ویژه‌نامه‌ای برای اسلام‌هراسی؛ بی‌بی‌سی عامل «کودک‌آزاری» را معرفی کرد + تصاویر

(بسم الله الرحمن الرحیم)
بررسی مطالب مربوط به موضوع کودک آزاری چندی است در لابلای بخش‌های خبری تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی پخش می‌شود و در سایت رسمی این شبکه نیز صفحه ویژه به خود اختصاص داده است.

  ادامه موج سواری رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین بر حادثه قتل ستایش دختر 6 ساله افغان، به پرونده‌ای رسانه‌ای با عنوان «کودک آزاری» در «بی‌بی‌سی فارسی» رسید. پرونده‌ای که در ظاهر قصد دارد مسئله آزار کودکان در سراسر دنیا و راه‌های پیشگیری و مقابله با آن را برای خانواده‌های فارسی زبان تبیین کند، اما به مانند همیشه در پس پرده خود اهداف دیگری را دنبال می‌کند.

بررسی مطالب مربوط به موضوع کودک آزاری که چند روزی است در لابلای بخش‌های خبری تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی پخش می‌شود و در سایت رسمی این شبکه نیز فضایی به خود اختصاص داده، نشان می‌دهد که دو خط القایی اصلی در پس پرده این پرونده به ظاهر اجتماعی قرار دارد.

در ابتدا در گزارش‌ها و مطالب این شبکه اشاره می‌شود که بسیاری از بزهکاری‌ها و ناهنجاری‌ها در هر جامعه‌ای ریشه در شرایط رشد و تربیت افراد آن جامعه دارد و مشخصاً بروز و ظهور اتفاقاتی مانند کودک آزاری سبب می‌گردد که افراد در بزرگسالی تحت تأثیر اثرات روانی این عمل به فکر انتقام‌گیری از اجتماع باشند؛ حال این خط القایی در کنار ارائه آمار و ارقام غیر رسمی، تأیید نشده‌ و توأم با سیاه‌نمایی در خصوص میزان کودک آزاری در جامعه ایران، خط و ربط این پرونده را با موضوع ستایش مشخص می‌کند.

«بی‌بی‌سی فارسی» در این پرونده‌ به ظاهر قصد دارد مسئله آزار کودکان در سراسر دنیا و راه‌های پیشگیری و مقابله با آن را برای خانواده‌های فارسی زبان تبیین کند، اما به مانند همیشه در پس پرده خود اهداف دیگری را دنبال می‌کند


تکنیک‌های القایی این شبکه با سانسور برخی از اخبار و آمارهای مرتبط با موضوع از قبیل مقایسه آمار با دیگر کشورها و بررسی اقدامات صورت گرفته در جمهوری اسلامی ایران در پیشگیری و مقابله با این نوع از جرائم، باعث می‌گردد که نتیجه حاصل از مطالعه این پرونده رسانه‌ای برای مخاطب این‌گونه باشد که جامعه ایران تحت تأثیر رفتارهای غیر مسئولانه و عدم رسیدگی و توجه به این مسئله در جایگاه ناامن‌ترین کشورهای دنیا در موضوع کودک‌ آزاری قرار دارد!

پرده دوم در پرونده کودک آزاری بی‌بی‌سی در پازل اهداف کلی این شبکه در زمینه اسلام‌ستیزی قرار دارد که با ظرافتی خاص در لابلای مطالب ارائه شده و در مؤثرترین لحظات، جلوی نظر مخاطب قرار می‌گیرد؛ این رویه ثابت می‌کند که نه کودک آزاری و نه هیچ یک از معضلات اجتماعی دغدغه این شبکه نیست و همه این موضوعات بهانه‌ای هستند تا بودجه این شبکه صرف مبارزه با اسلام و ایران گردد.

حمله بی‌بی‌سی فارسی به اسلام با بهانه کودک‌آزاری /// در حال ویرایش
نتیجه حاصل از مطالعه این پرونده برای مخاطب: جامعه ایران تحت تأثیر رفتارهای غیر مسئولانه و عدم رسیدگی و توجه به این مسئله در جایگاه ناامن‌ترین کشورهای دنیا در موضوع کودک‌ آزاری قرار دارد


بعد از پخش مجموعه‌ای از گزارشات کوتاه در دو روز اول ارائه این پرونده، بالاخره نوبت به برنامه «نوبت شما» رسید؛ در این برنامه نیز کارشناس برنامه و مجری مطابق با همان سیاست حفظ ظاهر بی‌طرف سعی دارند فقط نقش غیر جهت‌دار خود را بازی کنند و همه محتوای اصلی و القائات این شبکه از زبان تماس گیرندگان یا ارسال کنندگان پیام‌ها و ایمیل‌ها ارائه می‌شود که در روزهای آینده بر روی سایت نیز قرار می‌گیرد.

امیر از تهران فقط یک نمونه از تماس گیرندگان است که به دنبال فرضی که شبکه و برنامه در مورد آمار بالای کودک آزاری در ایران طرح کرده، موضوع را به مسائل مذهبی و دینی در جامعه ایران مرتبط می‌کند. وی مدعی می‌شود اجبار برای پوشیدن لباس خاص، اجبار در بروز رفتار خاص، انتخاب دین خاص و آموزش‌های خاص مصداق شکنجه روانی کودک می‌تواند باشد؛ طرح این مسئله در کنار تأکید مکرر مجری و کارشناس برنامه بر این موضوع که اساساً معنای کودک آزاری محدود به تجاوز جنسی و آسیب‌های جسمی نیست، کامل می‌گردد.

حمله بی‌بی‌سی فارسی به اسلام با بهانه کودک‌آزاری /// در حال ویرایش
برنامه «نوبت شما» موضوع کودک‌آزاری را به مسائل مذهبی و دینی در جامعه ایران مرتبط می‌کند

دیگر پیام‌ها که در روزهای بعدی بر روی سایت بی‌بی‌سی فارسی قرار گرفتند، در حوزه تجاوزات جنسی به موضوع بکارت دختران وارد می‌شود. در طرح این مسئله هم آنچه در نتیجه پیام به مخاطب القا می‌گردد این است که اساساً یک نوجوان بعد از قرارگیری در معرض آزار جنسی و از دست دادن بکارت خود، بیش از آنکه از انجام این عمل دچار آزار گردد، در نتیجه ترس از عکس‌العمل اجتماع و خانواده در مواجهه با این اتفاق دچار آزار روحی و روانی می‌شود؛ و این نیز حاصل اجتماع مذهبی، دینی و سنتی ایران است که به قول بی‌بی‌سی ارزش دختر را به بکارتش می‌داند!

در بخشی دیگر از گزارش‌ها که به انتشار تجربه‌های شخصی افراد می‌پردازد نیز تحلیل‌هایی منتشر می‌‌شود که ظاهراً برای بی‌بی‌سی ارسال شده است. در یکی از نمونه‌ها بیان می‌گردد که دلیل ناهنجاری‌های جنسی، نبود امکان ارتباط آزاد و سالم میان بزرگسالان بوده و به نوعی رفتار وحشیانه و غیر انسانی تجاوز به کودک را جایگزینی طبیعی برای جلوگیری از روابط جنسی آزاد بزرگسالان معرفی می‌کند!

حمله بی‌بی‌سی فارسی به اسلام با بهانه کودک‌آزاری /// در حال ویرایش
بی‌بی‌سی فارسی در گزارشی جلوگیری از ارتباط جنسی در میان هم‌جنس‌ها را به عنوان مصداق کوک آزاری معرفی می‌کند

موضوع بحث بی‌بی‌سی در نهایت به موضوع هم‌جنس‌بازان هم می‌رسد؛ در گزارشی که مشخصاً برای این موضوع در بی‌بی‌سی منتشر شد، جلوگیری از ارتباط جنسی در میان هم‌جنس‌ها را به عنوان مصداق کوک آزاری معرفی می‌کند و با طرح این مسئله که ایران با قید «تعارض نداشتند با قوانین داخلی و اسلامی» پیمان حقوق کودک را امضا کرده است، ادعا می‌کند که این قید باعث بی ثمر شدن و ناکارآمدی این پیمان شده و و نتیجه را اینگونه القا می‌کند که اساساً مانع اصلی دین است.

از سوی دیگر نیز قید اولویت قوانین و مقررات داخلی و ایضاً پایبندی به اعتقادات دینی یک کشور در امضای کنوانسیون‌های بین‌المللی مسئله‌ای پذیرفته شده است، اما باز هم بی‌بی‌سی با سانسور این ابعاد حقوقی به روش خودش سعی در القای محتوای مورد نظرش دارد.



- لینک کوتاه این مطلب

» مشرق
تاریخ انتشار:23 اردیبهشت 1395 - 23:45

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد