هدف نهایی بعثت انبیاء در زمان ظهور تجلی می‌یابد+صوت

(بسم الله الرحمن الرحیم)

مراسم عمامه‌گذاری چند تن از طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) به مناسبت عید مبعث با حضور آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، حجج اسلام کاظم صدیقی تولیت حوزه علمیه، سیدمحمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و کرباسیان تولیت حوزه علمیه جامعه امیرالمؤمنین(ع) شهرری و محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس امور رسیدگی به مساجد برگزار شد.


در این مراسم آیت‌الله مصباح یزدی در ابتدا با طرح این سؤال که خداوند متعال پیامبر اسلام(ص) را برای چه هدفی مبعوث کرده است، ابراز داشت: خداوند پیامبران را برای هدایت انسان‌ها مبعوث کرده است، از آیات، روایات و عبارات بزرگان و علما استفاده می‌شود هدایتی که موجب سعادت دنیا و آخرت باشد، جواب کاملاً‌ صحیحی است.

وی افزود: گاهی از بعضی آیات استفاده می‌شود که منظور از فرستادن انبیا برقراری جامعه عادلانه است «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ».

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان داشت: هدف دیگری که برای بعثت انبیاء بالاخص پیامبر اسلام(ص) ذکر کرد، اینکه آن‌ها عدل، عدالت و قسط را در جامعه بر پا کنند، خصوصاً به اعتقاد ما شیعیان، اکثر مسلمانان و مذاهب مختلف تحقق کامل این هدف در زمان ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است، این مطلبی است که گفته می‌شود و حق هم هست و در آن هیچ شک و شبهه‌ای نیست.

وی ادامه داد: پیامبران مبعوث شدند تا جهل و جهالت را از بین ببرند و نور علم و معارف حقه را گسترش دهند، همچنین مبعوث شدند تا مردم را تربیت کنند و آنچه خیر و صلاحشان را به آن‌ها بگویند.

آیت‌‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: از امثال این مطالب و اهداف متعددی که ذکر شد، می‌توان حدس زد که هیچ کدام هدف نهایی نیست، همه این‌ها به طرف هدف نهایی سوق می‌دهد، گویی از یک جهت مقدمتاً هدف عالی‌تر گام بر می‌دارند، این‌ها هدف متوسطی است.

وی با بیان اینکه هر چه سؤالات پیچیده‌تر می‌شود، لزوم مطالعه و جستجو پیرامون آن احساس می‌شود، افزود: خداوند متعال استعداد خاصی برای انسان‌ها در دوران طفولیت برای درک حقایق و کنجکاوی قرار داده است، خب! پیامبر(ص) مبعوث شد تا ما راه صحیح را بشناسیم، وقتی شناختیم آنگاه جامعه به سوی عدالت می‌رود و ظلم و جنایت برداشته می‌شود، این سؤال ادامه پیدا می‌کند تا جایی که سکوت می‌کنیم، به همین خاطر طلاب بهرت است سطوح عالی حوزه را ادامه دهند تا به پاسخ‌هایی در این باره دست یابند.

برای شنیدن مشروح سخنان آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) از لینک زیر اقدام کنید:

 


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:19 اردیبهشت 1395 - 0:16

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد