعیف و مردنی و بدبخت و فقیر که این حس به توی ایرانی القا بشه که بدبخت هستی. پرچم دار این حرکت عطاران است که مثل عقب افتاده های عاشق غرب فیلم فرش قرمز ساخت که فقط یک دقیقه استیون اسپیلبرگ رو ببینه.
      زیزیگولو خانواده ای جن زده که با همزاد شیطانی خود زندگی میکردند. عادی سازی روابط(مثل رابطه با امریکا) انسان ها با موجوداتی به غیر از جنس خود که گناه کبیره و کثیف ترین عمل موجود است ارتباط دارند. بحث جنیان مسلمان و اهل ایمان فرق داره اونا باما هم عقیده هستند(یعنی جرات ندارند نباشند وگرنه توسط سربازان الهی شکار میشوند. اون نوع شیطانی هم فعلاً وقت داده شدند)
      در بسیاری از کارتون های ژاپنی موجودی غیر انسانی به شخصیت اول فیلم کمک میدهد. اصلا در کارتون های غربی که "شرک" اوج کابالاییستی بود این پدیده تبلیغ میشود. شرک همان ضد مسیح خزنده سبز رنگ است. خری که صدای بازیگر سیاه پوست داشت همان خر ضد مسیح است. گربه ی ملوس نماد یهودا است.
      کارتون بخاطر شباهتی که به دنیای خواب و توهمی دارد محل خوبی برای ترویج جن پرستی در ذهن بیگناه و معصوم کودکان است.
      در یک سریالی که از تلویزیون خودمون پخش میشد باسم حسن کچل ما با یک فرد سادیسمی گوشه گیر طرف بودیم که با استفاده از نام ایمه این شخص ترسیم میشد.
      حتی درباره داستان های کتاب فارسی بحث فراوانه که یکیش درباره چوپان دروغگو است. در بین پیامبران کدام پیامبر به چوپان بودن معروف است؟
      بعد جالبه بیشترین شعر برای مسخره کردن این پیغمیر عظیم الشان بما آموزش داده شده است بطوری که زمانی که داستان های این پیغمبر را میخوانیم با فردی بازیگوش و بعضا خودسر طرف هستیم. درصورتی که این پیامبر بزرگ و عزیز که بسیار دوست داشتنی و معلمی بزرگ بود دربرابر یکی از قدرتمندترین و ثروتمندترین ظالمین تاریخ بشر ایستاد و قومش را نجات داد بطوری ظالمین الان افتخار استفاده از آرم های آن پادشاهان را دارند.
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد