شیخ عمران حسین: ایران نقشی راهبردی در برهه «آخرالزمانی» دارد/چشم امید ما به رهبری شما است

(بسم الله الرحمن الرحیم)

شیخ «عمران نزار حسین» نویسنده آمریکایی اهل «ترینیداد و توباکو» کشوری متشکل از دو جزیره در دریای کارائیب واقع در شمال آمریکای جنوبی (البته وی اصلیتی هندی دارد) امروز سه شنبه در خبرگزاری فارس حضور پیدا کرد و از سه کتاب ایشان با عناوین «بیت المقدس در قرآن»،‌ »در جستجوی ردپای خضر (ع) در آخر الزمان» و «اهمیت استراتژیک رویاها در اسلام» در سالن کنفرانس خبرگزاری فارس  رونمایی شد.

در این جلسه نمایندگان  شبکه های تلویزیونی لبنانی و فلسطینی نیز شرکت کردند؛ شیخ عمران که یکی از بخش‌های اصلی پژوهش‌هایش «آخرالزمان» است، در ابتدا پیرامون اهداف و انگیزه های خود در خصوص تالیف سه عنوان کتاب فوق الذکر توضیحاتی ارائه کرد و سپس به چند سوال خبرنگاران پاسخ داد.

وی در خصوص اینکه چرا به پژوهش‌های آخرالزمانی روی آورده گفت: وقتی دانشجوی حوزه علمی پاکستان بودم با استادم «فضل الرحمان انصاری» نه تنها تخصص اسلام داشت بلکه در پژوهش‌هایش به مقایسه دین‌های مختلف نیز می‌پرداخت و اینگونه بود که من با فلسفه تاریخ ، علم فلسفه آشنا شدم و استاد من موفق شد این متادولوژی (روش) را به من انتقال بدهد و نهایتا وارد فلسفه قرآن شدم پس از آن روابط بین الملل را خواندم و میشود گفت که علم من بخشی از فلسفه و روابط بین الملل است.

شیخ عمران افزود: میتوان گفت مرکز پژوهش‌های آخرالزمانی بر روی بیت‌المقدس متمرکز است و اینگونه بود که به سمت پژوهش آخرالزمانی آمدم و  کتاب  «بیت المقدس در قرآن» را در 14 سال پیش نوشتم. وی گفت این کتاب را در پاسخ به دانیل پایپس متفکر آمریکایی صهیونیستی نوشتم که در مطلبی در لس آنجلس تایمز نوشته بود مسلمانان هیچ حقی بر بیت المقدس ندارند چون در قرآن هیچ اشاره ای به بیت المقدس نشده است و من با این کتاب تحت نام اورشلیم در قرآن جواب وی را دادم و هنوز هم هیچ پاسخی به من نداده است.

این پژوهشگر در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه شرایط امروز منطقه وجهان را چقدر نزدیک به شرایط آخرالزمانی می دانید و اینکه جایگاه رژیم صهیونیستی آمریکا و  عربستان از یک سو و ایران و  فلسطین، جهان اسلام از سوی دیگر در این شرایط کجا است گفت:جواب کلان این سوال این است که ایران یک نقش استراتژیک برای بازی در آخرالزمان دارد که هنوز باقی مانده است تا اتفاق بیفتد و این نقش  که بسیار  هم می تواند خطیر و مهم باشد؛ انشالله خداوند، رهبر ایران را حفظ کند.

اما پاسخ خُردش: خداوند در سوره «مرسلات» می افزاید: «انطلقوا الی ظل ذی ثلاث شعب» به سمت سایه‌ای با سه شعبه رفتند (ترجمه شیخ عمران نزار از آیه مذکور) تاویل من از این آیه این است که مربوط به آخرالزمان است و نمی‌خواهم آن را به دیگران ارتباط دهم به نظر من یکی از این شعبه‌ها و ضلع‌ها «ایران» است؛ غرب میخواهد در آینده از بیت‌المقدس بر جهان سلطنت کند، می‌گویند فردی از بیت‌المقدس ظهور میکند که می‌گوید من مسیح هستم اما در واقع اون فرد دجال هست این دجال باید این سایه را در سه مرحله تحویل بدهد تا اینکه اسرائیل بتواند بر دنیا سلطنت کند.

وی افزود: اولین مرحله این سایه سلطنت انگلیس است که تمام شد، مرحله دوم سلطنت آمریکاست که در حال تمام شدن است اما مرحله سوم آن است که قدرت از آمریکا به بیت‌المقدس برود؛ قدرت بدون جنگ از مرحله اول به مرحله دوم یعنی از انگلیس به آمریکا منتقل نشد به همین خاطر جنگ جهانی اول و دوم رخ داد و در سیستم مالی جهانی نیز دلار جایگزین پوند شد همین روند برای انتقال قدرت از مرحله دوم به مرحله سوم یعنی انتقال قدرت از آمریکا به بیت‌المقدس رخ خواهد داد و در سیستم مالی مرحله سوم فقط بحث «پول الکترونیک» مطرح خواهد بود نه هیچ پول دیگری.

شیخ عمران نزار افزود: رسول خدا (ص) به این جنگ بزرگ (جنگ مرحله سوم) اشاره کرده ومیدانیم در این جنگ از سلاح کشتار جمعی استفاده خواهد شد و میدانیم روسیه پس از جنگ زنده خواهد بود؛ دشمن میخواهد یک جنگ میان شیعه و سنی (میان ایران و عرب‌ها) راه بیندازد و تصویر بدی از اسلام ارائه دهد ؛ قطر، عربستان، ترکیه و داعش بخشی از این نقشه هستند و توطئه آنها این است که ایران با شبه جزیره عرب وارد جنگ شود همانگونه که صدام را وارد جنگ به عراق کردند اما ایران این هوش و درایت را داشته که موفق شده روابط خارجه خوب برقرار کند و از سوی دیگر آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ معرفی کند؛ ایران اگر یاور روسیه باقی بماند، شیطان بزرگ نگران خواهد ماند ؛ ایران حتی اگر یک بار با روسیه اختلاف پیدا کند دشمن جشن خواهد گرفت.

وی در پایان در خصوص اینکه تنها اقتصاد اسلامی می تواند بحران مالی و اقتصادی دنیای کنونی را از بن بست خارج کند به موضوع ربا در اقتصاد مکتب سرمایه داری اشاره کرد و گفت:  متاسفانه در غرب حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال کرده اند و از همین جا نیز به اقتصاد سایر کشورهای جهان خصوصا کشورهای اسلامی از طریق صندق بین المللی پول ضربه می زنند.

وی آنگاه به تحولات در کشورهای برزیل و ونزوئلا اشاره کرد و گفت: آنچه این روزها در ونزوئلا پیش می رود و چه بسا به جنگ داخلی بینجامد از سوی کانون های پولی و مالی آمریکا صورت می گیرد و به نظر می رسد چنانچه یک استراتژی هوشیار در پیش گرفته نشود همان گونه که در برزیل توانستند موفق شوند در ونزوئلا هم خواهند توانست.

وی استفاده از سکه و طلا در داد و ستد های مالی و بازار را یکی از ابزار های مقابله با اقتصاد رباگونه غرب در کشورهای اسلامی دانست و گفت: در این خصوص تنها امید ما ایران است چون دنیای اهل تسنن درگیر جنگ هایث داخلی شده و به نظر من تنها رهبری ایران که خداوند حفظش کند می تواند با این سیاست اقتصادی مقابله نماید. ما در دنیای اسلام فقط روی رهبر شما میتوانیم حساب باز کنیم. در مورد استفاده از سکه و طلا باید عرض کنم که شاید محکم ترنی و با امنیت ترین سرمایه در دنیای حاضر سکه و طلا  است و این امنیت را بیش از دهر کس دیسگری خانم های خانه دار در ایران که وزیر اقتصاد خانه محسوب می شوند متوجه می شوند که سکه و طلا چه امنیت دارد.

در پایان از ترجمه سه عنوان کتاب «بیت المقدس در قرآن»،‌ «در جستجوی ردپای خضر (ع) در آخر الزمان» و «اهمیت استراتژیک رویاها در اسلام» ترجمه علیرضا عظیم نژاد رونمایی شد.


- لینک کوتاه این مطلب

» فارس
تاریخ انتشار:5 خرداد 1395 - 0:50

نظر شما...
    • من

      آیا امکان خرید این کتاب ها وجود دارد
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد