کلاه فرنگی ماسون‌ها بر سر ساختمان‌های شهر تهران +تصاویر

(بسم الله الرحمن الرحیم)


نمادهای فراماسونری تهران در چند سال گذشته به شدت افزایش یافته است.


بالای برج های بلند تهران مانند برج شاهنامه یا یکی از موسسات معروف تهران نمادهای فراماسونری نصب شده است.


همچنین در برخی از ایستگاه های مترو و اتوبوس این نماد نصب شده بود که تمام آنها جمع آوری شد.


مشاهده این نماد هرمی شکل بر فراز اکثر ساختمان‌های تهران و استفاده مکرر در آن‌ها بسیار نگران کننده است و نظارتی هم بر روی این موضوع انجام نمی‌شود.



 

بر اساس این گزارش، شهرداری تهران در مقطعی از زمان مقابله با نمادهای فراماسونری را آغاز ولی دوباره آن را رها کرد.


حسن بیادی نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفته بود قرار بود شهرداری تهران با ساختمان‌های خیابان‌های "قائم‌مقام" و "وزراء" که از این منظر دچار اشکال هستند، برخورد کند.


وی با تاکید بر ضرورت برخورد با ساختمان "بانک قوامین" واقع در میدان آرژانتین هم گفته بود که در چند سال پیش هم در این رابطه اعتراضاتی مطرح شد و قرار بود، بانک قوامین پس از خریداری ساختمان آن را اصلاح کند.


بیادی با بیان اینکه هیچ‌کس با شکل سازه ساختمان بانک قوامین برخورد نکرده است،‌ افزود: این ساختمان حتی از سوی بانک قوامین نورپردازی شده تا نماد آن بهتر مشخص شود.


نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران به وجود امارت‌های "کلاه‌فرنگی" در "خیابان آفریقا" و "میدان فردوسی" اشاره کرد و گفت: باید به این ساختمان‌ها تذکر جدی داده شود.



 

بر اساس این گزارش، حوزه شهرسازی باید به موضوع ساختمان‌های دارای نمادهای فراماسونری رسیدگی کند و برخورد جدی با آنها صورت گیرد.


یک جریان مشکوک فرهنگی در سال‌های اخیر در تکاپوی گسترش پدیده شیطان پرستی برآمده است اما جریان دیگری که وابستگی آن به غرب مشهود است، به نام "فراماسونری " وجود دارد؛ فراماسونری یا "فراموشخانه " که دارای کانون‌های گسترده‌ای در جهان است اما دارای یک سیستم مدیریت فراگیر جهانی نیست ولی بر ارکان دولت‌های جهان و اکثر وجوه زندگی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جوامع، سلطه یافته است و بسیار هم آزادانه عمل می‌کند.


این کانون‌ها ریشه‌ای کهن در اروپای غربی دارد؛ به افرادی که عضو آن باشند "ماسون " و ساختمانی که مرکز فعالیت آنهاست "لژ " می‌گویند. کلمه ماسون به معنای بنّا و فراماسون به معنای بنّای آزاد است.


نحوه ایجاد فراماسونری مشخص نیست و در مورد آن اختلاف نظرهایی وجود دارد ولی قدیمی‌ترین اسناد موجود مرتبط با آنها به سال 1390 میلادی برمی‌گردد و مدارکی موجود است که نشان می‌دهد در اواخر قرن شانزده میلادی لژهای فراماسونری در اسکاتلند وجود داشته‌است.


فراماسونری معمولا به عنوان یک سازمان مخفی شناخته می‌شود ولی فراماسون‌ها معمولا این تعریف را به چالش می‌کشند و سازمان خود را بیشتر یک سازمان خصوصی می‌نامند که تنها بعضی جنبه‌های آن مخفی است.


در کنار دانستن کلیاتی از این مکتب، دانستن برخی از اهداف این مکتب نیز مهم به شمار می‌آید؛ نابودی تمام مظاهر توحید و یکتاپرستی در جهان، به دست گرفتن حکومت و قدرت در تمام کشورها‌ی جهان از طریق شبکه گسترده ماسونی در تمام ممالک دنیا و تخریب مسجد الاقصی و کشف معبد سلیمان و بازسازی آن در ابتدای قرن 21 از جمله اهدافی است که فراماسونری‌ها برای خود تعریف کرده‌اند.


به گزارش فارس، نمادهای فراماسونری در شهر تهران بسیار زیاد شده است و در بسیاری از بازارها و ساختمان‌های مجلل شهر این نماد به چشم می‌خورد و تاکنون برای رفع این مشکل در شهر اقدام خاصی انجام نشده است.




  • منبع: فارس

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:18 آذر 1391 - 14:40

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد