تحقیر پی‌ در پی صهیونیست‌ها در المپیک +تصاویر

(بسم الله الرحمن الرحیم)
بزرگترین رویداد ورزشی جهان که در ریودوژانیرو برزیل در حال برگزاریست، به صحنه‌ای برای تحقیر رژیم صهیونیستی از سوی طرف‌های مختلف بین‌المللی تبدیل شده است.
محافل ورزشی جهان نیز مانند عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی همواره شاهد تحریم رژیم اشغالگر قدس به خاطر تجاوزات آن علیه ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین و اشغال اراضی فلسطینی بوده اند، اما این بار، تحریم ورزشکاران صهیونیستی و تحریم این رژیم از سوی هیات های مرزشی و مسئولان برگزاری بازی های المپیک ریودوژانیروی برزیل بازتاب گسترده ای در محافل خبری جهان پیدا کرده است.

حذف پرچم اسرائیل در فیسبوک

در اولین اقدام در راستای تحریم اسرائیل در بازی های المپیک ریو 2016، پایگاه ارتباط جمعی فیسبوک، اقدام به حذف پرچم جعلی این رژیم از لیست کشورهای شرکت کننده در صفحه ویژه بازی های المپیک کرد که این مساله خشم محافل صهیونیستی را برانگیخت و آنها با ارسال نامه ای به فیسبوک خواستار بررسی این مساله شدند.

البته فیسبوک تحت فشار صهیونیست ها، پرچم اسرائیل را در صفحه خود قرار داد، اما به جای نام "اسرائیل" از عبارت "ورزشکاران مستقل" در هر دو بخش انگلیسی زبان و عبری خود استفاده کرد.

 لبنانی‌ها حتی در اتوبوس هم حاضر به تحمل ورزشکاران رژیم صهیونیستی نشدند

از سوی دیگر، کاروان ورزشی لبنان در اقدامی اعتراضی و تحسین برانگیز از سوار شدن ورزشکاران صهیونیستی به اتوبوس مشترک که قصد داشت آنها را به محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی های المپیک ریو 2016 انتقال دهد، جلوگیری کردند.

این اتفاق زمانی روی داد که ورزشکاران لبنانی در اتوبوس تدارک دیده شده برای انتقال آنها به محل برگزاری مراسم افتتاحیه نشسته بودند و منتظر حرکت به سمت ورزشگاه "ماراکانا" بودند و وقتی متوجه شدند که قرار است ورزشکاران اسرائیلی سوار اتوبوس آنها شوند، در اتوبوس را بسته و از سوار شدن آنها به اتوبوس خود جلوگیری کردند.

مسئولان برگزاری بازی های المپیک ریو 2016 در نهایت مجبور شدند کاروان های ورزشی لبنان و رژیم صهیونیستی را با دو اتوبوس جداگانه به محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی های المپیک ریو انتقال دهند.

از حذف پرچم اسرائیل در فیسبوک تا دوی ماراتون در حمایت از مساله فلسطین

موضع ارزشمند دختر جودوکار عربستانی

یک دختر جودوکار عربستانی با اتخاذ موضعی ارزشمند و قابل تقدیر از رویارویی با حریف صهیونیست خود در قالب بازی های المپیک ریودوژانیرو خودداری کرد. "جودی فهمی" جودوکار عربستانی که در قالب کاروان ورزشی کشورش در بازی های المپیک ریو 2016 شرکت کرده است، از رویارویی با "جیلی کاهن" حریف اسرائیلی اش خودداری کرد و در اقدامی ارزشی از این مسابقات کنار کشید.

این اقدام دختر عربستانی از این لحاظ از اهمیت زیادی برخوردار است که چند هفته قبل هیاتی از عربستان سعودی به ریاست "انور عشقی" ژنرال بازنشسته ارتش این کشور در راستای عادی سازی روابط ریاض با تل آویو به فلسطین اشغالی سفر کرده و با مقامات صهیونیست و در راس آنها "دوری گولد" مدیر کل وزارت خارجه اسرائیل دیدار و گفتگو کرده بود.

از حذف پرچم اسرائیل در فیسبوک تا دوی ماراتون در حمایت از مساله فلسطین

خودداری جودکار مصری از دست دادن با حریف صهیونیست خود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، جودکار مصری نیز در جریان بازی های المپیک 2016 برزیل، در پایان مسابقه خود با نماینده رژیم صهیونیستی حاضر به دست دادن با وی و احترام ورزشی به او نشد. اسلام شهابی پس از اینکه رقابتش با ورزشکار صهیونیستی را به وی واگذار کرد، در پایان بازی بر خلاف روال معمول حاضر به دست دادن و احترام ورزشی در مقابل این جودوکار صهیونیست نشد.

اما کمیته اخلاق وابسته به کمیته بین المللی المپیک (IOC) جودوکار مصری را به خاطر دست ندادن به ورزشکار رژیم صهیونیستی توبیخ کتبی کرد و از او خواست که از تکرار این رفتار خودداری کند.

از حذف پرچم اسرائیل در فیسبوک تا دوی ماراتون در حمایت از مساله فلسطین

تغییر محل پرچم ایران به خاطر قرار گرفتن در کنار پرچم رژیم صهیونیستی

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری اسلامی ایران نیز در زمان وزن کشی کشتی فرنگی المپیک در استندی که پرچم کشورها روی آن قرار گرفته بود، پرچم ایران را به خاطر قرار گرفتن در کنار پرچم رژیم صهیونیستی، با پرچم هند جابجا کرد و مانع از همنشینی پرچم ایران با رژیم اشغالگر قدس شد.

از حذف پرچم اسرائیل در فیسبوک تا دوی ماراتون در حمایت از مساله فلسطین

علاوه بر این، احتمال می رود برخی ورزشکاران ایرانی به ویژه در رشته تکواندو با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس روبرو شوند که آنها از همان آغاز مسابقات اعلام کرده اند در صورت رویارویی با حریفان صهیونیست، از دور رقابت ها کنار خواهند کشید.

پدیده خودداری از رقابت با حریفان صهیونیستی در مسابقات جهانی پس از انقلاب بارها توسط ورزکاران ایرانی در حمایت از قضیه فلسطین تکرار شده است و ورزشکاران ایرانی در این قضیه زبانزد هستند.

خشم رژیم صهیونیستی

این اقدامات ورزشکاران مخالف سیاست های نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی و حامیان بین المللی مساله فلسطین خشم و ناراحتی رژیم صهیونیستی را در پی داشته است و آنها مدعی شده اند که نباید مسائل سیاسی در عرصه ورزش دخالت داده شود.

پایگاه صهیونیستی "المغرد" ضمن انتقاد از رفتار ورزشکاران اسلامی ـ عربی حامی مساله فلسطین در زمینه خودداری از رویارویی با ورزشکاران صهیونیست که خودداری کاروان ورزشی لبنان از سوار شدن ورزشکاران صهیونیست به اتوبوس شان، خودداری جودوکار مصری از دست دادن با رقیب صهیونیست خود، مدعی شده است که این اقدام مغایر قوانین بین المللی است.

دوی ماراتون در حمایت از مساله فلسطین

علاوه بر این، همزمان با برگزاری بازی های المپیک ریو 2016 در برزیل، ماراتون منحصر به فرد "بدو برای فلسطین" با حضور هزاران دونده در این کشور و 30 شهر دیگر دنیا برگزار شد که هدف از آن اعلام حمایت از فلسطین بود.

هزاران دونده در حمایت از فلسطین در دوی ماراتونی که در شهر "فوز دو ایگواسو" در برزیل برگزار شد، شرکت کردند و نکته جالب این مسابقه شرکت فعالان و شخصیت های سیاسی در آن بود که از جمله آنها می توان به "ابراهیم زبن" سفیر فلسطین در برزیل، شهردار فوز دو ایگواسو، رئیس موسسه سد ایتایبو و برخی شخصیت های سیاسی و مدنی دیگر اشاره کرد.

از حذف پرچم اسرائیل در فیسبوک تا دوی ماراتون در حمایت از مساله فلسطین 

این ماراتون منحصر به فرد همزمان در بیش از 30 شهر دنیا برگزار شد و هدف از آن معطوف کردن توجه افکار عمومی به وضعیت وخیم حقوق بشر فلسطینیان در سرزمین های اشغالی و درخواست پایان اشغالگری و تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی علیه آنها بود.


- لینک کوتاه این مطلب

» مشرق
تاریخ انتشار:30 مرداد 1395 - 0:08

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد