هشت توصیه امام زمان(عج) به شیعیان

(بسم الله الرحمن الرحیم)
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف: اگر اين نبود كه نبايد امر خدا ناديده گرفته شود و سرّ الهي آشكار و ابراز گردد،حقّ ما آن گونه بر شما ظاهر مي‌شد كه عقلهايتان را بِرُبايد و ترديدهايتان را برطرف كند؛
ليكن آنچه را كه خداوند خواسته انجام مي‌شود و براي هر سرآمدي، كتاب و نوشته اي است.
پس از خدا بترسيد و تسليم ما شويد و كار را به ما واگذاريد و بر ماست كه شما را از سرچشمه، سيراب بيرون آوريم چنان كه ما شما را به سرچشمه برديم.

براي كشف آنچه از شما پوشيده داشته شده كوشش مكنيد، و از راه راست منحرف نشويد، و به نادرستي نگراييد. و بر اساس سنّت آشكار الهي به وسيله محبّت و دوستي خود، راه و مقصدتان را به سوي ما قرار دهيد.

متن حدیث:

وَلَوْلا أَنَّ أَمْرَ اللّهِ لا يُغْلَبُ، وَسِرَّهُ لايَظْهَرُ وَلايُعْلَنُ، لَظَهَرَ لَكُمْ مِنْ حَقِّنا ما تَبْتَزُّ مِنْهُ عُقولُكُمْ، وَيُزيلُ شُكُوكَكُمْ وَلكِنَّهُ ما شاءَ اللّهُ كانَ، وَلِكُلِّ أَجَل كِتابٌ، فَاتّقُوا اللّهَ وَسَلِّمُوا لَنا وَرُدُّوا الأَمْرَ إِلَيْنا فَعَلَيْنَا الاِْصْدارُ كَما كَانَ مِنَّا الاِْيرادُ، وَلا تُحاوِلُوا كَشْفَ ما غُطِّيَ عَنْكُمْ وَلا تَميلُوا عَنِ الْيَمينِ وَتَعْدِلُوا إلَي الْيَسارِ، وَاجْعَلُوا قَصْدَكُمْ إِلَيْنَا بِالْمَوَدَّةِ عَلَي السُّنَّةِ الْوَاضِحَةِ.






- لینک کوتاه این مطلب

» «احتجاج، ج 2، ص467- بحارالانوار، ج53، ص179»
تاریخ انتشار:20 آذر 1395 - 16:27

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد