رئیسی : طلاق و فساد حاصل بیکاری است/ همانند استاد بهشتی از زخم‌زبان‌ها خسته نخواهم شد

(بسم الله الرحمن الرحیم)

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه زندگی بنده با چشیدن طعم فقر همراه بوده است، گفت: احساس فقر و محرومیت را چشیده‌ام.

رئیسی : طلاق و فساد حاصل بیکاری است/ همانند استاد بهشتی از زخم‌زبان‌ها خسته نخواهم شد

 حجت الاسلام والمسلمین  سید ابراهیم رئیسی  در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در پاسخ به  این سوال که چه برنامه ای برای حمایت از محرومان دارید  افزود : بنده  طعم فقر ، یتیمی و  کار را در کودکی و نوجوانی چشیده ام  و احساس محرومان را  به عنوان کسی که این مسئله را  چشیده  متوجه  می شوم .

وی  گفت : با شرایطی که امروز مردم از آن  رنج می برند  بویژه در سال اخیر که توفیق  خدمت در آستان مقدس  حرم رضوی و امداد رسانی  به محرومان را داشته ام آشنا هستم  .
رئیسی افزود : اکنون برخی مردم  در برخی  روستاها فقط با پول یارانه ها  زندگی می کنند  و تحصیل کردگانی هستند که مدرک در درست  در پی کار می گردند .
نامزد  دوازدهمین  انتخابات ریاست جمهوری  گفت : نرخ  بیکاری اکنون بیش از 12 درصد و نرخ  بیکاری در میان تحصیل کردگان بیش از 40 درصد و درمیان جوانان  حدود 30 درصد است .
وی  افزود : بسیاری از مشکلات از جمله طلاق و آسیب  های اجتماعی  به دلیل  بیکاری است .

 

رئیسی گفت : وضع معیشت و اقتصادی کشور باید تغییر کند .
وی گفت : امتی که  در دنیا حرف برای گفتن دارد و در عرصه های مختلف  پیروزی هایی  برای خود  ثبت کرده و در عالم به عنوان الگو است  مگر می شود مسئله فقر و بیکاری را  در این کشور حل نکرد .
رئیسی افزود : ما مصممیم  به حول قوه الهی وضعیت معیشت و اقتصادی را به نفع مردم تغییر دهیم .
وی گفت : تجربه 30 ساله من احقاق حق و دفاع از حق مردم بوده است و بویژه در دوران بازرسی  کل کشور مسائل را آسیب شناسی   و به مسئولان  گزارش داده ایم    .
نامزد  دوازدهمین  انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد : هم  آسیب ها  و هم پیشنهادهایی برای رفع آنها  به مسئولان داده ایم  و این برای بنده غصه است که همچنان  در انتظار آسیب زدایی در وزارتخانه ها و دستگاههای مختلف هستیم .
وی گفت : فسادی که امروز مردم از آن رنج می برند  و هر روز تیتر روزنامه هاست این به هیچ وجه قابل تحمل نیست  .

رئیسی افزود : این شرایط باید به نفع خواست مردم و آنچه که از آرمانهای انقلاب می دانیم  و امام و شهدا به ما آموختند به نفع مردم  و اقتضا و شرایط  انقلاب اسلامی است  .

 

وی گفت : با توجه به مردم و مستضعفان بویژه دهک های پایین  و بدون نگاه به دستانی و دیگرانی که  بخواهند برای ما  گره گشایی کنند  ، نگاه به ظرفیت های کشور ، نیروی انسانی فرهیخته و عزیزان  صاحب نظر می توان گره از زندگی مردم  گشود .
رئیسی افزود : می شود میزان یارانه را  به دهک های پایین دو یا سه برابر برای  ریشه کن  فقر مطلق  افزایش داد .
نامزد  دوازدهمین  انتخابات ریاست جمهوری گفت : با توانمند سازی فقرا و افرادی که تحت  پوشش سازمان های  حمایتی هستند  و ساختن مسکن ارزان برای آنها  ، اینها جزو برنامه های ماست و امکان تحقق آن وجود دارد .
وی افزود : با توجه به برنامه ششم توسعه  که  آمار بیکاری در آن از 12 درصد به  8 درصد باید کاهش یابد ،باید   اشتغال میلیونی ایجاد کرد و ما در برنامه های خود  آن را محقق می کنیم .
رئیس افزود : البته  اصل تدوین برنامه ششم  توسعه  به عهده  مجلس شورای اسلامی گذاشته شده است  و مجلس به جای لایحه  باید آن را به صورت طرح ارائه کند و ابلاغ آن نیز بر عهده رئیس مجلس گذاشته شده است اما  برنامه  باید عملیاتی شود  ودر برنامه های ما این کاملا  تحقق پذیر است .
وی با بیان اینکه در مدت  مسئولیت خود  رابطه با مردم  را  قطع نکرده ام  گفت : هرشب در مسجد خود را  در منظر و مراجعه مردم  قرار داده ام  و در زمان مسئولیت  هفته ای یک بار زمانی را برای دیدار  با مردم  قرار داده ام .

وی با بیان اینکه ارتباط دولت  با مردم  ضروری است  افزود : این امر ضروری  برای یک طلبه  که با مردم  ، از مردم و درون مردم قرار دارد ضروری است .

 

رئیسی گفت : برای اینکه اشکالات دولت را بدانید  بهترین  راه  ارتباط با مردم است  .
نامزد  دوازدهمین  انتخابات ریاست جمهوری درباره  انتخاب اعضای کابینه گفت : دولت اگر بخواهد با مفاسد اداری مبارزه و به محرومان خدمت کند و با مردم  باشد  باید روحیه اشرافیگری نداشته باشد زیرا اشرافیگری  آفت بزرگی  برای دولتمردان است .
وی گفت : مبارزه با اشرافیگری در حرف نیست بلکه  باید در عمل نشان دهیم که با مردم هستیم .
رئیسی با بیان اینکه  پیام انقلاب اسلامی ضد اشرافیگری است گفت : اگر اشرافیگری در میان مسئولان  ایجاد شود  این روند  روز به روز  بیشتر و مسابقه آغاز می شود .
وی گفت : مردم سخت مشکل دارند  و نگاه آنان به دولتمردان  و زندگی آنهاست  .
رئیسی افزود : حقوق های نجومی  و پرداخت خارج از عرف  خلاف  انتظار مردم است  .
نامزد  دوازدهمین  انتخابات ریاست جمهوری گفت : امروز کسانی که الگوی مردم هستند  با اشرافیگری  هیچ ارتباطی ندارند  .
وی افزود : دولتی می تواند نظام سلامت اداری  ایجاد کند  که خود سالم  باشد  و  دور از اشرافیگری  زندگی محرومان را درک کند.

وی گفت: همه بدانند در این عرصه به هیچ عنوان زخم‌زبان‌ها، تبلیغات ناصواب ما مثل استاد شهید بهشتی از میان عقب نخواهد راند؛ اگر سردار ما آقای سلیمانی خسته شد، ما هم خسته خواهیم شد.

- لینک کوتاه این مطلب

» تسنیم
تاریخ انتشار:6 اردیبهشت 1396 - 23:54

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد