کلیپ / استاد پناهیان - چگونه از ماه رمضان بیشتر بهره ببریم؟

(بسم الله الرحمن الرحیم)

 استاد پناهیان - چگونه از ماه رمضان بیشتر بهره ببریم؟

متن کلیپ:

خیلی‌ها سوال می‌کنند تو این ماه مبارک رمضان ما چه جوری بهره‌برداری کنیم از این ماه؟ هنگام ورود به ماه مبارک رمضان باید احساسمان این باشد که این اوّلین ماه رمضانی است که داریم می بینیم و باید در نظرمان باشد که آخرین ماه رمضانی است که درک می‌کنیم. به ما اینجوری سفارش کردند. واقعاً یک ماه مبارک رمضان می‌تواند جبران کنندۀ تمام کاستی‌های گذشتۀ انسان و رفع کننده تمام نواقص روحی انسان باشد و یک ماه مبارک رمضان می‌تواند تأمین کننده و تضمین کنندۀ تمام آیندۀ زندگی انسان باشد.

ماه مبارک رمضان فقط برای یک سال نیست، هر بار برای یک عمر است. منتها ما کم بهره می‌بریم ازش. همین اهتمام برای بهره بردن، همین سوز و گداز داشتن برای از دست ندادن این فرصت عظیم، خودش مهمترین عامل بهره‌برداری است. خیلی‌ها سؤال می‌کنند تو این ماه مبارک رمضان ما چه جوری بهره‌برداری کنیم از این ماه؟ ده مرتبه این سؤال را درِ خانۀ خدا با اشک و آه بپرسند و چقدر تو دعاها و توی مراقبت‌های مختلفی که بلد هستند این سؤال را دنبال جوابش بگردند.

همه چیز نباید آماده در اختیار انسان باشد. گفت: «آب کم جو تشنگی آور به دست، تا بجوشد آبت از بالا و پست». خیلی‌ها سوال می‌کنند تو این ماه مبارک رمضان ما چه جوری بهره‌برداری کنیم از این ماه؟ ده مرتبه این سؤال را درِ خانۀ خدا با اشک و آه بپرسند. همین اهتمام برای بهره بردن، همین سوز و گداز داشتن برای از دست ندادن این فرصت عظیم، خودش مهمترین عامل بهره‌برداری است.

 

 

- لینک کوتاه این مطلب

» بیان معنوی
تاریخ انتشار:7 خرداد 1396 - 16:08

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد