کلیپ / استاد پناهیان - کارتن‌خوابی و گورخوابی نتیجه چیست؟!

(بسم الله الرحمن الرحیم)
استاد پناهیان - کارتن‌خوابی و گورخوابی نتیجه چیست؟!


متن کلیپ:

ما موضوع آسیب‌های اجتماعی، موضوع فقر، موضوع بی‌‌عدالتی را اولاً باید یک موضوع سیاسی ببینیم، بعداً باید یک موضوع اقتصادی یا یک موضوع اجتماعی‌معیشتی یا حتی فرهنگی ببینیم!

این نگاه سیاستمداران جامعه است که موجب فقر می‌شود، این تلقی آنها از نحوۀ ادارۀ جامعه است که موجب تولید فقر و فقیر و کارتن‌خواب‌ها می‌شود.

ما اگر سیاست‌گذاران و سیاست‌مداران و مدیران جامعۀ‌مان هیچ‌کدام غرب‌زده نبودند، در طول این مدت انقلاب، الآن کارتن‌خواب نداشتم! نه کارتن‌خواب نداشتیم، عموم مردم به یک رفاه نسبی رسیده بودند. غرب‌زدگی ریشۀ همۀ فسادها است. این غربزدگی‌ای که ما در دانشگاه‌ها‌یمان بعضاً آن را تدریس می‌کنیم! بعضاً در دانشگاه‌هایمان حتی آن را نقد نمی‌کنیم، اجازۀ نقد بهش نمی‌دهیم.

این غرب‌زدگی‌ای که بعضاً در حوزه‌های علمیه نسبت بهش بی‌تفاوت هستند! یعنی حوزه و دانشگاه ریشه‌های تفکر غرب‌زدگی را باید خیلی بیشتر از این تا الآن جلویش را می‌گرفتند.

ولی حوزه‌ای که به غرب‌زده کار نداشته باشد و به غرب‌زدگی و نگاه غرب‌زده. دانشگاهی که حساسیت نداشته باشد نسبت به غرب‌زدگی، بعد یک عرصۀ سیاسی درست می‌شود با افرادی که گرایش‌ها در سطوح مختلف، بعضی‌ها خیلی آشکار، بعضی‌ها یک مقدار پنهان، غرب‌زدگی‌ درشان است. این سیاست‌مداران و مدیران نمی‌توانند جامعه را از کارتن‌خواب خالی بکنند، بلکه کارتن‌خواب تولید می‌کند.

می‌فرماید باید کشور از این مغزهای پوسیده که عاشق آمریکا هستند تصفیه شود.



- لینک کوتاه این مطلب

» بیان معنوی
تاریخ انتشار:12 دی 1395 - 15:57

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد