سید بحر العلوم و تشرف به مذهب شیعه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

سیدبحرالعلوم یمنی، از علمای بزرگ زیریه در یمن بوده كه وجود حضرت ولی عصر علیه الصلوه و السلام را انكار می كرده است. ... تا این كه آن جناب نامه ای برای حضرت آیت الله سیدابوالحسن اصفهانی رضوان الله تعالی علیه می نویسد و برای اثبات وجود امام زمان (ع) دلیل قاطعی درخواست می كند. آیت الله اصفهانی، در جواب می نویسد:

« جواب شما را باید به طور حضوری بدهم. شما طی سفر به نجف اشرف مشرف شوید تا جواب را دریافت كنید. »

.... و اینك بشنوید ماجرای شیعه شدن سید یمنی را از زبان فرزند او:

« ... وقتی به مقام مهدی (ع) در وسط وادی السلام نجف وارد شدیم، دیدیم كه آیت ا... سید ابوالحسن اصفهانی به سوی چاهی كه در آن جا بود، رفت و به دست خود از آن آب كشید و تجدید وضو كرد و این در حالی بود كه ما به عمل او می خندیدیم 1. آن گاه وارد مسجد مقام شد و چهار ركعت نماز خواند و كلماتی گفت ... به ناگاه دیدیم كه تمام فضای مقام غرق نور و روشنایی گشت. در آن هنگام، آیت ا... اصفهانی پدرم را داخل مسجد طلبید. پدرم به آن مقام وارد شد، اما طولی نكشید كه صدای گریه اش بلند شد و آن گاه، فریادی بلند زد و از هوش رفت.

وقتی داخل شدم دیدم كه آیت ا... اصفهانی بالای سر پدرم نشسته است و شانه های او را مالش می دهد تا به هوش آید... وقتی از آن جا برگشتیم، پدرم گفت: « حضرت ولی عصر حجت بن الحسن العسگری (عج) را به طور حضوری زیارت كردم و با دیدنش مستبصر و شیعه اثنی عشری شدم ».

 


منبع:

شیفتگان حضرت مهدی (عج)، قاضی زاهدی ، ج1، ص124.

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:16 بهمن 1396 - 0:44

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد