کلیپ /استاد پناهیان - مژدۀ ظهور خمینی به رسول خدا(ص)

(بسم الله الرحمن الرحیم)
استاد پناهیان - مژدۀ ظهور خمینی به رسول خدا(ص)

وقتی این صحبت را در تلویزیون از حضرت امام(ره) شنیدم، نوجوان بودم؛ یک‌دفعه‌‌ای جا خوردم و گفتم: «امام چه گفت؟!» امام(ره) فرمود: اینکه در شبِ میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) چهارده کنگره از کاخ کسری فرو ریخت شاید معنایش این باشد که...

متن کلیپ:

همیشه وقتی هفده ربیع‌الاول می‌شود، یک داستانی یادم می‌افتد که به شما عرض کنم. این مربوط به سخنان حضرت امام(ره) است که خودم هم شنیده‌ام و بعداً متنش را هم- برای دقت بیشتر- خوانده‌ام و الآن می‌خواهم نقل به مضمون کنم. وقتی که این صحبت را در تلویزیون از حضرت امام(ره) شنیدم، یک نوجوان بودم، یک‌دفعه‌‌ای جا خوردم! اصلاً همان لحظه برایم ثبت تاریخی شد و در یونسکوی ذهنم قرار گرفت؛ مثل میراث فرهنگی شد و دیگر هیچ‌کسی نمی‌تواند این خانه را-در ذهنم- خراب کند. یک‌دفعه‌‌ای-با تعجب-گفتم: «امام چه گفت؟!»

امام(ره) فرمود: «اینکه در شبِ میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) چهارده کنگره از کاخ کسری فرو ریخت شاید...» حضرت امام(ره) خیلی از صحبت‌‌های عرفانی‌شان را با یک «شاید» بیان می‌کردند، ولی خدا و اهلش می‌دانند که این «شاید‌های امام» یعنی چه؟ ایشان فرمود: «اینکه چهارده کنگرۀ کاخ کسری در شب میلاد پیغمبر اکرم(ص) فرو ریخت شاید معنایش این باشد که رسول من! بعد از چهارده قرن، دین تو در این مملکت حاکم خواهد شد»(...یعنى‏ در قرن چهاردهم این کار میشود، یا چهارده قرن بعد این کار میشود؟ ؛ صحیفه امام/‏19/432و435)

همان‌جا این به ذهنم آمد که در شب میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) خدا در جشن تولد پیغمبر(ص) مژدۀ ظهور خمینی را داده است! ما طی ده‌ها سال آینده متوجه می‌شویم «امام کی بود؟»

الآن داریم کم‌کم متوجه می‌شویم چرا امام(ره) می‌فرمود: «ملت‌های منطقه به ما خواهند پیوست!» ایشان تعابیری شبیه به این داشتند. آن زمان که ما این حرف‌ها را می‌شنیدیم، نوجوان بودیم و می‌گفتیم: ملت‌های منطقه که الآن دارند ما را می‌کُشند. امام! شما کجا را دارید می‌فرمایید؟!

ایشان می‌فرمود: «مخصوصاً ملت ایران و عراق» و ما می‌گفتیم: «اتفاقاً ملت عراق که الان دارند با ما می‌جنگند!» ولی الآن در اربعین می‌بینیم که حرف‌های امام(ره) درست در آمد(اگر [در] جنگ عراق پیش ببرد ایران و عراق را، جنگش را، به نفع خودش شکست بدهد عراق را، عراق به ایران متصل مىشود، یعنى، ملت عراق، ملت مظلوم عراق از زیر چنگال این حزب ستمگر، خودش را اخراج مى‏کند و متصلمى‏کند به ملت ایران و یک حکومتى خودش تأسیس مى‏کند موافق میل خودش، اسلامى. و اگر ایران و عراق به هم پیوند پیدا کنند و اتصال پیدا کنند، سایر این کشورهاى کوچولویى که در منطقه هست، آنها هم به اینها مى‏پیوندند؛ صحیفۀ امام/16/352)

امام(ره) خیلی فوق‌العاده بود. امام(ره) برای ما شاگرد مکتب پیغمبر اکرم(ص) است. ولی آدم برود پیش شاگرد این مکتب، تا شخص نازنین و باعظمت رسول خدا(ص) را بشناسد. ان‌شاءالله ما قدر این انقلاب را بدانیم که بنا بر تحلیلِ عرفانی حضرت امام(ره) خبر تولد این انقلاب در شب تولد پیغمبر اکرم(ص) -با حرکت نمادین فروریختن چهارده کنگرۀ کاخ کسری- به جهانیان اعلام شده است، ان‌شاءالله ما لایق این انقلاب باشیم، لایق این مژده باشیم و این مژده را حفظ کنیم.


- لینک کوتاه این مطلب

» بیان معنوی
تاریخ انتشار:17 دی 1394 - 23:26

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد