چیزی که وهابی‎ها را عصبانی می‎کند؛ استدلال ساده اما کوبنده استاد قرائتی +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
کاربران محترمی که مباحثات و مناظرات شبکه وهابی "کلمه" با شیعیان را دیده اند، خط مشی این شبکه در مناظرات را به خوبی می دانند.

چیزی که وهابی‎ها را عصبانی می‎کند؛ استدلال ساده اما کوبنده استاد قرائتی +فیلم

 

کاربران محترمی که مباحثات و مناظرات شبکه وهابی "کلمه" با شیعیان را دیده اند، خط مشی این شبکه در مناظرات را به خوبی می دانند.

کارشناسان شبکه‎های وهابی ادعاهای گزافی در مورد مناظره و دست پر بودن در مناظرات دارند، اما به هیچ عنوان حاضر نیستند با متخصصان و بزرگان و علمای مسلط بر مبانی دینی شیعه مناظره کنند و در کمال پررویی، طرف مقابل را به حاضر نشدن و ترسیدن از مناظره متهم می‌کنند.

 

حجت الإسلام و المسلمین حاج آقای قرائتی از شناخته شده ترین شخصیت های دینی کشور هستند که به جرأت می‎توان گفت کسی از مردم ایران نیست که سخنان ایشان را نشنیده باشد و تحت تأثیر شخصیت با اخلاص و کلام ساده و گرم ایشان قرار نگرفته باشد.

 

ایشان در برنامه "سمت خدا" مطلبی را فرمودند که ظاهرا برای کارشناس شبکه وهابی کلمه بسیار گران آمده و از روی عصبانیت راه سفسطه و تمسخر را پیش گرفته است.

قبل از دیدن ویدیوی مربوطه از جناب آقای قرائتی پوزش می‌طلبیم.



دانلود

اما در اینجا ذکر چند نکته لازم است:

 

1- آقای قرائتی در ابتدای بحث خود، وهابیت را از اهل سنت جدا کرده و عقیده وهابیت نسبت به شیعه، یعنی مشرک و کافر دانستن شیعه از نظر آنان را بیان می‎کنند. در ادامه هم می‎گویند که وهابیت تا به حال یک سیلی به صورت اسرائیل نزده است، اما مبارزه با ما شیعیان را واجب می‌داند.

 

این یک مطلب کلیدی در مورد وهابیت و رسانه‎های وهابی است که آنان خود را جزو بدنه اهل سنت جلوه می‎دهند و در شبکه‎هایشان واژه "وهابی" را ساخته و پرداخته شیعیان قلمداد می‎کنند؛ در صورتی که تفکر آنان بر مبنای عقائد انحرافی "ابن تیمیه" و "محمد بن عبدالوهاب" قالب‌گیری شده است و این دو نفر را "امام" خطاب می‎کنند.

 

مبلغان وهابی، بی‌اعتنایی وهابیت به ظلم و ستم رژیم غاصب صهیونیستی را با پنهان ساختن خود زیر سایه اهل سنت توجیه می‎کنند و اقدامات ضداسرائیلی آنان را به حساب خود می‌نویسند. حال آنکه مصادره مجاهدان فلسطینی به نفع وهابیت، بسیار بی‎ربط و بیشتر به لطیفه شبیه است؛ به چند دلیل:

 

1- فلسطینیان وهابی نیستند، بلکه غالب آنان اهل سنت و شافعی مذهب می‎باشند.

 

2- آزادسازی بیت المقدس و فتوحات مسلمین زمانی انجام گرفت که "محمدبن عبدالوهاب" هنوز متولد نشده بود و فرقه وهابیت وجود خارجی نداشت؛ حتی رژیم صهیونیستی موجودیت نیافته بود.

 

3- "سیدحسن نصرالله" به‌عنوان یک روحانی مجاهد مسلمان، امروزه بزرگترین خار چشم صهیونیست‎هاست و جالب اینکه وجود شریف این سید بزرگوار برای وهابی‎ها نیز مایه خشم و نفرت است.

 

خلاصه اینکه فرقه ضاله وهابیت به هیچ وجه نمی‎تواند خود را با اسلام و اهل سنت پیوند بزند.

 

 

اما حجت الاسلام و المسلمین قرائتی نقل می‎کنند که در پاسخ به اظهارات تحقیرآمیز یک عالم وهابی گفته‎اند: تا زمانی که پیغمبر بود اختلافی بین امت نبود.

ایشان برای اثبات کلام خود آیه شریفه (لقد کان لکم فی رسول الله اسوة حسنة) را قرائت می‎کنند.

 

بعد برای شیعه بودن خویش سه دلیل قرآنی اقامه می‎کنند:

 

الف- شیعه فقهش را از اهل بیت (علیهم السلام) می‎گیرد. اهل بیت در قرآن به عنوان معصومین و پاکترین مردم معرفی شده‌اند.

 

ب- اهل بیت از فقهای چهارگانه یک قرن جلوترند. آن حضرات در قرن اول متولد شده‎اند و در زمان پیغمبراکرم(ص) می‎زیسته‎اند و به وجود مقدس ختمی مرتبت(ص) نزدیکترند. در قرآن کریم آمده است: (السابقون السابقون اولئک المقربون)

 

ج- اهل بیت علیهم السلام همگی شهید شدند و به مرگ طبیعی از دنیا نرفتند. طبق نص قرآن کریم: (فضل الله المجاهدین علی القاعدین)


دانلود

کارشناس وهابی شبکه کلمه که عصبانیت از قوت استدلال استاد قرائتی در رفتار و گفتارش هویداست، از سر درماندگی به "بهانه‌گیری" متوسل می‌شود و مدت زیادی را به تخطئه اضافه شدن یک «واو» به آیه مورد استناد استاد قرائتی اختصاص می‎دهد؛ در حالی که «واو» مورد اشاره هیچ خللی در استدلال حجت الاسلام و المسلمین قرائتی وارد نمی‌کند.

در واقع مبلغ وهابی با این مستمسک از ارائه پاسخ عقلایی و منطقی شانه خالی کرد.

 

از این مورد که بگذریم، این چهره وهابی به دروغ ادعا می‌کند که «ما دینمان را از رسول الله(ص) می‎گیریم».

اما پیروی آنان از فتاوای "ابن تیمیه" و "محمدبن عبدالوهاب" به‎عنوان رهبران فکری جریان تکفیری، ثابت می‎کند که این جماعت هیچ نسبتی با رسول مکرم اسلام(ص) ندارند و با قرآن و سنت بیگانه هستند.

وهابی‎ها دنباله‎رو منحرفانی هستند که با فهم ناقص و مریض خود از اسلام، شریعت آسمانی را به قیاس و خرافه آلودند و زمینه‎ساز جنایات امروز موجودات وحشی همچون "داعش" شدند.


- لینک کوتاه این مطلب

» جام
تاریخ انتشار:22 بهمن 1393 - 15:02

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد