یک مسیحی هلندی در حرم امام علی(ع) شیعه شد + تصاویر

(بسم الله الرحمن الرحیم)

یک شهروند مسیحی هلندی در جمع پرشور زائران و مجاوران حرم امام علی(ع) به دین مبین اسلام و مذهب تشیع گروید و نام مبارک «حیدرعلی» را برای خود برگزید.


مراسم جشن ولایت امام اول شیعیان در حرم مطهر حضرت امام علی(ع) با یک اتفاق میمون همراه بود و در این آئین یک مسیحی هلندی به دین مبین اسلام گروید.

براساس این گزارش، «کوریان ون لوین» از شهروندان مسیحی هلند که با راهنمایی برادرش که از پیروان مکتب اهل بیت(ع) بوده پس از مطالعه تمامی فرق اسلامی به دین مبین اسلام آشنا شده و تصمیم می‌گیرد در روز عید غدیر و در حرم مطهر امام علی(ع) با ذکر شهادتین شیعه شود.

«سید علی شرع» مسئول بخش اقیانوسیه ـ اروپای آستان قدس علوی طی سخنی در این‌باره اظهار کرد که این مسیحی هلندی پس از گرویدن به مذهب تشیع نام «علی حیدر» را برای خود برگزید.

وی افزود: آقای ون لوین پس از گفتگو فرق مختلف اسلامی را مورد مطالعه قرار داده و پس از علاقمندی به اخلاق مکتب اهل‌بیت(ع) تصمیم گرفته که از این طریق به اسلام واقعی برسد.

سید علی شرع با تمجید از برادر این فرد در جهت آشنا کردن وی با دین اسلام اضافه کرد: آقای ون لوین درخواست کرده بود که در بارگاه امیرمؤمنان امام علی(ع) به دین اسلام روی آورد. ایشان پس از زیارت حرم در این روز مبارک تحت تأثیر فضای روحانی حرم قرار گرفت.

حیدر علی پس از زیارت حرم مطهر طی سخنان کوتاهی گفت: اسلام حقیقی پس از بیعت کردن واقعی با امام علی(ع) در این روز که روز غدیر می‌باشد برایش مشخص شد.

در سالروز عید سعید غدیر خم حضور پرشور زائران و مجاوران در صحن و سرای نورانی حرم امام علی(ع) به اوج رسیده و عاشقان ولایت و امامت سر تعظیم در مقابل امیر مومنان(ع) فرود آورده بودند و بیعت خود را با امامت و ولایت بر زبان جاری می‌سازند.


- لینک کوتاه این مطلب

» ابنا
تاریخ انتشار:22 مهر 1393 - 1:27

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد