«رهنمای کور» پرده از ادعای دروغین یمانی بصری بر می‌دارد

(بسم الله الرحمن الرحیم)

احمد الحسن مدتی است در عراق، ادعاهای دروغین خود در زمینه ارتباط و نیابت از امام زمان(عج) را مطرح کرده است، طرفداران او مدعی‌اند که این فرد، طبق روایات و وعده‌های امام معصوم(ع)، همان یمانی موعود است!


کتاب «رهنمای کور» با رویکرد نقد مدعی یمانی بصری به طرح موضوعاتی نظیر معرفی فرقه یمانی بصری و احمد بن اسماعیل، نقد و تحلیل برخی روایت‌های مورد استفاده در فرقه یمانی بصری، سخنی در مورد سند و معنای این روایت، مصدرشناسی روایت، روایت اسمه احمد، محصور بودن تعداد امامان به 12 نفر و پاسخ به چند شبهه، شبهه وجود 13 امام و اشکالات برخی از یاران احمد اسماعیل بصری می‌پردازد.

در دیباچه این کتاب آمده است: تاکنون جریان یمانی بصری با توجه به هزینه‌های گزاف و تطمیع افراد، نتوانسته یارگیری مناسبی انجام دهد و پس از ضعف از پاسخگویی به سؤالات منتقدان تمام تلاش را معطوف به رویا کرده است و با استفاده از این مقوله، مریدان خود را به خواب برده‌اند، راستی چه تفاوتی بین غرق شدن در دریا و خواب وجود دارد. اینان مدعی‌اند که افراد می توانند سوالات خود را از طریق پالتاک عربی، سایت‌های رسمی این گروه و صفحه شخصی احمد بصری در فیس‌بوک مطرح کرده وبه ویژه در مورد صفحه احمد در فیس‌بوک ادعا دارند که ایشان خود به پرسش‌ها پاسخ می‌دهد، اما تا کنون به یکی از سؤالات نویسنده کتاب در محافل یاد شده پاسخ نداده‌‌اند،‌ نکته جالب اینکه تنها در یک مورد، فردی گفت: استخاره‌ام بد آمده، پس جوابی به شما نمی‌دهم!

با این وجود در نقد جریان احمد اسماعیل بصری علاوه بر این اثر، کتاب‌های دیگری مانند «دجال البصرة» از آیت‌الله کورانی، «الرد القاصم لدعوة المفتری علی الامام القائم» شیخ علی آل محسن و «المهدویه الخاتمة» سیدضیاء الخیاز نیز اشاره کرد.

در کتاب «رهنمای کور» به معرفی فرقه یمانی بصری و احمد بن اسماعیل مشهور به احمد الحسن می‌پردازد و بیان می‌دارد: احمد الحسن مدتی است در عراق، ادعاهای دروغین خود در زمینه ارتباط و نیابت از امام زمان(عج) را مطرح کرده است، طرفداران او مدعی‌اند که این فرد، طبق روایات و وعده‌های امام معصوم(ع)، همان یمانی موعود که فرزند با واسطه، وصی و فرستاده امام مهدی(عج) است، آن ها بر  این باورند احمد بصری، همان مهدی است که طبق احادیث اهل تسنن در آخرالزمان متولد می‌شود و نیز طبق نص صریح تورات و انجیل، فرستاده‌ای از سوی ایلیای نبی و فرستاده و تسلی‌ دهنده‌ای برای حضرت عیسی(ع) است، آنان او را جانشین حضرت مهدی(عج) دانسته و معتقدند که پس از وفات حضرت(ع)، احمد حکومت را به دست می‌گیرد!

پیروان احمدالحسن شجره‌نامه‌ای خود ساخته ارائه داده و نسب او را چنین آورده‌‌اند: احمد فرزند اسماعیل فرزند صالح فرزند حسین فرزند سلمان، فرزند محمد بن حسن عسکری(مراد امام زمان) ... فرزند علی بن ابیطالب است، این نسب‌نامه ساختگی در حالی است که بنا بر نظر «شیروان الوائل» وزیر امنیت دولت عراق و گروهی از طوایف بصره او از طایفه همبوش است که یکی از طوایف «البوسویلم» است و این طایفه از سادات حساب نمی‌آیند ... شگرد نسب‌نامه ساختگی و انتساب خود به خاندان اهل بیت(ع) از دیرباز در میان مدعیان مرسوم بوده است.

وی پس از ادعای خود در عراق با کمک گروهی از پیروانش جزوات و کتاب‌هایی را منتشر و برای گرفتن بیعت از مراجع تقلید و علمای عراق اقدام کرد، علما و بزرگان حوزه پس از بررسی ادعاهای این فرد، مخالفت خود را با این جریان، اعلام و کتاب‌های گوناگونی در بیان انحرافات و رد ادعای او منتشر کردند، برای همین احمد بصری شروع به تخریب چهره آنان کرد و حتی عالم مجاهدی مانند آیت‌الله سیستانی را که زعامت شیعیان را به عهده دارد، به دلیل شرکت در انتخابات عراق، عالم آمریکایی معرفی می‌کند!

کتاب «رهنمای کور» از سوی حجت‌الاسلام محمد شهبازیان تألیف شده که به همت انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با قیمت پنج هزار تومان و شمارگان هزار نسخه منتشر شده است که علاقه‌مندان برای تهیه آن می‌توانند با شماره تلفن 37841130-025 فروشگاه شماره یک بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) تماس بگیرند.



- لینک کوتاه این مطلب

» فارس
تاریخ انتشار:24 آذر 1394 - 22:48

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد