بازتاب برگزاری کلاس مهدویت در رسانه‌های هند+تصاویر

(بسم الله الرحمن الرحیم)

آموزش دوره کوتاه معارف مهدویت در شهر لکهنو هند به مدت دو روز از  5 تا 6 خرداد ماه برگزار شد که   حجج اسلام محمدرضا نصوری معاونت تبلیغ و اطلاع‌رسانی مرکز تخصصی مهدویت و محمد شهبازیان از کارشناسان ارشد مهدویت به ایراد سخنرانی پرداختند.

این دوره‌های آموزشی در حوزه علمیه الواعظین، مدرسه جامعة الزهرا و دانشگاه لکهنو با همکاری نمایندگی جامعة المصطفى(ص) العالمیه، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دفتر نمایندگی رهبری در هندوستان بر پا شد.

در این دوره موضوعاتی نظیر ضرورت طرح مباحث مهدویت، انتظار و وظایف منتظران، منجی و موعود در ادیان، امام زمان(عج) در روایات اسلامی، شرایط و علائم ظهور و فلسفه غیبت مطرح شد.

حجت‌الاسلام نصوری در یکی از این جلسات با بیان اینکه توقعات امام مهدی(عج) از شیعیان به ویژه جوانان بسیار روشن است، ابراز داشت: پیروی و یاری رساندن به اهل بیت(ع) مهم‌ترین و اصلی‌ترین خواسته یوسف زهرا است، احترام به پدر و مادر، انصاف با مردم، دوری از گناهان، پیروی از ولایت فقیه و زمینه‌سازی ظهور از انتظارات مسلم امام زمان(عج) از جوانان است.

وی با اشاره به اینکه صرف نیروها و استعدادهای جوانی در راستای خواست امام زمان(عج) به آن ارزش مضاعف می‌دهد، افزود: همه جوانان وقت و عمرشان را در اموری که به آن دلبستگی دارند، صرف می‌کنند، اما انتظار امام زمان(عج) این است که عمر و استعداد هر کس در راه رضای خدا، رشد و تعالی فرد و جامعه صرف شود و در راه باطل صرف نشود، جوانی دوره شور و تلاش است و جوانان به طور قطع پر تلاش و پر توان هستند، اما این قدرت و شور در چه راهی باید مصرف شود.

معاونت تبلیغ و اطلاع‌رسانی مرکز تخصصی مهدویت بیان داشت: البته بسیار روشن است که ورزش، رشد استعدادها، تفریح سالم و سرگرمی‌های سازنده هیچ اشکالی ندارد،‌ ولی تلاش در جهت امور ضروری و مشغول شدن به مسائلی که آینده ما را رقم می‌‌زند، درجه اول اهمیت را دارد و بسیار ضروری و شایسته است که در این وادی قدم برداریم، با توجه به ضرورت مباحث مهدویت،‌ به کار بستن نیروی جوانی در این راه از انتظارات امام زمان(عج) است، البته اگر در این فرصت، لغزشی هم صورت پذیرد، از چشم امام زمان(عج) مخفی نمی‌ماند،‌ ولی آن امام مهربان برای توفیق جوانان در این راه دعا می‌کند.

در ادامه تصاویری از دوره آموزشی کوتاه‌ مدت معارف مهدویت در شهر لکنهو هند و بازتاب آن در رسانه‌های محلی می‌آید:

 

 

 «لکهنو» یکی از شهرهای مهم هندوستان است. این شهر مرکز ایالت اوتارپرداش و سابقاً مرکز حکومت سلسله اوده بوده است، این شهر بعد از حیدرآباد دومین مرکز شیعیان در هند است، به همت عالی علمای هند در این شهر حوزه‌های علمیه متعددی تأسیس شده که هم اکنون پنج مدرسه مخصوص برادران و یک مدرسه مخصوص خواهران دایر است.


- لینک کوتاه این مطلب

» فارس
تاریخ انتشار:7 خرداد 1395 - 22:23

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد