استاد رحیم‌پور ازغدی : آمریکا برای استحاله ایران دنبال جلب اعتماد نسل جوان است

(بسم الله الرحمن الرحیم)
عضو شورای عالی فرهنگی گفت: آمریکایی‌ها در ابتدای انقلاب به دلیل روحیه ضد استکباری مردم نمی‌توانستند حکومت را استحاله کنند لذا گفتند باید صبر کنیم نسل عوض شود.
 حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی فرهنگی عصر امروز (سه‌شنبه 16 آذر) در دانشگاه الزهرا با بیان اینکه طبق اسناد لانه جاسوسی تحلیل آمریکایی‌ها از جریانات داخلی ایران بعد از انقلاب دو جریان سازش و خط امام بود، اظهار کرد: آمریکایی‌ها در ابتدای انقلاب به دلیل روحیه ضد استکباری مردم نمی‌توانستند حکومت را استحاله کنند لذا گفتند باید صبر کنیم نسل عوض شود تا ضمن جلب اعتماد و احساسات آنها تعریف دیگری از واقعیات ارائه دهیم.

وی گفت: وقتی می‌خواهند یک ملت را بی‌هویت کنند دو عملیات در افکار عمومی انجام می‌دهد. یکی اینکه تاریخ آن ملت را تغییر می‌دهند برای مثال در هیچ کتابی در مدرسه نمی‌بینیم که انگلیسیها نزدیک 10 میلیون از مردم ایران را از گرسنگی آواره کردند.

رحیم‌پور ازغدی افزود: راه دوم این است که اسم واقعیات را تغییر دهند. برای مثال اسم کودتا را گذاشتند قیام ملی و گفتند که ایران دچار جنگ داخلی شده است.

عضو شورای عالی فرهنگی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب 10 هزار بیگانه در جاهای مختلف کشور حضور داشتند و تمام شکنجه‌ها زیر نظر اساتید آمریکایی‌ها بود. در روز 16 آذر با مسلسل در دانشگاه به دانشجویان حمله کردند و فردای آن روز نیکسون آمد و مدرک افتخاری گرفت.

وی افزود: طبق اسناد لانه جاسوسی تحلیل آمریکایی‌ها از جریانات داخلی ایران بعد از انقلاب دو جریان سازش و خط امام بود. جریان اول کسانی بودند که منتقد حکومت سلطنت شاه بودند اما مخالف آن نبودند و جریان دوم کسانی که معتقد بودند آمریکا پشت دیکتاتور ایران است و شاه تنها عامل اجرایی است.از اول انقلاب دعوا بین این دو تفکر است و تا الان نیز ادامه داشته است.

رحیم پور ازغدی گفت: آمریکایی ها گفتند اگر توانستیم حکومت را برانداز می کنیم اما اگر نشد باید جریانی که در داخل ایران به ما تمایل دارد را تقویت کنیم و تا الان تقویت کردند.

عضو شورای عالی فرهنگی در ادامه با استناد به اسناد لانه جاسوسی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها گفتند سیاست جمهوری اسلامی بین این دو جریان در حال نوسان است و ما باید به فکر زمانی باشیم که دولت از حالت موقت به دائمی تبدیل می شود.

رحیم‌پور ازغدی گفت: آمریکایی‌ها در ابتدای انقلاب به دلیل روحیه ضد استکباری مردم نمی‌توانستند حکومت را استحاله کنند و در مقابل جریان خط امام بایستند لذا گفتند باید صبر کنیم نسل عوض شود تا ضمن جلب اعتماد و احساسات آنها تعریف دیگری از واقعیات ارائه دهیم.

- لینک کوتاه این مطلب

» تسنیم
تاریخ انتشار:16 آذر 1395 - 23:37

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد