چهار حق کسی که به تو نیکی کرده است

(بسم الله الرحمن الرحیم)
حضرت زین العابدین امام سجاد عليه‌السلام فرمودند:

حق كسى كه به تو نيكى كرده، اين است كه از او تشكر كنى و نيكيش را به زبان آورى و از وى به خوبى ياد كنى و ميان خود و خداى عزّوجلّ برايش خالصانه دعا كنى،
هرگاه چنين كردى بى گمان پنهانى و آشكارا از او تشكر كرده‌اى.
سپس اگر روزى توانستى نيكى او را جبران كنى، جبران كن.


متن حدیث:

أمّا حَقُّ ذِى المَعروفِ عَلَيكَ فَأن تَشكُرَهُ و تَذكُرَ مَعروفَهُ، وَ تُكْسِبَهُ المَقالَةَ الحَسَنَةَ وَ تُخلِصَ لَهُ الدُّعاءَ فيما بَينَكَ وَ بَينَ اللّه ِ عَزَّوَجَلَّ، فَإذا فَعَلتَ ذلِكَ كُنتَ قَدشَكَرتَهُ سِرّا وَ عَلانيَةً، ثُمَّ إن قَدَرْتَ عَلى مُكافاتِهِ يَوما كافَيْتَهُ.
 
 


- لینک کوتاه این مطلب

» «خصال،صفحه 568»
تاریخ انتشار:7 مهر 1395 - 11:30

نظر شما...
    • Unknown

      گوته شاعر بزرگ آلمانی طوری درباره حضرت محمد(ص) و معصومین شعر سروده که به عمق قدرت شیعه و امام زمان پی میبریم.
      فیلم ایکس من آپوکالیپس(آخرالزمان) اشارات جالبی به نابودی غرب و صهیون میکند و ما به ضعیف و حقیر بودن این سیستم پی میبریم که چقدر در برابر ما عاجز هستند. در ابتدا خدای خدایان مصر نشان میدهند. بعد خودشو الوهیم(الله در انجیل)،را(خدای خورشید)،کریشنا(جن آبی هند) معرفی میکند و میگوید من پدر همه ی جنیان هستم. اشاره ای به چند خدایی بودن میکنند. بعد این جن آبی از سرزمین مصر قیام میکند و میگه که من در ابتدا میخواستم اینجا مرکز زمین شود(مکه) ولی ضعفا بمن خیانت کردند. صهیون قصد دارد جریان قیام حضرت موسی یک موضوع قومی نشان دهد که بر علیه همه ی اقوام دیگر و ادیان دیگر بنی اسرائیل همیشه ایستاده است. در فیلم وارکرافت از قصد در آخر بچه ی دیو(اورک) رو مادرش درون سبدی قرار میدهد و به آب می اندازد!!(حضرت موسی). قوم بنی اسرائیل الان که متشکل از انواع و اقسام حرامزاده ها هستند و در اسرائیل ساکنند طوری داستان حضرت موسی تغییر دادند که گویی آن بزرگوار همچون خودشان از نسل غیر بشری بوده است. چون فاز نژاد برتری که نازی های آلمانی هم به آن تاکید داشتند برگرفته از همین فرزندان خدا است که بنی اسرائیل خودشو سرکار گذاشته. به ایکس من نگاه کنید و میبینید که چطور مسلمانان مسخره میکند. در اول فیلم سوپرمن علیه بتمن هم دوباره اسلام نشان میدهند. در توهم و خریت کامل به سر میبرند. یک سردار سلیمانی خار چشم همتون شده ما شیعیان همه آماده جان دادن برای همون کسی هستیم که تو فیلماتون مسخره میکنید. هالیوود اینو بدونه که بزودی به حسابش خواهیم رسید. فیلماشون دیگه از لحاظ محتوا به بن بست خورده چون ذهن حق جوی بیننده دیگه به سوپرمن های دروغین با دید تردید نگاه میکند که اگر چیزی وجود ندارد من چرا باید وقتم برای تماشای یک فیلم بی محتوا صرف کنم. خودمون مثلا فروشنده داریم که بجای عزت و افتخار بدتر میاد مارو سرکوب میکنه که شما ایرانیا و مسلمانان آدمای مسخره‌ای هستید. اگر هستیم پس چرا زمین و زمان برعلیه امام مهدی جمع شدند و در رسانه ها حمله میکنند. پس واقعیت چیز دیگری را برملا میکند.
      http://goethe.persianblog.ir
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد